Roliga kombinationer i mataffären?

Haha, vad roligt hur olika slutsatser en kan dra! Min första handlade om snarare om att tillverka dryck, något färgad av säsongarliv och senare universitetet kanske :D

Jag har jobbat i kassa... och på hösten när vi hade extrapris på en storpack socker var det många herrar som aldrig sett insidan på en sockerkaksform som handlade en sådan och ett paket jäst. Jag garvade inombords varje gång. En gång frågade jag faktiskt om han skulle hem och baka och då fnissade han lite :D
 
På stora matbutiken i (typ) grannorten nyss:
Delavstämning. Killen som skulle hjälpa till har jag känt i ca. 16 år, m.a.o. barndomskompis. Även de andra som stod och hjälpte till i/kring kassorna har jag känt i 1-10 år.
I den ena påsen fiskade han upp 1 st 5 kg säck morötter, 2 stora flaskor linfröolja, 2 förpackningar små Loka, 8 fryspizzor och 10 Skyr yogurtar. Inte bara han som betjänade oss, utan hela kassabesättningen bröt ihop i världens skrattattack. :rofl: Jag måste ha råkat göra deras dag eller någonting....:laugh:
 
På stora matbutiken i (typ) grannorten nyss:
Delavstämning. Killen som skulle hjälpa till har jag känt i ca. 16 år, m.a.o. barndomskompis. Även de andra som stod och hjälpte till i/kring kassorna har jag känt i 1-10 år.
I den ena påsen fiskade han upp 1 st 5 kg säck morötter, 2 stora flaskor linfröolja, 2 förpackningar små Loka, 8 fryspizzor och 10 Skyr yogurtar. Inte bara han som betjänade oss, utan hela kassabesättningen bröt ihop i världens skrattattack. :rofl: Jag måste ha råkat göra deras dag eller någonting....:laugh:

Känner mig dum i huvudet nu, men jag fattar inte. Varför är det så konstigt/roligt?

Ontopic så brukar jag tänka på vad jag lägger upp på bandet ibland och fundera på vad personen i kassan tänker. Men oftast är det inte någon jättekonstigt utan typ tacogrejer men ingen köttfärs/qournfärs/liknande utan en falukorv. Då brukar jag fundera på om kassapersonalen tror att jag ska göra falukorvtacos :p
Ibland köper jag chips, kakor, godis, glass och en cola zero. Det kanske verkar lite lustigt, som att jag bryr mig om kalorierna i colan men inte resten (egentligen är den bara godare).

Men något riktigt konstigt eller roligt kan jag inte komma på att jag köpt nån gång. Har för mig att det var nåt en gång som jag och en kompis hade kul åt länge, ska se om hen minns vad det var.
 
Känner mig dum i huvudet nu, men jag fattar inte. Varför är det så konstigt/roligt?

Ontopic så brukar jag tänka på vad jag lägger upp på bandet ibland och fundera på vad personen i kassan tänker. Men oftast är det inte någon jättekonstigt utan typ tacogrejer men ingen köttfärs/qournfärs/liknande utan en falukorv. Då brukar jag fundera på om kassapersonalen tror att jag ska göra falukorvtacos :p
Ibland köper jag chips, kakor, godis, glass och en cola zero. Det kanske verkar lite lustigt, som att jag bryr mig om kalorierna i colan men inte resten (egentligen är den bara godare).

Men något riktigt konstigt eller roligt kan jag inte komma på att jag köpt nån gång. Har för mig att det var nåt en gång som jag och en kompis hade kul åt länge, ska se om hen minns vad det var.

För att det var så överdrivet talande för min kosthållning, och de (smått) extrema mängderna av dito. (Som sagt, de i kassan kände ju mer/mindre mig!) Morötter och linfröolja till H.H. Loka, fryspizza och Skyr till mig. ;)
 
Samma här. Har aldrig fått någon reaktion från kassören/kassörskan oavsett vad jag köpt.
Vet många bekanta/vänner som tyckt det är sjukt pinsamt att t ex köpa kondomer, men äh det är ett skydd och spela roll. 😤 aldrig märkt av något att det är pinsamt att köpa, även när det varit snygga killar i kassan. 🙄
Fick ju inte ens någon reaktion när jag köpte kondomer, gurka, barnolja. När jag ville ha en reaktion. :angel:😈
 
Jag köpte böckerna Snabba cash och Att älska som en porrstjärna i samma bokpaket (det var de enda böckerna). Jag vet inte om det fick någon annan att höja på ögonbrynen och jag tänkte heller inget särskilt när jag lade beställningen, däremot tyckte jag nog att det såg lite dumt ut när jag precis öppnat paketet och bara såg titlarna.
 
Butikerna där jag köper billig kattmat och billiga snabbnudlar ligger bredvid varandra, så nån gång i månaden så handlar jag först ett storpack kattmat och sen minst tio paket nudlar, jag hoppas att dom i nudelaffären inte sett kattmaten i min kasse och tror att jag lever på kattmat och nudlar :o

(jag äger alltså en katt, lovar)
 
Fast varför förutsätter du att det är till personen själv? Om det är det enda hen köper skulle ju jag snarare tänka att det är till typ nån idrottsförening eller nåt åt det hållet, det vill säga nån form av ”mellanmål” till väldigt många personer. För om inga andra inköp görs i den butiken görs ju högst troligt personens personliga inköp någon annanstans, för även om man inte måste ha en varierad och balanserad kost så brukar väl de flesta kräva exempelvis toalettpapper och tvål nån gång emellanåt.
Generellt skulle jag hålla med dig men jag tror inte så fallet här. De som köper till en förening eller liknande brukar behöva redovisa sina inköp, alltså ta kvitto.
 
Många år sen nu, det var precis när jag träffat min sons far. Han sprang in på pressbyrån för att köpa kondomer.
Han kom ut till bilen med kådisar och ett kinderägg till mig.

När jag sa att kombon såg rätt märklig gick det upp för honom varför tanten i kassan blivit så illa berörd :o
 
Jag handlar vegetariska produkter till mig och är det extra pris på kycklinghjärta/ lever så brukar jag passa på att köpa det till hunden. Tänker att just kombon måste se lustig ut.

F.ö. så har jag en butik där jag brukar köpa ett par flak Naturdiet, de kostar 5 kr mindre och jag dricker alltid en till frukost när jag jobbar.
 
Jag handlar vegetariska produkter till mig och är det extra pris på kycklinghjärta/ lever så brukar jag passa på att köpa det till hunden. Tänker att just kombon måste se lustig ut.

F.ö. så har jag en butik där jag brukar köpa ett par flak Naturdiet, de kostar 5 kr mindre och jag dricker alltid en till frukost när jag jobbar.
Fast kombon vegetariskt + animalier tycker jag är en vanlig kombo, jag kan köpa massor med vegetariska produkter för jag gillar vegetariskt, men jag blandar även emellanåt in kött i det vegetariska och har det vegetariska som bas.
 
Jag har köpte en stor japansk grönsakskniv och ett kort med texten "Grattis till sonen".

Jag var tvungen att förklara mig för kassörskan, hon blev förskräckt. Kniven var en present till maken, kortet hörde till en annan present till en kompis som just fått barn, men då hade jag glömt att köpa kort.

En annan kompis kom med det mycket opassande (men enligt mig mycket roliga) skämtet att man skulle skriva "Det är aldrig försent med abort" på kortet. Till saken hör att jag själv var höggravid vid tillfället. Men dålig humor har jag alltid. Tyckte det var jättekul, men helt sjukt såklart.
 
En bekant med femåriga sonen stod framför mej i kassan.
Köpte
Frysta pizzor, godis, coca cola och chips.

Han är en typisk Ungkarl, kan tilläggas.
Typ en urtyp av ungkarl. 😆

Men de skulle kanske bara ha myskväll 😄(jag tar också med son och köper snacks ibland)
 
I kassan reagerade jag på ett fåtal grejer :

Gubbar som köper 10kg socker (jasså du bränner eget ja).

Föräldrar som handlar en vagn full med enbart skräpmat och snask där man förstår att detta är veckans mat (stackars ungar)

Föräldrar som köper nyttig mat och lite snask.

Föräldrar med onyttiga inköp hade dessutom till stor del ungarna som härjade runt och var allmänt jobbiga. De skötsamma kom med den nyttiga maten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp