Rosor, rosor, rosor... Stora rostråden!

Tack @athena_arabians och @Unafraid

Då ska jag gräva upp den och se om jag kan hitta något annat fint att sätta där. Det är söderläge och rätt vindskyddat så kanske ska unna mig att testa något som egentligen inte ska funka i zon 6😁

Färg? Doft? Engångsblommande eller remonterande?

Titta gärna på POM-rosor, de har ju funnits i vårt land länge. Generellt så är engångsblommande rosor härdigare även om det finns undantag.
 
Rosen Schloss Eutin - är det någon som vet vart den finns att köpa?

Jag har sett den i en facebookgrupp och personen som hade den var så himla nöjd men när jag googlar på namnet hittar jag inte nån svensk återförsäljare.
 
IMG_0221.jpeg

Jag har glömt vad den här heter 😅
 
Har du någon koll på finska rosor? Jag läste om en sort som heter Ilo och en som heter Mervielle. Dom ska vara tåliga och fixa mitt klimat.

Stanwell Perpetual har jag också kikat på.

Jag är dålig på finska rosor men växter från Finland är i allmänhet tuffingar så det borde gå bra.
 
Och den rosa bör vara Queen Elizabeth.

Undrar om det var Ghislainen som dog för mig, måste köpa en ny då
 
Puttar upp denna tråden lite :)

Har 4 nya rosor i stugan och ska snart dit och vårstäda. Hur tar man bäst hand om rosorna nu på våren? Har läst mig till att dom gillar att stå luftigt och att man ska ta bort allt av gamla blad pga kan finnas övervintrat oknytt i det.

Vad mer ska man göra? Hur ska man tänka när man klipper och vilken gödsel gillar dom, är det hästbajs som @Blyger skriver?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 162
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 552
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Jag har precis börjat flytta in på en gård dit det är tänkt att hästarna ska flytta den 1 maj. Vill få dit dem så snart jag kunnat...
Svar
18
· Visningar
1 331
Senast: Aleel
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 561
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp