Rullar sig i höt...

S

Sweet

Varje morgon när jag lägger ut hö till hästarna i hagen så ser jag att mitt travsto rullar sig i höt. Detta gör hon varge dag vad jag har sett men bara en gång precis när jag har lagt ut det. Detta är ju inget problem för mig men jag blir lite nyfiken på varför hon gör så, någon som har någon teori? :)
 
Kan ju vara så att hon vill ha det för sig själv? Tog hand om en shettis som gjorde så förr och sen ville inte de andra hästarna äta höet! Hörde om en som kissade i det!
 
Så gjorde min förra häst också! Han kunde dessutom rulla sig våldsamt flera gånger, så tillslut var höet utspritt över halva hagen... :crazy:
 
Jag har tre hästar, de brukar alltid äta ur samma hög och de andra äter fast hon har rullat i det! :smirk:

Hon kanske bara tycker att det är mysigt! :D
 
Vår shettis rullar sig i höet & pissar i det.... Sen vill hon inte ens äta det själv.... och ännu mindre de andra
 
mammas travhäst kissar i höet ute så då vill inte min äta ur hans hög, men han äter gladeligen ur den.. taktik?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
798
Senast: MissFideli
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 499
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 436
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp