Bukefalos 28 år!

Roliga saker som barn säger

Har lovat äldsta dottern (4,5 år) en upplevelse i julklapp, men vi har inte riktigt bestämt vart vi ska åka. Försökte försiktigt fråga henne vad hon tänkt sig och vad hon vill göra.

"Vi kan bo på ett hotell, med vita handdukar och en dusch och en toalett! Det kan vi göra!"

Jamen dåså, det förenklar ju min planering något enormt! 🤷‍♀️🤪
 
Har lovat äldsta dottern (4,5 år) en upplevelse i julklapp, men vi har inte riktigt bestämt vart vi ska åka. Försökte försiktigt fråga henne vad hon tänkt sig och vad hon vill göra.

"Vi kan bo på ett hotell, med vita handdukar och en dusch och en toalett! Det kan vi göra!"

Jamen dåså, det förenklar ju min planering något enormt! 🤷‍♀️🤪
Är det bara som hon önskar kan du iaf troligtvis dra ner transportkostnaderna :D
 
Har lovat äldsta dottern (4,5 år) en upplevelse i julklapp, men vi har inte riktigt bestämt vart vi ska åka. Försökte försiktigt fråga henne vad hon tänkt sig och vad hon vill göra.

"Vi kan bo på ett hotell, med vita handdukar och en dusch och en toalett! Det kan vi göra!"

Jamen dåså, det förenklar ju min planering något enormt! 🤷‍♀️🤪
Min 5,5-åring vill åka till Tyskland. Vad vi ska göra där? Leka på lekplatser :up:
 
Min 4 åring vill till Thailand … 😬🫣
Vad tänkte hen göra där? Leka på lekplatser? 😅

Min 3-åring vill efter min jobbresa till Washington D.C bara för att gå på smithsonians naturhistoriska museum och se dinosaurieskelett, sen åka hem igen......
Nu har jag iofs inte koll på varken smithsonians naturhistoriska museum eller tillgången på dinosaurieskelett på närmre håll, men låter spontant som det ändå är nåt som det inte finns så stor tillgång till hemma och därmed värt att resa för. Men man kan ju kanske tänka sig att kombinera det med nåt mer… kanske finns där roliga lekplatser? :angel:
 
Vad tänkte hen göra där? Leka på lekplatser? 😅


Nu har jag iofs inte koll på varken smithsonians naturhistoriska museum eller tillgången på dinosaurieskelett på närmre håll, men låter spontant som det ändå är nåt som det inte finns så stor tillgång till hemma och därmed värt att resa för. Men man kan ju kanske tänka sig att kombinera det med nåt mer… kanske finns där roliga lekplatser? :angel:
Finns ett helt dinosauriemuseum i kalmar :rofl:
Och vill man se skelett vet jag att naturhistoriska i Berlin har åtminstones ett T-rex skelett, så kan nog ordna det på lite billigare sätt :D
 
Trots dålig natt hade vi en smidig morgon och en väldigt bra lämning på förskolan.

Lillebror 2 år har hittat på ett eget skämt som han gärna drar 10 gånger på raken. Det går ut på att han säger ”Tåta” och så ska man svara ”Tårta?” så säger han NAEJ 😂
 
Mina barn har pratat jättelänge om att de vill rida på en häst, och det har jag såklart tagit till mig och glatt mig över. Imorgon är det julmarknad i samhället här och ponnyridning så jag berättade glatt för dem att de nu kunde få testa att rida. Då säger H ”på en gunghäst?” Och jag förklarade att det är en riktig häst vilket genast fick honom att bryta ihop och gråta och ropa att han absolut inte vill rida på en riktig häst utan bara på en gunghäst.
Avdelning missförstånd 😅
 
Minns inte om jag berättat om denna, men kom att tänka på det häromdagen. Min 4årings favoritlek var en lång period att gå ut, komma och knacka på dörren och säga "hej, min riktiga mamma och syster är döda. Får jag bo här?" Varpå hon stövlade in och gjorde sig hemmastadd O_o 😂
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
717
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 627
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 129
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp