Roliga saker som barn säger

Bukefalos 30 år!

Fortsätter visst "hänga ut" min åttaårings sms, men här kom han och bästa kompisen och var alldeles fnissiga så jag var tvungen att kolla vad dom hade skrivit till sonens pappa. Blev inte besviken så att säga 😂
PXL_20260526_163858919.webp

Förlåtet var tydligen för att de använde ordet "pung" (som kompisen tyckte var ett jättefult ord 😂)

Och off topic men ändå on topic: det är faktiskt goals att kunna fnissa ihop med sitt barn om tokiga grejer som han och syrran sagt, dvs när humorn utvecklats så mycket att han fattar det roliga. Ikväll har vi fnissat hejdlöst åt en klassiker som jag postat för evigheter sen i denna tråd, nämligen:
- jag är så glad att vara din mamma!
- och jag är så glad att vara din pappa! (sagt av sonen när han gissningsvis var runt 4-5 😁)

Påminner lite om ett samtal jag hade med dottern för någon månad sedan.

Julia: "Jag är din fru och du är min dotter."
Jag: "Jaså, vad är pappa då?"
Julia: "Han är vår far."

Försöker få sonens uppmärksamhet vid läggning:

– Men du, ska jag sjunga en sång om… barn?
– … ja?
– Okej, försök lyssna riktigt noga. Den här sången handlar om barn som du.

Sjunger ”Det gåtfulla folket” och har kommit typ två verser.

– … kan du inte sjunga en sång om jättesnabba bilar i stället?

På väg till förskolan cyklar vi förbi mormors och morfars hus. De brukar stå i fönstret och vinka åt oss och en dag förra sommaren hade morfar ingen skjorta på sig.

"Titta! Morfar är en nakenfis! hojtade dottern högt när vi passerade.

Idag var det istället:
"Titta, mamma! Morfar hade kläder på sig idag! Och mormor också!"

Undrar vad grannarna tror om oss egentligen... :laugh:

Jag tänkte jag skulle lägga mig på sängen och läsa lite medan sonen somnar. Men icke.

"Mamma får sova på torsdag. När (jag) borstat tänderna. På torsdag".

Han är bara två men tjattrar som tusan. Rätt bra ideer för det mesta, men jag vill gärna sova andra dagar än torsdagar.

Jag var vrålallergisk igår eftersom de envisas med att klippa alla gräsmattor runt vårt hus flera dagar i rad.

"Mamma, kan du vara lite mindre snorig imorgon? Tack."

Häromdagen sa hon "När ska jag bli utsläppt ur bilen DU STORE MAN" till sin pappa, och igår kväll kallade hon honom för "unge man" när hon ville att han skulle hämta en grej.

:rofl::rofl::rofl: Jag dör! Vi leker kurragömma och jag lyckades för en gångs skull hitta ett bra gömställe. Hörde dottern leta och muttra för sig själv "Men var är hon?!" "Jag hör henne ju!" sedan ""Men det här är ju omöjligt.... jävla gamla gumma!" Hahahahahhaa 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Det var inte lätt att hålla sig för skratt och avslöja mitt gömställe 🤣🤣

Mini går igenom en låda på köket och hittar min tesil, en sån rund boll som är som en klypa.

-"Oooh, vad är det" ser med stora ögon på tesilen

Jag,-" Det är en tesil, man kan öppna den såhär. (Jag tycker på sidorna så den går upp) Så har man te i den i en kopp med varmt vann"

-"WOOOOW" Mini rycker den ur handen på mig och studerar den och säger...

-" Den är som en liten bur, där kan jag fånga in en nyckelpiga!!"

😅🙈

Liknande trådar

• Bilsemester med tvååring
  • Barnsäkra hemmet
  • Vad gör ni på sommarloven?
  • Småbarn och hundträning.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund