Roliga kombinationer i mataffären?

När jag jobbade i kassa brukade jag roa mig med att försöka tänka ihop en maträtt av varorna jag skannade. Det var en liten kvartersbutik, så många kom in och handlade nästan varje dag, speciellt pensionärerna. Ibland frågade jag stamkunderna vad de skulle laga av råvarorna, och jag lärde mig flera nya maträtter på så vis.

Det knasigaste jag handlat var nog på CityGross när jag handlade häst- och kattmat för över 1000 kr, och sedan 5 paket snabbnudlar till mig själv. Kassörskan flinade och menade att det var tydligt vilka som prioriterades i mitt liv. :D
 
Jag är tråkig. Har jobbat i så många år i kassan att jag vet att den som sitter där förmodligen inte ens noterar vilka varor hen skannar in ;)
Samma här. Har aldrig fått någon reaktion från kassören/kassörskan oavsett vad jag köpt.
Vet många bekanta/vänner som tyckt det är sjukt pinsamt att t ex köpa kondomer, men äh det är ett skydd och spela roll. 😤 aldrig märkt av något att det är pinsamt att köpa, även när det varit snygga killar i kassan. 🙄
 
Jag är tråkig. Har jobbat i så många år i kassan att jag vet att den som sitter där förmodligen inte ens noterar vilka varor hen skannar in ;)
:eek: Antingen handlar jag väldigt märkligt eller så har de kassörer jag råkar på en tråkig dag! :D Jag får kommentarer lite nu och då. :D
Mest handlar jag ohyggliga mängder godis, men det är för att jag fyller upp föreningens kiosk, men jag hade en kassör som flinade och önskade mig en god helg när jag hade handlat godis och läsk enbart för närmare 1000 kr. :D
 
:eek: Antingen handlar jag väldigt märkligt eller så har de kassörer jag råkar på en tråkig dag! :D Jag får kommentarer lite nu och då. :D
Mest handlar jag ohyggliga mängder godis, men det är för att jag fyller upp föreningens kiosk, men jag hade en kassör som flinade och önskade mig en god helg när jag hade handlat godis och läsk enbart för närmare 1000 kr. :D
Kan nog bero mycket på vad för typ av butik och mängden folk som passerar. Jag är ju t.ex rätt övertygad om att personalen i min lokala Coop-butik har konstaterat att jag bor ensam och väldigt sällan lagar mat, baserat på mina inköp. :D

Men det är också en liten butik i ett rätt litet område och nivån att det inte alltid är nån som sitter i kassan eftersom det sällan är mycket folk inne samtidigt. Kan tänka mig att det blir annorlunda om man sitter flera timmar i sträck och enbart blippar varor på rullande band (:D) liksom.
 
Kan nog bero mycket på vad för typ av butik och mängden folk som passerar. Jag är ju t.ex rätt övertygad om att personalen i min lokala Coop-butik har konstaterat att jag bor ensam och väldigt sällan lagar mat, baserat på mina inköp. :D

Men det är också en liten butik i ett rätt litet område och nivån att det inte alltid är nån som sitter i kassan eftersom det sällan är mycket folk inne samtidigt. Kan tänka mig att det blir annorlunda om man sitter flera timmar i sträck och enbart blippar varor på rullande band (:D) liksom.

I min lilla butik har de koll på mig. Personen i kassan råkade ta en av nästa kunds varor och jag sa "nej den där är inte min", hon "nä jag tänkte det, såna här brukar du aldrig köpa!" :D :o.
 
Jag tror jag slutat tänkt på det eftersom jag genom åren handlat till så många event. Här om veckan handlade jag och en annan mat för 3 dagar till 50 pers, det enda som krånglade var att vi fick avstämning, som tur va på bara 15 varor :p
 
Inte så udda men det blir ganska tydligt vad det handlar om när man köper bindor, tamponger och jäkla massa choklad 😁

Jag brukar ofta småhandla i min lokala butik. Rätt ofta säger jag "gissa vad vi ska äta ikväll" och kassörskan prickar alltid rätt 😂. Jag är förutsägbar!
 
I min lilla butik har de koll på mig. Personen i kassan råkade ta en av nästa kunds varor och jag sa "nej den där är inte min", hon "nä jag tänkte det, såna här brukar du aldrig köpa!" :D:o.
:D

När jag levde ensam kunde jag äta mannafrutti till lunch, godis till kvällsmat.

Hände att den i kassan sa ’Men magnum, det där är inte mat vet du’.
I all välmening
 
Ett tag köpte jag en viss färdigrätt (och sällan något annat) i en butik, tror personalen la märke till det.
 
Vi har en kund som köper tre flak pro-pud några ggr varje vecka. Det är allt hen köper och ärligt talat känns det inte särskilt hälsosamt så egentligen är det inte roligt, men visst reagerar man.
 
Det mest udda jag sett var nog en person köpte 10 kr socker, 4 dunkar matolja och såna där gula städhandskar :p
Hade kunnat vara jag. Men då handlade jag snarare 100 kg socker, till våra fem bisamhällen. Stora mängder olja till gammhästen var också standardinköp för mig. Handskarna antingen till biodlingen eller skurning sv hästboxen. Heeelt naturliga inköp enligt mig.
 
Vi har en kund som köper tre flak pro-pud några ggr varje vecka. Det är allt hen köper och ärligt talat känns det inte särskilt hälsosamt så egentligen är det inte roligt, men visst reagerar man.
Fast varför förutsätter du att det är till personen själv? Om det är det enda hen köper skulle ju jag snarare tänka att det är till typ nån idrottsförening eller nåt åt det hållet, det vill säga nån form av ”mellanmål” till väldigt många personer. För om inga andra inköp görs i den butiken görs ju högst troligt personens personliga inköp någon annanstans, för även om man inte måste ha en varierad och balanserad kost så brukar väl de flesta kräva exempelvis toalettpapper och tvål nån gång emellanåt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp