Rynkor i livet

Jag har inte ens fyllt 30 ännu och har ordentligt djupa linjer under ögonen. Det stör mig faktiskt, att de är så pass framträdande, och det har de varit i flera år. Jag lär mig att sminka mig så att de inte framhävs alltför mycket - sminkar jag det området så ser jag 30år äldre ut på en gång. Men de är ju alltid lika djupa och tydliga. Jag har inte vågat göra något åt det. Jag har aldrig låtit göra något med folkets etc, och så nära ögonen känns läskigt..

Grå hår har jag också rätt många, for the record. De dök upp för ett par år sen och blir rätt snabbt fler. Jag är kluven, men det stör mig inte på samma sätt eftersom det ändå är något som jag kan åtgärda om jag vill. Eller så låter jag frisören färga rubbet till silver och förekommer det hela :laugh::devil: . Ansiktet är en annan femma.
 
Har börjat märka ändringar i huden, typ lite djupare veck i pannan och fått nån gråa hår, gör mig inte så mkt. Tycker hudvård är lite kul så lägger lite pengar på det, dock inte pga rynkor utan andra hudproblem och ett eget intresse, en ansiktsmask och en kopp te är ju ändå ett helt ok tidsfördriv ☺️

Kom på på tänka på en möhippa jag var på för inte så länge sedan. Av de som var där, vi var väl runt 10st var jag den enda som inte fixat på något i ansiktet med kosmetiska ingrepp. Vi är/var i övre 20 och yngre 30 åren. Jag tycker det känns som en tråkig utveckling när "medelsvensson" ska lägga ner så mkt tid, fokus och pengar på sådana i mina ögon banala saker. Jag tycker vi är värda så mycket mer.

Just rynkor är ett ålderstecken och jag tycker det är fint att bli gammal och att få rynkor, det visar att man lever och åldras vilket man ska vara glad för ^^
 
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.

jag fyller 31 i år och har inga rynkor alls. Blir ALLTID leggad på snus/energidricka/alkohol och har jag inte legget med och förklarar att jag är faktiskt 30 blir jag nekad. Det är störigt och jag märker när jag träffar nytt folk på jobb osv att de tror att jag är runt 20 och behandlar mig som praktikanten typ. Lite rynkor hade nog gett mig lite mer pondus 🙈

sist jag köpte snus fick jag visa leg. Kassörskan skrattade lite förläget och jag sa att jag brukar få visa leg. ”ja du ser inte ut att vara över 18” sa hon då... där stod jag med bilnycklar i handen, klädd i kostym och kappa och med svindyr väska som 17-åriga jag aldrig haft råd med. Men såg uppenbarligen ändå ut som ett barn 😂
 
Mitt största är slapp hud, kan titta till på kort och annat innan jag inser det är jag! Rynkor har jag inga, huden är fin osv men slappheten! Gråter inombords. Funderar på vad man kan göra åt det förutom att gå upp mer i vikt :cautious:
 
Det har aldrig stört mig.

Tänker att jag har aldrig någonsin stört mig på att mina hästar eller hundar har fått gråa strån eller andra ålderstecken. Så varför skulle mina egna störa?

Jag har inte heller närt nån önskan att vara UNG. Jag har jobbat ihop mina år och de har gett ig erfarenheter på insidan. Vad skulle vara bättre av att jag skulle se ut som någon som är 10-20 år yngre?

Dessutom är det en bransch med pengar i. Titta på rynkkrämer. De är ohyggligt dyra. Kilopriset är hisnande. Till väldigt liten bevisad nytta.

Hellre klär jag mig trevligt än ägnar energi åt slapp hud och rynkor.
Gråa hår stör mig inte alls! Tycker det bara ser trevligt ut :)
Men rynkorna mellan ögonbrynen har kommit väldigt fort. Trodde att rynkor var något man fick successiv och inte så här bara på så kort tid :confused:

Testade en kräm igår, för torr hud och kräksparkarna syns inte idag men den mellan ögonbrynen är precis lika framträdande som tidigare :cautious:
 
Jag är så jäkla anti hela skönhetsindustrisnurren som bara blir värre och värre. Var och en väljer såklart själv men över min döda kropp att jag tänker fylla fickorna på någon som tycker att kvinnor som har passerat X år behöver fillers, botox, laser, whatever. Jag vill inte.
I mitt fall tror ja inte det är könsrelaterat. Hade nog stört mig lika mycket om jag var man, kvinna osv.

botox och allt vad det är vill jag inte heller ha för då ser det ännu värre ut än innan.
 
Alltså jag har inga problem med mina begynnande rynkor. Eller nu luras jag lite för det finns en som stör mig för den gör att jag ser lite arg ut och det vill jag verkligen inte, jag är ju en positiv själ så just den rynkan känns inte som en del av mig.
 
Alltså jag har inga problem med mina begynnande rynkor. Eller nu luras jag lite för det finns en som stör mig för den gör att jag ser lite arg ut och det vill jag verkligen inte, jag är ju en positiv själ så just den rynkan känns inte som en del av mig.
Du har alltså också en rynka mellan ögonbrynen :)?
Precis detta som stör mest. Ser så arg ut fast jag verkligen inte är det.
 
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.

Personligen tycker jag att kråksparkar är ganska charmigt. Nu är jag för ung för att ha hunnit fått rynkor men jag förstår inte riktigt grejen med att vara rädd för att få dem.... eller är det att folk är rädd för att åldras och bli gammal?
 
Personligen tycker jag att kråksparkar är ganska charmigt. Nu är jag för ung för att ha hunnit fått rynkor men jag förstår inte riktigt grejen med att vara rädd för att få dem.... eller är det att folk är rädd för att åldras och bli gammal?
Det är inge roligt att bli gammal i Sverige och sedan vara en belastning för allt och alla. Så nej jag ser det mest som negativt att bli äldre.
 
Det är inge roligt att bli gammal i Sverige och sedan vara en belastning för allt och alla. Så nej jag ser det mest som negativt att bli äldre.

På ett vis är det ganska tragiskt att man ska vara rädd för ålderdomen på grund av att Sverige inte klarar av att ta hand om de äldre och att man blir en belastning för alla. Men att man åldras är inget man kan styra över. Jag har redan räknat ut att jag troligtvis aldrig kommer att få gå i pension eller ha råd att leva som pensionär. Men jag ser fortfarande ingen anledning för att vara rädd för åldertecken. De kommer vare sig man vill eller inte.
 
På ett vis är det ganska tragiskt att man ska vara rädd för ålderdomen på grund av att Sverige inte klarar av att ta hand om de äldre och att man blir en belastning för alla. Men att man åldras är inget man kan styra över. Jag har redan räknat ut att jag troligtvis aldrig kommer att få gå i pension eller ha råd att leva som pensionär. Men jag ser fortfarande ingen anledning för att vara rädd för åldertecken. De kommer vare sig man vill eller inte.
Har du något tips så man slipper bli irriterad varje gång en spegel råkar stå framför en?
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 211
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 518
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp