Roliga saker era hundar har gjort

Min första greyhound hade många roliga grejer för sig men den roligaste var nog att varje gång efter att hon varit hos hundvakt längre tid än några timmar blev hon oförklarligt och dramatiskt blockhalt på något ben. Kunde absolut inte stödja på benet (det varierade vilket det var, oftast ngt av frambenen) och skrek och grät.
De första gångerna fick jag såklart panik och åkte akut till veterinären men efter tre sådana besök kom jag på att om jag bara tyckte jättesynd och gullade med henne där hon stod med en tass i luften så blev hon mirakulöst bra igen. Det var som att hon bara ville markera sitt missnöje över att ha varit bortlämnad.

Hon sprang också vid flera tillfällen helt sonika raka vägen hem om det började regna när vi var ute. Krånglade sig ur halsband eller sele och drog raka vägen hem. Så stod hon utanför dörren och tittade förebrående på mig när jag väl kom traskande tillbaka. Jag springer inte lika fort som en greyhound i full kondition...
 
Min farbror blå har stulit en rosa överstrykningspenna och entusiastiskt målat sig själv rosa över hela frambenen och bröstet. Samma hund har även gnuggat hela huvudet i lila ögonskugga samt klättrat upp en bra bit i bokhyllan. 🙈 hunden i fråga är en långhårig colliehane på 30 kg, marginellt lugnare nu vid snart 10 års ålder... 🙄😆
Har han varit människobarn i ett tidigare liv? O_o
 
Min jycke vill gärna gäspa runt något. Alltså, han börjar gäspa, sticker fram huvudet och sätter munnen runt närmsta arm eller människoben, gäspar klart och drar tillbaka huvudet igen :confused: Idag satt han bakom mig när jag hängde tvätt och plötsligt gäspar han med munnen tryckt mot min rumpa? Obegripligt beteende, och ganska roligt!
 
Min jycke vill gärna gäspa runt något. Alltså, han börjar gäspa, sticker fram huvudet och sätter munnen runt närmsta arm eller människoben, gäspar klart och drar tillbaka huvudet igen :confused: Idag satt han bakom mig när jag hängde tvätt och plötsligt gäspar han med munnen tryckt mot min rumpa? Obegripligt beteende, och ganska roligt!
Så där gör gärna Tilda också 😂 katten ser lagom förnärmad ut när hon gäspar "över" honom 🤣
 
Ja, mina hundar fnuttar som galningar i trappuppgången?
Så fort vi kommer ut där o ska gå ut är det fnuttkalas och sen när vi kommer in med?
Skrattar åt de :D
 
moira4_211217.jpg

Den här söta valpen var 5 veckor gammal för två år sedan vid den här tiden. Hon var en ensamvalp. I den åldern så sov hon tillsammans med sin mamma i köket på nätterna och varje morgon när jag öppnade dörren till köket så möttes jag av denna superglada valp som med viftande svans gick förbi mig, ut i hallen och hälsade på skorna innan hon vände uppmärksamheten mot mig ... :laugh:
 
Jag har också en hund som gäspar runt armarna, på samma sätt!. Börjar gäspa, och avslutar gäspningen runt handleden/armen. Jag har inte heller haft någon hund som gjort så förut, men min yngsta nu har gjort så sedan första dagen han kom till oss, som 9 veckors valp.
 
Jag har också en hund som gäspar runt armarna, på samma sätt!. Börjar gäspa, och avslutar gäspningen runt handleden/armen. Jag har inte heller haft någon hund som gjort så förut, men min yngsta nu har gjort så sedan första dagen han kom till oss, som 9 veckors valp.
Men vad lustigt! Då är det inte helt ovanligt med andra ord. Inte mindre underligt för det, dock :laugh:
 
Min hund är kanske inte så humoristisk, men visst får han mig att skratta ändå 🙃.

Han hade ett ben gipsat och hade därför på sig krage. Under kvällen hade han fått ett fryst köttben, vilket jag måste hålla i åt honom på grund av kragen.

Till slut sa jag att "nej nu ska vi sova" och höll inte benet mer. Jag sov på en madrass på golvet vid tillfället och Frej plockade upp benet och släppte det med ett klonk på golvet bredvid mitt huvud. Jag ignorerade honom och blundade. Slafs! så får jag ett kallt klibbigt ben släppt i ansiktet istället 😅. Därmed vann min hund åsiktskampen och jag höll snällt i benet så han kunde gnaga en stund till.
 
Visa bifogad fil 134845
Den här söta valpen var 5 veckor gammal för två år sedan vid den här tiden. Hon var en ensamvalp. I den åldern så sov hon tillsammans med sin mamma i köket på nätterna och varje morgon när jag öppnade dörren till köket så möttes jag av denna superglada valp som med viftande svans gick förbi mig, ut i hallen och hälsade på skorna innan hon vände uppmärksamheten mot mig ... :laugh:
Min setterschäferblandning fattade vad "bil" betyder.
Vi hade vägen rakt över gårdstunet så vi såg ju att det stannade nån på stallplan.
Så vi sa "det kom en bil"
När besöket knackade på for hunden förbi besökaren, med en snabb hälsning. Ut till bilen och undersökte den.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 692
Senast: Åsa A
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 197
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 337
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 926
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp