Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig hört att sparris skulle gå att rota?
Lyckas du vill jag gärna veta!

Jag har absolut ingen aning om det funkar men jag har tryckt ner ett sidoskott i jord nu. Lovar att uppdatera om hur det går, om det går 😁

C2F84D24-361D-4328-9C52-66412D039D25.jpeg
 
Jag tycker att de är fina, men inte tillräckligt fina för att jag ska ha plats med dem om det makes any sense. :D Mitt utrymme är väldigt begränsat., och visst är det lite roligt vilka växter man kan känna aversion emot? Jag kan, KAN verkligen inte gilla pelargoner av någon anledning. De kommer inte in i mitt hus.
Haha så där tyckte jag länge angående pelargoner, jag absolut vägrade ta hem dem! Sen för ett par år sedan gav en kompis mig några sticklingar och jag kunde inte säga nej. Nu finns det helt plötsligt bortemot 150 olika sorter här hemma 🙈 :D
 
Haha så där tyckte jag länge angående pelargoner, jag absolut vägrade ta hem dem! Sen för ett par år sedan gav en kompis mig några sticklingar och jag kunde inte säga nej. Nu finns det helt plötsligt bortemot 150 olika sorter här hemma 🙈 :D

Så kan det gå! Jag verkar göra likadant med taranteller, fast med undantaget att jag inte avskydde dem från början förstås. :D
Jag har svårt att tro att det kommer hem några pelargoner till mig i framtiden, men jag har börjat släppa efter lite på begonior nu när jag upptäckt att det finns sådana som inte blommar! :love:
 
Så kan det gå! Jag verkar göra likadant med taranteller, fast med undantaget att jag inte avskydde dem från början förstås. :D
Jag har svårt att tro att det kommer hem några pelargoner till mig i framtiden, men jag har börjat släppa efter lite på begonior nu när jag upptäckt att det finns sådana som inte blommar! :love:

Begonior äntrar inte detta hus heller :cautious:
 
Jag råkade köpa mig en liten venushår idag, hur många dagar tror ni att jag klarar den? :angel:

Skulle egentligen bara ha två små perenner till balkongen, men "råkade" bära med mig ovanstående plus en minikalatea, en miniförmakspalm och en dvärgcissus också. Om de är små får man ta två, eller hur var det nu? :o

(Till balkongen blev det en Hakonegräs och en rostbräken. Ska ha en japansk skuggträdgård på översta hyllan som står under tak längst in på balkongen. Blir det en riktigt dålig sommar kommer jag vara den enda i grannskapet som stödbelyser utomhus mitt i sommaren :D)

Smart med skuggträdgård, jag kanske ska göra något liknande för min skuggiga bakgård!
 
Begonior har jag kraftig aversion mot! Men jag har börjat tycka att hortensiapelargoner kan vara rätt fina faktiskt. Det kanske är något som kommer med åldern? :crazy:

Jag blir 47 i år och har haft en aversion mot pelargoner sedan barnsben... Jag tror inte jag kommer att ändra mig :D

Sedan vill jag bara säga att jag har full respekt för de som gillar pelargoner etc. De är bara inte min kopp te :)
 
Jag måste flika in här nu när ni pratar om pelargoner, jag gillar inte dem heller. Men så såg jag engelska pelargoner 🙈:love: Så nu har jag en sådan i mitt fönster trots allt :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 497
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp