Romance scam.

Sv: Romance scam.

Min (korkade? kärlekskranka? blåsta?) kompis gick på det där. Hon trodde på allvar att han skulle komma via henne på väg från Kabul hem till England (där han bodde då ;) )

...men han kom inte...
 
Sv: Romance scam.

Det finns tydligen folk som blir lurade på riktigt. I Sverige!?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lurades-pa-300-000-av-sol-och-varare

Visst gör det. För många år sedan jobbade jag extra med administrativt jobb åt en medelålders man som hade egen firma. Jag slutade efter någon månad, eftersom jag insåg att firman inte riktigt sköttes som den skulle, om man säger så...
Efter ett halvår/år ringer det en dam som inte vill presentera sig och undrar vad jag har för relation till den här mannen. Efter ett tag kryper det fram att han solochvårat henne, och flera andra. Hon har lyckats lägga beslag på hans telefonbok och ringer nu runt till alla kvinnor i den för att få med fler på en gemensam polisanmälan.

Han hade raggat upp dem på dans, charmat dem, inlett ett förhållande och sedan fått dem att lägga ut för tillfälliga "lån" som de skulle få tillbaks när diverse affärer gått i lås. Tydligen hade han också flera damer på gång samtidigt.
 
Sv: Romance scam.

Inte bara tjejer som är lätta att lura heller!

Mitt ex hade en "vän" (tror att han talade om sig själv faktiskt!) som fått kontakt med en saudiarabisk tjej. Hon skulle komma hit och hennes rika släkt skulle investera i killens gård..... Bad honom säga åt sin "vän" att absolut inte betala ut några pengar!
 
Sv: Romance scam.

Äsch vad misstrogna ni är, jag väntar på att miljonerna jag ska förvalta och få ta del av ska börja rulla in på kontot så jag kan börja renovera, det gäller bara att ha lite tålamod.



*Sitter fortfarande och väntar medan kåken sakta faller ihop.*
 
Sv: Romance scam.

kl

Denna fanns i min "annat" inbox på fb idag.
"Hello Dear, I am a new member here, and I like the little you wrote in your profile, and it makes my heart stop beating, that’s because your photo has a beauty that I find in no other profile... As long as my heart beats, I shall seek out your soul and be fulfilled!. We seem to have some little interest that could be developed and might lead to something of a life time together.i will rather prefer to have a chat with you on my private email kindly send me your private email, that will enable me tel you more about myself have a nice day i hope to hear from you soon warm love Brawn"

Någon annan som han fallit för? ;-)
 
Sv: Romance scam.

kl

Denna fanns i min "annat" inbox på fb idag.
"Hello Dear, I am a new member here, and I like the little you wrote in your profile, and it makes my heart stop beating, that’s because your photo has a beauty that I find in no other profile... As long as my heart beats, I shall seek out your soul and be fulfilled!. We seem to have some little interest that could be developed and might lead to something of a life time together.i will rather prefer to have a chat with you on my private email kindly send me your private email, that will enable me tel you more about myself have a nice day i hope to hear from you soon warm love Brawn"

Någon annan som han fallit för? ;-)


Sådan s-m-ö-r-j-a.
Uppenbarligen finns det ensamma människor som är så kärlekstörstande att de helt slutar fungera men ändå, hur kan man fastna för den där typen av text?
På mig är den lika frånstötande som 10 000 volt.
 
Sv: Romance scam.

Haha, hade ett liknande meddelande i min "Annat"-mapp idag jag med!
Från en som verkligen gillade det han såg av mig på mina bilder (eeh, jag har en bild där jag sitter till häst och mitt ansikte är omöjligt att urskilja och en naturbild) och gärna ville ha fortsatt kontakt.
Han hade det originella namnet "Phillips Walker" ;)

/Keb
 
Sv: Romance scam.

Haha, jag med! :D

Go for someone who makes you
smile because only a smile makes
a dark day seem bright.. hope we can get to know each other.Your pics attracts me. are you single? Love to talk to you soon!
Chris More

gulligt av honom att attraheras av mina bilder av lortiga hästar :love:

Profilen är enormt lockande:
Har jobbat på Surgery Guru India
Har studerat vid Brain Surgery
Tidigare: Surgeon
Bor i London, United Kingdom
Från Queens, New York


Ska man slå till?
 
Sv: Romance scam.


Jag fattar inte hur folk kan lägga ut sådana summor på människor som de aldrig har träffat. Jag tittade även på Dr Phil show igår och där var det också människor som hade blivit fullständigt blåsta. Men uppenbarligen fungerar det eftersom det tydligen sysselsätter en stor mängd människor, och många ger mycket. Men skrämmande är det!
 
Sv: Romance scam.

det är verkligen fullkomligt obegripligt att folk kan vara så lättlurade.
 
Sv: Romance scam.

Såg också Dr Phil. 187000 dollar hade hon betalt honom. Envis som synden var hon också, men hon fattade nog till sist att hon blivit lurad.
 
Sv: Romance scam.

Såg också Dr Phil. 187000 dollar hade hon betalt honom. Envis som synden var hon också, men hon fattade nog till sist att hon blivit lurad.

Hade varit intressant med ett uppföljningsprogram och se om hon verkligen förstod det, jag är lite tveksam.

Här är en till, och hon har skickat ännu lite mer, men hon förstår iallafall att hon är lurad, och hur jäkla korkat det låter när Dr P läser upp en del meddelanden. Blir rena komedin just då :)
http://www.youtube.com/watch?v=DV0UgNF2lZo
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp