Romance scam.

Sv: Romance scam.

Jodå, det finns mycket riktigt och "de" har noga förberett med resrutt och allt, men jag får ju inte kontakta huvudkontoret och efterlysa försändelsen åt käre "Mark" då jag inte hört av dem. ;)

Det hela håller nog på att rinna ut nu men jag tänker inte avslöja att jag vet för då lär de sig och lägger om strategin. Nu är de så klumpiga att de får nog svårt att lura någon får jag hoppas. :D
 
Sv: Romance scam.

Jag tror det hela är på upphällningen, förväntade mig iofs inget svar från honom, men nu tror jag nästan jag har lite sympatier efter att ha förklarat hur jävligt livet är och att jag är helt barskrapad.
Darling.

I'm not having cold feet, I just haven't got any money and might get a
sentence and lose my job. I love you my darling captain, I need you by my
side and I want you to know how much you mean to me. I've been asked to do
center foils and more but I don't wanna sell sex and others to see what I
only want you to see.

You are my true love, always.
Mia

>
> Honey, it is not that i have someone but i will have to seek for one.
> It is just the alternative because you are expressing cold feet towards
> redeeming my personal belongings.
> If you were in my shoes, you will equally try seek a solution to your
> challenges.
> I am so much unhappy and sad that the one i loved is shying away from our
> little family's responsibility.
> This is not good.
> I love you though
>
> Your love
> Mark
Nu är det bottenskrap, ska han föreslå att jag fnaskar för han skull?
 
Sv: Romance scam.

419Eater avråder starkt från att avslöja sig eftersom det skulle tipsa ligorna om att vara uppmärksamma på folk som luras tillbaka. De vill ju att man ska hålla igång kontakten så länge och intensivt som möjligt för att uppehålla dem från att lura andra :bow:

Mia_R: Undrar hur han ska svara på det här, rent logiskt lär han ju vilja att du säljer dig eftersom du då får pengar som han kan lura dig på, men det kan han ju inte direkt skriva... :p
 
Sv: Romance scam.

Nej, han är ju en decent man och kan knappast få ihop det med att jag ska hora ihop pengar för honom, då blir han ju en hallick istället för a captain. :o
 
Sv: Romance scam.

Han är fortfarade aktiv, det lilla livet, men han har nog insett att jag inte kommer skicka några pengar så han tjatar på sitt andra offer istället. :D
ja nu är det tjat om att betala!han ber mig att betala att jag är hans fru o han min man!
att dom orkar
jag vet sen förrut att dessa som försöker är unga grabbar
från utlandet!nigeria
 
Sv: Romance scam.

De finns överallt, hittade nyss en ny som jag roade mig med lite på rent pin kiv enbart på chatten.

H*n utger sig för att vara amerikan, från Florida, men när jag frågade var han var så befann han sig i United States of Alaska sedan många år tillbaka och har en guld- och juvelbutik i Anchorage. Skitkul tyckte jag, en kompis flög över till Kanada i morse och jag åker till helgen. Vi ska ut på en road trip och passerar då även Alaska så det skulle bli jättekul att träffa honom! :angel:

Jag googlade snabbt fram lite turisttips och frågade om han kunde rekommendera ngt av dem, vad hans butik heter, varför han åker runt jorden och köper guld när det finns så mycket i Alaska och att jag kanske köper något av honom om jag ser något jag gillar. :D

Helt plötsligt har han jättemycket att göra och har inte tid just nu, så jag sa att det är ok, han kan svara på mina frågor när han hinner så kollar jag nästa gång jag är online. ;)

Enligt profilen är han blond, kurvig och mellan 190 - 200 lång, i sin beskrivning är hon 5'7 och på kortet mörk med skägg. :rofl:
 
Sv: Romance scam.

Helt underbar tråd!!!!:love:

Lite OT, men det här landade i min mail igår:

Greetings,
I saw your advertisement about the horse job and I am interested in employing you . My name is matt whue and I am a farmer , I grow and breed horses of all types and I am looking for someone to help in my barns . I would like you to tell me more about you , your location and your experience with animals and horses . I am also interested in the buying a horse and I want to see pictures .

Have a nice day,
Matt.


Öhh, jag har inte sökt något hästjobb:crazy:
Har däremot en annons ute om att hyra MIN stuga på gården. Språkförbistringar tro???:angel:
 
Sv: Romance scam.

Knappast, du kommer säkert behöva betala för arbetstillstånd eller så får du en check utan täckning. :p
 
Sv: Romance scam.

Helt underbar tråd!!!!:love:

Lite OT, men det här landade i min mail igår:

Greetings,
I saw your advertisement about the horse job and I am interested in employing you . My name is matt whue and I am a farmer , I grow and breed horses of all types and I am looking for someone to help in my barns . I would like you to tell me more about you , your location and your experience with animals and horses . I am also interested in the buying a horse and I want to see pictures .

Have a nice day,
Matt.


Öhh, jag har inte sökt något hästjobb:crazy:
Har däremot en annons ute om att hyra MIN stuga på gården. Språkförbistringar tro???:angel:

Den har jag också fått, jag säljer en sadel..
 
Sv: Romance scam.

Fick ett sista mail från "Mark" idag, en länk som hette "message from mark", men den slängde jag oöppnad. Hade allt för starka misstankar om att det kunde vara ett virus i present. :crazy:
 
Sv: Romance scam.

Har följt tråden i tysthet och jag har skrattat gott många gånger!

Tackar för underhållningen och beklagar att sagan verkar ha fått ett olyckligt slut!
Men var inte ledsen!
Det dyker snart upp en ny drömprins! :idea::angel:
 
Sv: Romance scam.

Milde tid ... så går det när man blir för girig. :crazy:
Jag vet ju de som skickar pengar till "kvinnor" på nätet, de säger visserligen att de vet att tjejerna ljuger, men de har aldrig tänkt tanken innan att det kanske inte ens är kvinnor de skickar pengarna till ... :p
 
Sv: Romance scam.

Ja eller hur...

Det var ett reportage om kvinnor som blivit lurade på samma sätt i Unionens facktidning för ett tag sedan. Kanske näst senaste numret.

Jag fattar allvarligt inte hur man kan gå på det - om jag nu skulle ha ett par hundra tusen som låg och skräpade skulle jag knappast skicka dem till random kille jag aldrig träffat? :confused:
 
Sv: Romance scam.

Det händer i Sverige också, ja.... Denna besynnerliga historia avhandlades till exempel i en tingsrätt mycket nära mig förrförra sommaren: http://hd.se/skane/2010/06/11/lovades-rikedom-och-lycka-blev-av/

Samtidigt som det är tragiskt så kan man ju inte tycka annat än att det känns helt surrealistiskt.

"Sergeant Kenneth Preston" of US Army var den som drog igång detta. Eller någon som hade lånat hans identitet, kanske... Han hade förtjänat att drabbas av Mia_Rs brevväxling i stället. :D

"Diplomaten" fick för övrigt arton månaders fängelse om jag minns rätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Romance scam.

Åh jösses ... man tycker ju att det är så uppenbart när man läser om det så här efteråt, men det lönar sig ju trots allt och det finns många med flinka fingrar och vackra ord som lever gott på allas naivitet och girighet.

Undrar hur det gick för my darling captain, om han fick någon som ville betala för frakten av de 600 000 USD han skickade? :D Jag vet ju att en av kvinnorna jag kontaktade trodde honom först tills hon läste den här tråden.
 
Sv: Romance scam.

Det är om såna här bedrägerier på dr Phil just nu om nån är intresserad. Stackars tant, hon fattar inte att hon blir lurad... :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp