Ingen aning om vad som är rätt och fel.
Men verkar som om Depp fått starkt stöd på internet, rättvist eller ej omöjligt att säga. Internet kan snabbt förinta eller upphöja en människa utan någon som helst fakta från verkligheten. Rena snöbolls effekten tyvärr. Folk älskar att snacka skit på anonyma internet om sånt dom inte har en aning om.
Jo tack, det har jag sett väldigt mycket på ett internationellt forum när hela cirkusen började när det först blev känt.
Jag vet inte hurvida det är sant eller inte, men nu i rättegången skulle det dykt upp att hon bajsat i sängen och skyllt på hunden. Varav många av de internationella användarna direkt hoppade på det tåget och dubbat henne till Amber Turd…
Så ja internet har verkligen varit på hans sida om man läser de olika inläggen. Även om det då och då har skymtats motsatsen så är nog stöttningen för honom online stor på gott och ont.
 
Men oj! Min bild av JD har ändrats efter hans SMS, filmerna på honom osv.
Jag trodde JD var en schysst kille men hade tydligen fel. Oavsett hur provocerad han varit så tycker JAG inte att man uttrycker sig på det sättet han gjort, han har ju även kallat sin ex fru VP för f*tta i sms så Nej jag tycker inte hans kvinnosyn verkar vara mums mums direkt.
 
Men oj! Min bild av JD har ändrats efter hans SMS, filmerna på honom osv.
Jag trodde JD var en schysst kille men hade tydligen fel. Oavsett hur provocerad han varit så tycker JAG inte att man uttrycker sig på det sättet han gjort, han har ju även kallat sin ex fru VP för f*tta i sms så Nej jag tycker inte hans kvinnosyn verkar vara mums mums direkt.
Ingen av dom är oproblematisk och jag tycker inte att det är ok men det är oerhört problematiskt att ignorera AHs misshandel och lögner bara för att JD som man har lökig kvinnosyn med sina vänner och bekanta.

Hennes agerade har förstört så sjukt mycket för framstegen som gjorts för faktiska offer i dessa situationer. Hon har gjort feminismen är stor fet otjänst.
 
Men oj! Min bild av JD har ändrats efter hans SMS, filmerna på honom osv.
Jag trodde JD var en schysst kille men hade tydligen fel. Oavsett hur provocerad han varit så tycker JAG inte att man uttrycker sig på det sättet han gjort, han har ju även kallat sin ex fru VP för f*tta i sms så Nej jag tycker inte hans kvinnosyn verkar vara mums mums direkt.
Du får naturligtvis ha vilken åsikt du vill, men det får ju även andra ha såklart.
Du trodde han var en schysst kille, men hade fel? Han är väldigt öppen om sina drogproblem, att han inte någon ängel och långt ifrån felfri. Men vem är det? Du? Och provocerad? Är att bli misshandlad och förnedrad att bli provocerad? Där har vi väldigt skilda åsikter.
Det som för mig är provocerande är hur AH har försökt utnyttja MeToo, hur hon motsagt sig själv gång på gång med bevisade lögner. Hur hon misshandlat JD både fysiskt och psykiskt, hur hon använt andras historier och twistat de till sin egna (hennes assistents våldtäktsberättelse blev helt plötsligt hennes bl.a). Det är liksom inte för intet hon dömdes skyldig till alla anklagelser, de fann ingen sanning i hennes historier.
Så nej, jag finner inte hennes människosyn särskilt mums mums heller.
 
Detta är väldigt återkommande kommentarer, verkliga offer som nu kommer få det ännu svårare att bli trodda pga henne.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220602_132406.jpg
    Screenshot_20220602_132406.jpg
    140,6 KB · Visningar: 139
Men oj! Min bild av JD har ändrats efter hans SMS, filmerna på honom osv.
Jag trodde JD var en schysst kille men hade tydligen fel. Oavsett hur provocerad han varit så tycker JAG inte att man uttrycker sig på det sättet han gjort, han har ju även kallat sin ex fru VP för f*tta i sms så Nej jag tycker inte hans kvinnosyn verkar vara mums mums direkt.
Jag säger detsamma, men jag läser inte blasker och liknande.
Paparazzirubriker är ju 10/10 fabricerade.

Han var kanske inte helylle, men dem två har verkligen plockat fram det värsta ur varandra.
 
Jag tror ingen av dom vinner på det då de valt att kabla ut det för allmänheten att se. Det vi får se är två djupt dysfunktionella människor som inte borde varit gifta med varandra genomgå en rättegång för att se vem som gjorde vad i deras förhållande. Det skadar båda två så hårt och det kommer vara svårt för dom att hitta jobb efteråt då deras bransch styrs hårt av image.

Det som är synd är att ingen av dom begriper vilken skada de åsamkat varandra och sig själva under de åren som de var tillsammans. Det som de egentligen skulle behöva båda två är hjälp att komma vidare via terapi och rehab.

Johnny kommer definitivt vinna på att det kablades ut. Han har fått berätta sin historia, visa sina bevis och sina vittnen för hela världen. För Hollywood är det viktiga vad folk tycker. Och han behövde att folk fick veta vad hon gått igenom för att kunna få roller igen. Det var därför han ville ha rättegången TV-sänd.

Nästa film han spelar huvudrollen i kommer bli en stor succé. Amber vet jag inte om vi kommer se i några roller framöver.
 
Jag tror absolut att det våld som AH blivit utsatt för hänt, däremot tar det inte bort det faktum att hon också utövat våld och betett sig lika mycket som en förövare som JD bara för att hon också varit ett offer i relationen. Själva problemet blir när hon målar ut sig själv som ansiktet utåt för mäns våld mot kvinnor och totalt oskyldig när det sedan kommer fram att hon också är en förövare i samma relation. Det ger eld till de som anser att kvinnor alltid ljuger om våld i relation.

Vi pratar ofta om våld i relation som att det bara existerar en förövare (oftast män) men hur dömer man i ett mål där en relation har två förövare och två offer? För i det här fallet så har båda misshandlat varandra verbalt och fysiskt under en lång tid. Vem blir då förövare och offer?
 
Förtal är väl inte detsamma som lögn?
Även sanna saker kan räknas som förtal om jag inte uppfattat det helt fel.

Inte i USA. Det är skillnad på amerikansk och svensk lag. I USA är det inte förtal om det är sant. Dessutom var det i frågorna som juryn skulle svara på: Är påståendet falsk? Ja, svarade juryn på alla punkter som Johnny lämnat in. D.v.s. de anser att uttalande var falskt. Att Amber ljög i artikeln.
 
Ingen av dom är oproblematisk och jag tycker inte att det är ok men det är oerhört problematiskt att ignorera AHs misshandel och lögner bara för att JD som man har lökig kvinnosyn med sina vänner och bekanta.

Hennes agerade har förstört så sjukt mycket för framstegen som gjorts för faktiska offer i dessa situationer. Hon har gjort feminismen är stor fet otjänst.
Det kan jag hålla med om. Alltså att hennes agerande har förstört för andra offer och det har jag absolut inte sagt något om att det inte gjort.

Jag ignorerar inte hennes misshandel heller men min bild av honom har verkligen sjunkit. Tycker ingen ska kalla mamman till sina barn f*tta och det tror jag många håller med om.
 
Johnny kommer definitivt vinna på att det kablades ut. Han har fått berätta sin historia, visa sina bevis och sina vittnen för hela världen. För Hollywood är det viktiga vad folk tycker. Och han behövde att folk fick veta vad hon gått igenom för att kunna få roller igen. Det var därför han ville ha rättegången TV-sänd.

Nästa film han spelar huvudrollen i kommer bli en stor succé. Amber vet jag inte om vi kommer se i några roller framöver.
Problemet där blir att han kan komma att stå till svars för något annat, nämligen sina sms som redan ses med oblida ögon om han inte lyckas göra något som får det att vända. Ingen i Hollywood vill jobba med problematiska människor numera, det står alltid för mycket på spel för alla inblandade oavsett talang och status. För 10 år sedan hade man nog ryckt lite mer på axlarna men det finns skådisar som rykt för mindre idag.
 
Det kan jag hålla med om. Alltså att hennes agerande har förstört för andra offer och det har jag absolut inte sagt något om att det inte gjort.

Jag ignorerar inte hennes misshandel heller men min bild av honom har verkligen sjunkit. Tycker ingen ska kalla mamman till sina barn f*tta och det tror jag många håller med om.
Nej men det är problematiskt när folk enbart tar upp hur dom tycker att han är dum i huvudet för att han kallade en person fitta/idiotiska saker och skiter i att ta upp den andra parten i hela spektaklet.
 
Du får naturligtvis ha vilken åsikt du vill, men det får ju även andra ha såklart.
Du trodde han var en schysst kille, men hade fel? Han är väldigt öppen om sina drogproblem, att han inte någon ängel och långt ifrån felfri. Men vem är det? Du? Och provocerad? Är att bli misshandlad och förnedrad att bli provocerad? Där har vi väldigt skilda åsikter.
Det som för mig är provocerande är hur AH har försökt utnyttja MeToo, hur hon motsagt sig själv gång på gång med bevisade lögner. Hur hon misshandlat JD både fysiskt och psykiskt, hur hon använt andras historier och twistat de till sin egna (hennes assistents våldtäktsberättelse blev helt plötsligt hennes bl.a). Det är liksom inte för intet hon dömdes skyldig till alla anklagelser, de fann ingen sanning i hennes historier.
Så nej, jag finner inte hennes människosyn särskilt mums mums heller.
Man va????
Det enda jag kommenterat är hans kvinnosyn. Självklart vet jag att han drogat osv.
AH var ingen för mig innan och är ingen för mig nu heller. Jag tror inte jag sett henne i en enda film och känner endast igen henne för hon varit gift med JD så att hon blir dömd ändrar inte min uppfattning om henne efter som jag inte har någon. Jag bryr mig liksom inte om henne.
Men tycker inte att bara för att hon har en unken människosyn så är det okej att han också har det.
JD hade jag en uppfattning om, har inte skrivit att han var helylle, och den har blivit sämre. Inte mer med det.
 
Jag har inte följt eländet men har fått exakt den känslan av det lilla jag inte kunna undvika. Resultatet kom upp på Studio 1 ikväll så det var då jag hörde det annars hade jag inte kunnat syna TS slirande på sanningen

Har du inte följt det så har du inte sett det vi som följt det sett. Amber har helt enkelt inte varit trovärdig. Varken i bevisen eller vittnesmålen. Hon och hennes syster har t.ex. beskrivit samma händelse på så olika sätt att en av dem måste ljuga.

Hon visade upp en bild på en del av en säng där en smal flisa av träet hade gått av. Hon sa att Johnny sparkat så att den smala flisa gått av. På sängen ligger en fickkniv som jag som lekman lätt kan förstå hur jag skulle använda för att få loss en sån flisa. Amber berättade också att kuddarna var fulla av blodstänk men det tog hon inte nån bild på. Flisan tog hon bild på men inte blodet på kuddarna.

Hon har spelat in så många konversationer/bråk men inte i någon av dem finns det bevis för att Johnny slog henne. Däremot finns det flera där hon erkänner att hon slagit honom och där han under bråk tydligt vill gå därifrån medan hon hånar honom och anklagar honom för att var feg som springer iväg till ett av sina andra hus. Det finns ingen inspelning där hon ens antyder att hon vill gå därifrån och Johnny försöker tvingar henne att vara kvar. Det finns gott om inspelningar och vittnesmål där hon hånar honom på olika sätt.
 
Nej men det är problematiskt när folk enbart tar upp hur dom tycker att han är dum i huvudet för att han kallade en person fitta/idiotiska saker och skiter i att ta upp den andra parten i hela spektaklet.
Fast alla är väl typ på JDs sida? Tycker snarare att han får massa kredd och hon är häxan.
Tror inte han bryr sig ett skit om att jag tycker han är shady :)
 
Det står helt klart att de haft en mycket destruktiv relation, jag har följt rättegången och de ljudinspelningar som spelats upp visar ju på att Depp har ett avancerat blandmissbruk och är uppenbart aggressiv även om det är oklart om han varit våldsamt fysiskt mot Heard. Heard är också verbalt aggressiv och utåtagerande och verkar även gått till fysiskt angrepp. Så de verkar båda ha behandlat varandra mycket illa under hela relationen.

Men själva förhandlingen är verkligen helt fruktansvärd utifrån hur Depp agerar där, han kör alla typer av härskartekniker i vittnesbåset, det samt den smutskastnings kampanj som Heard utsätts för är ju inget annat än karaktärsmord. Min respekt för Johnny Depp är förevigt förlorad efter att ha tittat på rättegången. Dessutom erkänner han ju sina sms obehaliga sms, sin svartsjuka, sitt missbruk, sina våldsamma utspel (även om de nu är emot inredningen så är det ju en våldshandling och en hotfullhet). Jag undrar om dessa handlingar inte varit tillräckliga i en svensk domstol att döma för.
 
Problemet där blir att han kan komma att stå till svars för något annat, nämligen sina sms som redan ses med oblida ögon om han inte lyckas göra något som får det att vända. Ingen i Hollywood vill jobba med problematiska människor numera, det står alltid för mycket på spel för alla inblandade oavsett talang och status. För 10 år sedan hade man nog ryckt lite mer på axlarna men det finns skådisar som rykt för mindre idag.
Det "mest lustiga" är väl att filmbolagen har gått ut och sagt/ lämnat statement/ vittnesmål av att anledning till att de inte fått fortsatt/ indragen roll i film är att de båda ses som svåra att jobba med.
Inte pga vad som skrivits i tidningar.
 
Man va????
Det enda jag kommenterat är hans kvinnosyn. Självklart vet jag att han drogat osv.
AH var ingen för mig innan och är ingen för mig nu heller. Jag tror inte jag sett henne i en enda film och känner endast igen henne för hon varit gift med JD så att hon blir dömd ändrar inte min uppfattning om henne efter som jag inte har någon. Jag bryr mig liksom inte om henne.
Men tycker inte att bara för att hon har en unken människosyn så är det okej att han också har det.
JD hade jag en uppfattning om, har inte skrivit att han var helylle, och den har blivit sämre. Inte mer med det.
Jag har dock svårt att förstå hur man bara kan sortera ut på det sättet. Jag har haft noll koll på henne jag med, JD har man ju naturligtvis vetat vem han varit, att han är stilig, men that's it. Men efter att ha sett rättegången så fick man se det mänskliga bakom båda två, för i slutändan är det två människor det handlar om.
 
Det står helt klart att de haft en mycket destruktiv relation, jag har följt rättegången och de ljudinspelningar som spelats upp visar ju på att Depp har ett avancerat blandmissbruk och är uppenbart aggressiv även om det är oklart om han varit våldsamt fysiskt mot Heard. Heard är också verbalt aggressiv och utåtagerande och verkar även gått till fysiskt angrepp. Så de verkar båda ha behandlat varandra mycket illa under hela relationen.

Men själva förhandlingen är verkligen helt fruktansvärd utifrån hur Depp agerar där, han kör alla typer av härskartekniker i vittnesbåset, det samt den smutskastnings kampanj som Heard utsätts för är ju inget annat än karaktärsmord. Min respekt för Johnny Depp är förevigt förlorad efter att ha tittat på rättegången. Dessutom erkänner han ju sina sms obehaliga sms, sin svartsjuka, sitt missbruk, sina våldsamma utspel (även om de nu är emot inredningen så är det ju en våldshandling och en hotfullhet). Jag undrar om dessa handlingar inte varit tillräckliga i en svensk domstol att döma för.

Så du menar att man i en svensk domstol skulle bli dömd för misshandel av sina egna köksskåp? Som tur är får man förstöra sina egna saker.

Jag tycker att han agerade på ett bra sätt mot advokaterna som försökte trycka dit honom. Han har erkänt det han har gjort. Nä, han är ingen ängel. Men jag har mycket lättare för att tro på en person som erkänner dåliga sidor och misstag än den som hela tiden sitter och säger att ALLA andra ljuger som Amber gjorde. Alla vittnen inkl. poliser, flygplatsanställda, hotellägare, hennes f.d. assistent, hans livvakter, ALLA ljuger. Alla begick mened enligt henne. En som vittnade hävdade hon t.o.m. inte var närvarande vid händelse trots att han äger anläggningen och ingen annan kunde backa upp hennes påstående att han inte var där.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 337
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 880
Senast: Hedinn
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 461
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp