Ryggskydd till kort rygg

Bukefalos 30 år!

Xayah

Trådstartare
Hej! Vad finns det för ryggskydd som skulle kunna passa väldigt kort rygg, dessutom är jag svankig?
Aldrig haft ett ryggskydd förut, men hade en sköldpaddeväst i tonåren, som mest hängde i garderoben för det känndes hemskt att ha på mig.;)

Köpte ett Swing P24 Flex Ryggskydd, som verkade vara en av de kortare varianterna. Mellan axel och midja 36 cm, mäter jag på mig själv har jag just 36 cm. Jag är 170 lång, mest ben.

Det känns som jag blir hängd på en galge :o bifogar bild (förhoppningsvis) Tittar jag på annons bilderna så sitter ju toppen av skyddet typ vid första nackkotan och går långt över svanskotan. Men hur sjutton hittar man kortare skydd som passar för större byst (104) och midja?

Annars så tyckte jag den var bekväm, tunnt tyg fram och i sidorna och satt inte långt ner fram, precis i midjan. Luftig och sval är ett måste.

Måste finnas någon mer som är skapt som mig :laugh:

Bifogade filer

• IMG_20260212_223650.webp
    IMG_20260212_223650.webp
    35,5 KB · Visningar: 2 674
Det finns inga ryggskydd för personer med kort överliv (alltså kort rygg). Jag har letat länge.

Den enda säkerhetsväst som passar min kropp är Outlyne short. Den finns även i stora storlekar för runda medelålders damer ;)

/Lizzie

Nej vad synd, men det kanske är så :(
Får väl kanske testa de där västarna då, om än motvilligt.
Det finns inga ryggskydd för personer med kort överliv (alltså kort rygg). Jag har letat länge.

Den enda säkerhetsväst som passar min kropp är Outlyne short. Den finns även i stora storlekar för runda medelålders damer ;)

/Lizzie

Såg också nu när jag kollade på era förslag att skyddet jag testade hade tydligen 44-48cm i rygg, där min är 36. Och kollar jag på skydd i den längden är jag inne på "kids L 127-141cm" och det finns väl ingen chans att jag får ett sånt runt mig :o Himla jobbigt problem :arghh:

Smart! Skulle testa om västen var liiiite för stor men den här får åka tillbaka.

Jag köpte en med rätt storlek på ryggplattan och sydde om livet istället. På ett ryggskydd ska ju livet bara vara till för att hålla plattan på en bra plats.

På min säkerhetsväst (racesafe pro vent) finns en enorm möjlighet att sätta ihop olika delar av olika längd och bredd för att få optimal passform, men det är ju helt annorlunda att rida med en sån väst till vardags och den är inte istället för ett ryggskydd.

Har en Airowear Outlyne med kortaste, kortaste. Med typ bredaste runt bysten. Längesen jag köpte den ny dock så vet inte hur marknaden är för den längre.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka