Router problem,HJÄLP!!

dobbis

Trådstartare
Min dovado router sa upp sig,var o bytte idag och tog då istället en TP-link (siba) och som vanlig så är det ju såååååååååååååååååå lätt att koppla in :mad: Jo tjena!
Någon som vill,har tid att hjälpa en teknisk idiot?

Dobbis som snart kastar ut skiten :idea:

Sv: Router problem,HJÄLP!!

får du inte i kontakterna så kan lite smörjning hjälpa..

Annars är en annan bra start att kolla manualen och sen mer handgripligen förklara var det går fel eller var du inte förstår..
börja med att nollställa routern om den inte är ny.

Routern är ny.Jag har kopplat in alla sladdar och den lilla stickan,så lång är allt ok.
Sen står det öppna webläsaren och tryck in http:// och så en nummer kombination,då ska det komma upp en ruta där jag ska fylla i användare och lösenord.Där skiter det sig,ingen ruta kommer upp och ja jag har startat om allt flera gånger....:banghead:

verkar som du ska gå in på 192.168.1.1
om inte de funkar så kolla vad du har för ipadress på den datorn och skriv den i tråden

Senast ändrad:

gissar att du har en "start" knapp nere till vänster tryck på den välj kör
skriv in cmd tryck ok
Skriv ipconfig tryck ok
Kopiera sen det som kan fram och lägg in här

Trycker jag på den så kommer det upp en avlång ruta som säger,hemma,dokument,bilder,musik mm
Jag har även kollat "underkategorierna" men inget kör där heller.
ska kanske tillägga att laptopen är gammal och har vista (hoppas nu det blev rätt) har en ny oxå med windows 8 men där är jag helt lost..så den kan jag inte använda

Senast ändrad:

Då får jag upp en svart ruta med vit text som säger wimdows micros.version 6,0
C:/users/hemma fast dom här / är åt andra hållet

verkar som du kör vista, windows7 eller liknande
Ansluter du trådlöst eller kabel?

trådlös och vista anledningen till routern är att jag får bättre uppkoppling och snabbare surf med den då den kan stå i en annan del av huset

Använd kabel och se om det går bättre. Alla routrar jag har installerat ska installeras med kabel, så kanske är det där problemet ligger. Känns ju som att det inte borde gå utan, eftersom den adressen du skriver ska ta dig till nätverket du är anslutet till, är du inte anslutet till nåt (vilket du ju inte är om routern inte är installerad och du inte använder kabel) så borde ju inte heller något dyka upp när du skriver in adressen.

Hoppas det inte blev för rörigt. ;)

trådlös och vista anledningen till routern är att jag får bättre uppkoppling och snabbare surf med den då den kan stå i en annan del av huset

Börja med att sätta i kabeln när du ska konfigurera routern så finns det mindre felkällor, de e inte alla som kan konfigureras via trådlöst

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem... 2
Svar
26
· Visningar
17 635
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 454
Senast: -Catherine-
·
Övr. Hund Minns ni den här tråden om den hyperaktiva goldentiken jag funderat på att ge upp om? Här kommer uppdatering och lite nya funderingar...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Brandgul
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka