Roliga saker som barn säger

Bukefalos 30 år!

Inget fel på ordförrådet hos vår fröken i alla fall. Häromdagen sa jag åt henne att ta det lite lugnt, tre sekunder senare halkade och ramlade hon med huvudet före rätt in i ett bord (rund kant så ingen fara alls).

"Mamma. Förut idag när jag slog pannan i bordet, kommer du ihåg? Jag sprang för fort. Jag hade för mycket energi. Jag var för KRAFTFULL."

Har glömt tonåringens pärla som blivit ett standard uttryck sedan dess! Vi var på väg hem från mormor (200m) och jag kom på att jag glömt något. Frågade om hon skulle vänta eller om hon överlevde att gå själv? Det kom ett gäng killar i övre tonåren precis så jag ville inte bara överge henne. Men hon svarar kaxigt: "det är lugnt, jag har sett Kung fu panda så jag kan karate!" O_o eh, nu blev det fel kampsport där i slutet 😅

En ungdom som jag hade i min närhet, hen var ca 14 år vid tillfället.

Vi passerade ett utedass och hen frågade vad det var och när hon fattat att det var ett utedass så skojade sambon och sa : "Det är där man ska släppa loss sitt inte vilddjur !"
Varpå 14- åringen frågade försynt men med glimteni ögat: "Hur gör man om man bara har ett litet lamm inom sig då?"

Jag, lycksalig och mild efter fina semesterdagar: Jag tror inte att någon har finare barn än vad jag har!
Lilla E: jo, det tror jag nog
J: Va, tror du?
E: Ja men det bor ju typ hundra miljarder människor på jorden, någon måste ju ha finare barn!

Har tydligen fått ett barn som kör ännu hårdare med logik än jag själv gör 😁

Jag, lycksalig och mild efter fina semesterdagar: Jag tror inte att någon har finare barn än vad jag har!
Lilla E: jo, det tror jag nog
J: Va, tror du?
E: Ja men det bor ju typ hundra miljarder människor på jorden, någon måste ju ha finare barn!

Har tydligen fått ett barn som kör ännu hårdare med logik än jag själv gör 😁
Mina barn:
Minsta: Mamma du är den bästa mamman i hela världen!
Stora: Tekniskt sett kan vi inte veta det.

Samme brorson utbrast för övrigt, helt från ingenstans, "OJ! HAN VAR NOG DANSK! HALLÅ, JAG FICK EN DANSK ARM I HUVUDET!" när vi traskade runt på Tivoli i Köpenhamn förra veckan. Denne brorson är ganska högljudd sådär som femåringar brukar vara, han pratar liksom alltid några decibel för högt, och jag och maken hade just lättat konstaterat att han åtminstone inte sagt något pinsamt än. Nåja, det hade kunnat vara värre...

Liknande trådar

• Bilsemester med tvååring
  • Barnsäkra hemmet
  • Vad gör ni på sommarloven?
  • Småbarn och hundträning.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?