Rumpskakets ädla konst

Du behöver ha starka lårmuskler. :p Det är JOBBIGT att göra sådär längre stunder, att gå upp och ner och hålla sig på en ganska låg nivå med böjda knän.

Testat att svanka som tusan och se hur det funkar? Man kan ju se två rörelsemönster; antingen svankar du och "plutar" med rumpan eller så svänger du på den och shake ass. :p Känns verkligen fantastiskt att försöka beskriva, haha!
 
Du behöver ha starka lårmuskler. :p Det är JOBBIGT att göra sådär längre stunder, att gå upp och ner och hålla sig på en ganska låg nivå med böjda knän.

Testat att svanka som tusan och se hur det funkar? Man kan ju se två rörelsemönster; antingen svankar du och "plutar" med rumpan eller så svänger du på den och shake ass. :p Känns verkligen fantastiskt att försöka beskriva, haha!

Du kommer möjligtvis inte tillbaka till Värmland snart?
 
Jag vet inte om jag ska tycka det är roligt eller jobbigt när min tvååring försöker dansa som mamma:cautious:
Tror dock att jag har hittat lite nu! Men jag är också överrörlig, kanske det som är svårigheten?
 
Jag bor ju också i Värmland och kan inte heller skaka rumpa, det måste vara nåt med miljön....

Ja nått i luften måste det vara för mina rumpskakartalanger är helt obefintliga och jag är också värmlänning.

// kladdkaka ( som övat på att twerka hela kvällen men det känns mest som ländryggen ska vris ur le :o Hoppas ingen granne sig mig!)
 
En kompis från Stockholm skickade en gång en bild till mig på en t-shirt med texten:

"VÄRMLAND
Är man två kompisar i byn så kör man rally.
Är man fyra startar man dansband."

Jag funderar på om det kan ha något med saken att göra..?
 
Nu har min mamma ett och annat att förklara för mig, för enligt min stamtavla har jag inga värmlandsgener men jag ser ju här i tråden hur tydliga värmlandsdrag jag har!

/kan varken rumpskaka eller dansa
 
Åh perfekta tråden för mig! Är verkligen fascinerad över folk som kan twerka och skaka rumpa och har försökt lära mig ett tag. Harr sett den videon Kethets lagt upp och kan twerka framåt. Men problemet är att även om jag har rätt teknik bakåt så händer det inget för jag har så liten booty! Kanske är det lättare med en stor eller behöver jag bara träna mer haha?
 
Men problemet är att även om jag har rätt teknik bakåt så händer det inget för jag har så liten booty! Kanske är det lättare med en stor eller behöver jag bara träna mer haha?
Skulle nog säga att det är lite lättare med en stor på så sätt att alla rörelser blir tydligare och "mer" med mindre grad av ansträngning, men allt (utom möjligtvis att klappa högt, men det kanske man inte vill heller) går att göra med en liten rumpa också det gäller bara att få in tekniken.

Är du säker på att du har tekniken lägg till mer kraft (ta ut rörelsen mer, den svankande bakåt-uppåt rörelsen alltså) och/eller gör det snabbare men utan att tappa formen. Då borde det hända något. Och som med allt handlar det om att träna, träna och träna.

kl

Alltså det här känns som en tråd för mig också, tar rumpskak på alldeles för stort allvar, men jag har en mer specifik rörelse som jag inte verkar kunna få till, ska se om det går att hitta en video med den och med lite tur kan någon förklara hur man gör egentligen.
 
Nu har min mamma ett och annat att förklara för mig, för enligt min stamtavla har jag inga värmlandsgener men jag ser ju här i tråden hur tydliga värmlandsdrag jag har!

/kan varken rumpskaka eller dansa
Inte jag heller. Jag har gett upp att ens försöka...jag flaxar på så gott jag kan :D
Jag har iningen känsla för rytm eller något, och kännes mig stelare än superstelast!
Vi har tre instruktörer som kör Zumba hos oss, en av dem är nog från värmland hon också. ..Betydligt mindre prestationsångest av obefintlig rumpskakarteknik på hennes pass! :D
 
Senast ändrad:
Förlåt. Jag var tvungen att skriva så efter att jag såg how to twerk-videon. Jag har blivit blessed med att kunna shejka. Numera är jag inte någon ute-människa så musklerna för det är delvis försvinna, men tekniken sitter. Ge mig några öl så kommer "ghetto bootyn" fram, har lärt ut detta till många vänner på förfester..! xD (och jag har ingen rumpa!! helt platt där bak. Så det sitter inte i det.) Men för att kunna lära ut detta måste jag veta vad som är fokus. Såg Kat de Luna video och jäklar vad det ryckte i höfterna!

Så jag känner lite; var börjar vi?
Känner vi oss lite Shakira, Hips dont lie - åt sidan. Eller mer Miss Fatty - bombom?



Det fina med Miss Fatty-shaken är att det är myyycket lättare än det ser ut! Och lätt att lära ut. Tänker typ på hon som står på klippan i senare delen av videon.
 
Senast ändrad:
Jag kan inte skaka rumpa, annat är genom att hoppa runt och så att säga komma i självgung.
Självgung är underskattat! :D Det finns faktiskt ett namn för det i rumpskakskretsar (finns säkert flera namn, beroende på vart i världen man vänder sig), när man hoppar lite på tårna för att få ett självgung och får rumpan att röra sig i cirkel:

New Orleans Bounce

Hittade en tutorial
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 334
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp