Rynkor i livet

I vilken form använder man Retinol? Nån produkt du rekommenderar?

Själv är jag, som sagt, inte så störd av rynkor och linjer, men av slapp hud och "häng". Som gör att jag ser sur ut. Ibland blir jag eländig och kollar upp både ansiktslyft (av käklinjen) och - bröstlyft! Sedan jag gick ner i vikt är de också av typen häng. Milt uttryckt. Sen blir jag arg på mig själv som tänker så i min ålder - jag ska ju inte ut och ragga precis. Så jag kastas lite mellan olika tankegångar. Inuti är jag ju fortfarande nyss fyllda 30 så det stör lite.
Jag brukar använda mig av serum, men det finns en del nattkrämer/masker som innehåller retinol också. Mitt standardretinolserum är från Exuviance. Men du bör tänk på att vänja in produkten först, kanske i en ganska mild formulering. Iaf om du har känslig hy!
 
Jag har alltid haft pannrynkor (arv ifrån min far..) Men i 35års åldern kom argarynkan mellan ögonbrynen som ett jäkla dike.
Har retat mej på dom där pannrynkorna hela livet och när argarynkan kom för att stanna så fick jag för 1,5år sedan nog.
Pannan är numera slät som på en 25åring och jag botoxbehandlar 2-3ggr/år samtidigt som jag även sätter botox mot migrän.

Kråksparkarna behåller jag däremot, tycker dom är fina och ger karaktär men pannrynkorna ser jag bara ilsken ut av.
Sätter även fillers vid kindbenen för att få ett litet lyft åt ansiktet, det behöver man inte göra så ofta däremot eftersom den fillern är seg och håller i ca 1,5år.
Lite utanför diskussionen men hoppas det är okej. Jag har i perioder obehagligt mycket migrän och kan inte ta migräntabletter så får lida mig igenom den men fått remiss för botoxbehandling. Upplever du att du slipper migrän helt nu med behandling, tänker om det lindrar symptomet eller om man faktiskt blir av med det helt?
 
Lite utanför diskussionen men hoppas det är okej. Jag har i perioder obehagligt mycket migrän och kan inte ta migräntabletter så får lida mig igenom den men fått remiss för botoxbehandling. Upplever du att du slipper migrän helt nu med behandling, tänker om det lindrar symptomet eller om man faktiskt blir av med det helt?
Jag får inga riktiga migränanfall alls längre utan kan få som en normal molande huvudvärk. Migränen jag hade däckade mej totalt så jag tycker det fungerar toppen. Lätt värt pengarna (har ej gått remissvägen utan tagit snabbfilen och går till ”min” botoxbehandlare)
 
Jag är-med tanke på att jag fyller 50 nästa år (🤯)-rätt förskonad från rynkor och även om det såklart är lite trist rent generellt att åldras, så tänker jag att rynkor ändå hör till livet.
Jag har heller ingen direkt önskan om att se "evigt ung" ut, så min hudvård är inte speciellt avancerad 😁
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 218
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
9 313
Senast: Capybara
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 346
Senast: Grazing
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 428
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp