Rotationer...

Hon klarade inte det.
Hon fick sluta sina dagar genom att ta sina sista andetag med huvudet i mitt knä.
Saknar henne något så fruktansvärt, men nu vet jag att hon iaf inte har ont. Känns som att beslutet var rätt ändå.
Nu kan hon äta hur mycket gräs hon vill utan att få ont mer och hon slipper genomlida en lång boxvila.
Men oj va jag gråter. Känns så surt att hon var pigg och glad igår och jättesjuk idag.
Älskade häst! :heart

Jag beklagar! :(
 
Hon klarade inte det.
Hon fick sluta sina dagar genom att ta sina sista andetag med huvudet i mitt knä.
Saknar henne något så fruktansvärt, men nu vet jag att hon iaf inte har ont. Känns som att beslutet var rätt ändå.
Nu kan hon äta hur mycket gräs hon vill utan att få ont mer och hon slipper genomlida en lång boxvila.
Men oj va jag gråter. Känns så surt att hon var pigg och glad igår och jättesjuk idag.
Älskade häst! :heart
Då springer våra två däruppe nu då , min klarade sig inte heller så jag befriade honom från lidandet för en vecka sen. Rotation och sänkning :cry:
 
Tack för alla fina ord!
Ja på sista bilderna fanns misstanke om sänkning på henne med.
Veterinären höll med mig till 100% om att hon inte skulle behöva åka till klinik och stå där. Fanns misstankar om att hon ändå inte hade svarat på den behandlingen då magljuden bara blev sämre under kvällen. Trots smärtstillande, kramplösande och dropp. Känns lika bra att hon slapp en lång och utdragen konvalecens, men det skär ändå i hjärtat.
Hon var ju min bebis! :cry:
 
Beklagar sorgen!

Det borde varnas mycket mer för butta och andra NSAID. Min var också nära att dö pga kolik orsakat av smärtstillande+penicillin efter en operation. Slangades, rektaliserades, fick dropp, vi gick och gick runt på kliniken men han ville inte äta... Jag tog beslutet i samråd med chefsveterinären att stoppa alla mediciner och ta hem honom men kanyl och ge mer dropp hemma. Då piggnade han till snabbt, tack och lov.

Så sorgligt att din häst blev ännu ett offer för dessa mediciner...
 
Nu är hon hämtad!
Har lagt in sista bilden som jag tog på henne imorse på tråden jag startat i "gnägg".
Vet inte om det räknas som stötande att fota delar av ansiktet på en död häst, men jag tyckte bilden blev så otroligt vacker att den fick följa med! :heart
Valde avsiktligt att inte fota mulen, då ni som tagit bort hästar tidigare antagligen vet hur det kan se ut...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 696
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp