Bukefalos 28 år!

N

nocke

Hej Gunnar!
Äntligen har vi fått RSS - men jag är inte riktigt nöjd. Skulle vilja att feeden gick till "Generella", "Inriktningar" eller "Övriga". Ännu hellre, men kanske jobbigare, till varje underforum. Som det är nu med många hundra inlägg per dag så ger det absolut ingenting att få upp sidan med nya inlägg.
Kan du kolla vad du kan göra? Hälsningar nocke från Kalmar
 
Sv: RSS-feed

FUNKAR!!!! En URL ungefär så här:
feed://www.bukefalos.com/f/external.php?type=rss2&forumids=63,64,65,67
Ger mig precis de forum som jag oftast läser.
Tusen tack! Om någon undrar ställer jag upp och förklarar hur man gör. Vet inte hur det funkar i alla läsare förstås, använder Safari...
Häls Nocke
 
Sv: RSS-feed

Jag fattar inte halv sju av vad du snackar om faktiskt :o så du får gärna förklara...... har IE.... vad gör den funktionen?
 
Sv: RSS-feed

Jag lät bli att slå på den funktionen för rätt länge sedan, tror det var i samband med server-hackningen eller innan när servern segade.

Eftersom servern har varit lite överansträngd tack vara alla användare :) och denna funktion borde ta lite kraft av servern har jag valt att inte använda den nu. Kanske jag slår på den igen om jag gör en större uppdatering av serverkapaciteten.
Inte speciellt många verkar ha efterfrågat den i alla fall, du är den första som frågar om jag inte kommer ihåg fel.
 
Sv: RSS-feed

Har hela tiden trott att det bara varit min dator som dummat sig! Jag tycker i alla fall att det var en bra grej, men som sagt verkar det inte vara många som använder det... förutom jag...:D
 
Sv: RSS-feed

Hej!

Jag är medveten om att det gått två år sedan denna tråd var aktiv, men jag har en relaterad fråga så jag börjar här ändå.

Jag har en blogg och ett av menyalternativen är "Visa RSS-feed". När man klickar på den länken visas dock bara en tom sida, ingen XML verkar genereras. Jag har även kollat på några andras bloggar, och det är samma där. Så här ser det ut:

Blogg: http://www.bukefalos.com/f/blog.php?u=54839
RSS: http://www.bukefalos.com/f/blog_external.php?bloguserid=54839

Ser ju rimligt ut, så jag antar att länken inte är felaktig. Är det tanken att detta ska fungera, eller är det samma här som för forum-RSS:en för två år sedan? Fint om det skulle fungera :) Om det inte ska fungera borde istället menyalternativet tas bort.
 
Sv: RSS-feed

Nu fungerar det :) Om det var någon som gjorde något för att lösa det så tackar jag så mycket.
 
Sv: RSS-feed

Ledsen, glömde skriva att jag slog på detta tidigare idag. Hoppas det blir till nytta för många. Bloggen verkar vara kopplad til forumet när det gäller denna funktion. Nu skall det alltså fungera på båda.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 453
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 635
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 184
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 957
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp