Bukefalos 28 år!

Roliga djurnamn??

Sv: Roliga djurnamn??

*knapplån*

Min kanin fick två bäbisar för några år sedan. Kom inte på några bra namn plus att vi inte visste vilket kön de hade. Den bruna var lite större än den svarta...

Det blev så att min kompis döpte dem till Liten och Mindre! :love:

Grejen är den att nu är Mindre störst av alla mina kaniner... :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

kl

Marsvinen:
Elvis
Våfflan
Guldlock

Kaninerna:
Evert
Fievel

Hamstern:
Pebbles

Katterna:
Bobby boy
Jennifer
Tilly (efter Jennifer Tilly) ;)
 
Sv: Roliga djurnamn??

Min syster hade en travarhingst som hette Pappa Långben (han vinner nu travlopp i himlen). Sen hade vi Nicke Shot och Baileys men det var för jobbigt att säga så alla kallade dom Drutten och Fjutten.
Nu har jag bara roliga katt namn Tolouse, Bella och Doris.
 
Sv: Roliga djurnamn??

En kompis har för vana att döpa sina djur till det ena roligare än den andra ex. är senaste kattungarna som fick namnen mufasa, och gris. Ett annat exempel på kattnamn han använt är Puck:D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Nicke shot? Kan du berätta mer om honom? Jag sålde just min travarvalack vid namn Nicke Shot!


EDIT!

Kom just på, har inte du och jag jag pratat om honom någon gång tidigare?
 
Sv: Roliga djurnamn??

Våra djur har väl inte direkt konstiga eller fula namn:

Hästarna:
Doris (liite fult, men men. Hon heter Days of Poison egentligen)
Secret Dart

Hundarna:
Douglas
Wilma
Iza

Katterna:
Ozzy
Pelle
Maja
Tina
Mira
Flisan

Kaninerna:
Skruttan (också rätt fult memn hon ser ut som en skrutt)
Stoffa
Fia

En kompis morfar har en hund som heter Söderman och en kanin som heter Svartenbrandt:rofl:
 
Sv: Roliga djurnamn??

Nicke shot? Kan du berätta mer om honom? Jag sålde just min travarvalack vid namn Nicke Shot!


EDIT!

Kom just på, har inte du och jag jag pratat om honom någon gång tidigare?

Jag vet inte så mycket mer om honom. det var så länge sen. hans mamma hette typ Kyle eller nått i den stilen. attans att jag inte mins. Han borde vara typ 7-8 år eller nått sånt. vet du vad uppfödarn hette?
 
Sv: Roliga djurnamn??

KL
En del av mina gjur har haft konstiga namn

Katter
Krusse - efter Chrustjov - han var lite grym den katten
Honung - han var randig i honungsfärger
Majsan - inte så konstigt om det inte varit för att han var en hysterisk hankatt.

Kanin
Tulpanöra - ett mycket konstigt namn - undrar var Lena F fått det ifrån, men min kanin såg ut som Mulles kompis.
Kråkan - döpt efter en försiktig kille som alltså kallades Kråkan...

Getter
Amanda - på den tiden var det namnet ovanligt och lite fånigt - passade den geten perfekt
Rita - lite rivjärn

O sen hästen Cilla - varför döper man en häst till något sådant??
 
Sv: Roliga djurnamn??

Har kanske inte haft alltför konstiga namn på mina djur, men kan ju rabbla dom ändå :)

Marsvin
Laayoune [alias: tosca]
Marcovia [alias: engla]

Kaniner
Krämen
Trollet
Dragon Lips [alias: chicken]
Teddy

Tilläggas kan också att i kattväg har jag haft Zven, Doris, Gaylord, Pepsi, Findus, Ossy Osbourne (ja min katt stavas med s), Geisla och måånga kattungar med fyndiga namn.
 
Sv: Roliga djurnamn??

:D Har inga roliga namn på djuren, då mina katter heter Agnes och Bailey, hästen heter Alex, mammas katter heter Randis och Petter/Peppe Stortass... Hennes hund heter Bella.

Men min kusin har haft djur med roliga namn.
Han hade en blå leguan som hette Gamera. Fråga mig inte var han fick det namnet ifrån :D
Och när han var typ tre år skaffade hans föräldrar några höns. Kusin hittade genast en favorit som han döpte till "Duvan".
Stackars Duvan fick vara med om massa hyss, t ex duscha och sova under fasters täcke :D Men hon var med på allt, bäras omkring och allt. Hon var nog världens snällaste och mest tama höna :D

Och en kompis skaffade för ett tag sen en mus med bara tre ben, som jag inte minns vad den heter, men hennes pappa kallar den för Tuk-tuk ;)

Jag hade förresten tre råttor som jag tog över från ett par kompisar, som var döpta till så fina namn som Fanta, Znagglan och Baby... :smirk:

Och en granne till mig när jag var liten hade en hankatt som hette Elsa. :smirk:
 
Sv: Roliga djurnamn??

många döper sina djur till väldigt roliga saker och nu undrar jag om ni har träffat några djur med roliga namn. Nyfiken på vad det var för djur också! Jag kan börja:

Jag hade en kanin som jag döpte till Hoppsan när jag var liten


Min katt har jag döpt till Admin, vilket är en förkortning för Administratrator. Riktigt nördigt med andra ord med jag tycker faktiskt det låter rätt fint :o
 
Sv: Roliga djurnamn??

Får jag lov att presentera:

BÄNILLA!! :D

banilla1.jpg
 
Sv: Roliga djurnamn??

min fisk heter Ansgar, katten heter Nicky (kullsystern som ägs av min kompis heter Paris.. tänk Hilton :angel: Paris ÄR blåst)

Hundarna heter Super Sonic (efter den lille blå igelkotten i barnprogram..) och Mickey Blue Eyes (efter filmen, som jag aldrig sett. dock har han bara ett blått öga)

Hade tidigare en fisk vid namn Fredrik och en räka som hette Fabian.
 
Sv: Roliga djurnamn??

En kompis hund heter Drutten... lite ironiskt, tycker jag, eftersom det är en ganska stor rottweiler. :D
 
Sv: Roliga djurnamn??

Har väl ett par roliga namn.. Eller roliga och roliga, döm själva! :bump: :D

Hamstrar:

¤ Klasse [Jadu, brorsan som döpte, ingen aning om vad han tänkte på!:rofl: ]
¤ Mullan [Först var det en Mulle, men det blev en Mullan eftersom hon hade vita ringar runt ögonen (var helt svart i övrigt) och såg ut som en mullvad]
¤ Kråkan [Minst i kullen (vi hade en kull på 10 st :), kissade på allt!]

Katter: (inte så roliga kanske)

¤ Minus (vit hankatt;) )
¤ Mysak (grå/vit hankatt)

Kaniner:

¤ Peach (inte heller så roligt) :love:
¤ Tiara/Tindra (inte valt ännu, men inte heller så roligt) :bump: :love:
(iochförsig min kompis kanin nedan, men ändå)
¤ Ådi (från katten Gustaf-filmerna. Han är tokig och ska jämt pussas och följa efter, precis som Ådi)

Fiskar:

¤ Malin Pussgurka (en mal som jämt sitter på glaset och "pussar")

Bedöm själva :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Roliga djurnamn??

Min råtta heter Svante :D, kanske inte så kul men jätte gulligt..
 
Sv: Roliga djurnamn??

Kul tråd..
Har haft 3 kaniner.. Samba, Zombie och Clabbe..

Min hund heter Skalle-per:smirk: .. Dock kallad Chipp..

Min häst är döpt Scratch då hon hade en hel del löss och andra kvalster i pälsen vid inköpet.

Hade oxå en liten krabba i akvarium som fick namnet Sebastian Bombastik..

Och min mor har en hund vid namn Fimpen då han har onarmalt korta ben.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 008
Senast: Amha
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 720
Senast: skogaliten
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 973
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 447
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp