Rynkor i livet

Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.
Jag har alltid haft pannrynkor (arv ifrån min far..) Men i 35års åldern kom argarynkan mellan ögonbrynen som ett jäkla dike.
Har retat mej på dom där pannrynkorna hela livet och när argarynkan kom för att stanna så fick jag för 1,5år sedan nog.
Pannan är numera slät som på en 25åring och jag botoxbehandlar 2-3ggr/år samtidigt som jag även sätter botox mot migrän.

Kråksparkarna behåller jag däremot, tycker dom är fina och ger karaktär men pannrynkorna ser jag bara ilsken ut av.
Sätter även fillers vid kindbenen för att få ett litet lyft åt ansiktet, det behöver man inte göra så ofta däremot eftersom den fillern är seg och håller i ca 1,5år.
 
Har fått några framträdande rynkor.
lika mycket positivt som negativt. Men frågan är hur ska jag förhålla mig till dessa? Mellan ögonbrynen och några pytte kråksparkar. Vilket är ett säkert ålderstecken. Jag jublar samtidigt som jag tänker vad gör ni där?? Ni är inte jag.
Jag är 40 och har inte direkt rynkor. Hade mer förut då jag använde brunutansol som min hud blev torr av. Har också gått upp i vikt. Kanske slätat ut ngt. :laugh: :cautious:

Blev leggad jämt upp tills jag var några år över 30. Fick inte köpa Alvedon ens en gång i matbutiken IOM att jag hade glömt leg. 😂
De som leggade en brukade få sig ett gott skratt när de såg att man var över 30.

Jag har sedan jag var omyndig varit rätt ytlig vad gäller mig själv och varit noga med fuktgivande hudvård. Jag har nog också bra gener IOM att vissa släktingar bara hade lite, lite rynkor trots att de var över 80.
Numer känner jag mig mer chill ang att åldras. Jag använder fortf bra fuktgivande hudvård. Men pallar inte hålla på mer än så. Jag får säkert kråksparkar och skrattrynkor snart. Helt ok! Tycker jag till och med är fint!
 
Jag har alltid haft pannrynkor (arv ifrån min far..) Men i 35års åldern kom argarynkan mellan ögonbrynen som ett jäkla dike.
Har retat mej på dom där pannrynkorna hela livet och när argarynkan kom för att stanna så fick jag för 1,5år sedan nog.
Pannan är numera slät som på en 25åring och jag botoxbehandlar 2-3ggr/år samtidigt som jag även sätter botox mot migrän.

Kråksparkarna behåller jag däremot, tycker dom är fina och ger karaktär men pannrynkorna ser jag bara ilsken ut av.
Sätter även fillers vid kindbenen för att få ett litet lyft åt ansiktet, det behöver man inte göra så ofta däremot eftersom den fillern är seg och håller i ca 1,5år.
Kan tillägga att jag jobbar inom hudvård och det påverkar ju lite ska väl erkännas.
 
Jag är en kisare och får den där rynkan mellan ögonbrynen. Den dagen den "fastnar" så gör jag något åt den.
Är fortfarande ung och andra ålderstecken bekymrar mig inte.
 
Visserligen har jag fått några linjer i ansiktet (ojämnt långa och får mig att på foton se sned ut i ansiktet) samt hängande ögonlock (som snart kommer att skymma sikten lite ) men det som bekymrar mig mest är tänderna.
Jag trodde att jag höll på att bli stollig när jag fick för mig att min ena tand i överkäken började att se lite sned ut.
Efter att ha letat reda på ett kort från 20årsåldern kunde jag konstatera att jag inte var tokig.
Min tidigare perfekta tandrad var inte perfekt längre.
Jag ringde till en tandklinik, förklarade mitt ärende och sköterskan sa att när man blir äldre så krymper käken så att tänderna får mindre plats.
"Det kan bli totalt kaos" sa hon, till min förskräckelse.:arghh:

Jag har skaffat bettskena som jag har på natten och övertygat mig om att den där tanden är bara en pikant detalj.
Tyvärr har en del andra tänder också börjat vrida på sig lite :arghh:och tandtråd är nu svårt att få mellan tänderna......


Jag trodde aldrig att jag ens skulle fundera på plastikingrepp men jag kanske måste för att kunna se bra.
Trist också när man ibland får kommentarer att man ser trött ut. Det var länge sedan mina ögonfransar syntes, ögonlocken täcker dem.
 
Visserligen har jag fått några linjer i ansiktet (ojämnt långa och får mig att på foton se sned ut i ansiktet) samt hängande ögonlock (som snart kommer att skymma sikten lite ) men det som bekymrar mig mest är tänderna.
Jag trodde att jag höll på att bli stollig när jag fick för mig att min ena tand i överkäken började att se lite sned ut.
Efter att ha letat reda på ett kort från 20årsåldern kunde jag konstatera att jag inte var tokig.
Min tidigare perfekta tandrad var inte perfekt längre.
Jag ringde till en tandklinik, förklarade mitt ärende och sköterskan sa att när man blir äldre så krymper käken så att tänderna får mindre plats.
"Det kan bli totalt kaos" sa hon, till min förskräckelse.:arghh:

Jag har skaffat bettskena som jag har på natten och övertygat mig om att den där tanden är bara en pikant detalj.
Tyvärr har en del andra tänder också börjat vrida på sig lite :arghh:och tandtråd är nu svårt att få mellan tänderna......


Jag trodde aldrig att jag ens skulle fundera på plastikingrepp men jag kanske måste för att kunna se bra.
Trist också när man ibland får kommentarer att man ser trött ut. Det var länge sedan mina ögonfransar syntes, ögonlocken täcker dem.
Jag har alltid haft krokiga tänder på underkäken. Jag ser inte heller framemot att det ska bli krokigare. :down:
 
Visserligen har jag fått några linjer i ansiktet (ojämnt långa och får mig att på foton se sned ut i ansiktet) samt hängande ögonlock (som snart kommer att skymma sikten lite ) men det som bekymrar mig mest är tänderna.
Jag trodde att jag höll på att bli stollig när jag fick för mig att min ena tand i överkäken började att se lite sned ut.
Efter att ha letat reda på ett kort från 20årsåldern kunde jag konstatera att jag inte var tokig.
Min tidigare perfekta tandrad var inte perfekt längre.
Jag ringde till en tandklinik, förklarade mitt ärende och sköterskan sa att när man blir äldre så krymper käken så att tänderna får mindre plats.
"Det kan bli totalt kaos" sa hon, till min förskräckelse.:arghh:

Jag har skaffat bettskena som jag har på natten och övertygat mig om att den där tanden är bara en pikant detalj.
Tyvärr har en del andra tänder också börjat vrida på sig lite :arghh:och tandtråd är nu svårt att få mellan tänderna......


Jag trodde aldrig att jag ens skulle fundera på plastikingrepp men jag kanske måste för att kunna se bra.
Trist också när man ibland får kommentarer att man ser trött ut. Det var länge sedan mina ögonfransar syntes, ögonlocken täcker dem.
Men vad är det här med att kommentera att någon ser trött ut? Fick själv en liknande kommentar från en kollega för ett tag sedan. Men i stället för att säga att jag såg trött ut frågade hon om jag fått en smäll då jag tydligen hade en blåtira från hennes håll sett... Efter den kommentaren tänker jag ännu mer på mina mörka ringar under ögonen.
 
Jag måste säga för egen del har komplexet minskat med åren. Tycker bättre om mitt utseende nu när "valpigheten" börjar bli mindre. Jag har ganska runda kinder och så och har alltid sett ganska barnslig ut. Helt okej iofs men jag är klar med det.
Det enda jag inte riktigt gillar 100 procent är min hålögdhet, men det är ett släktdrag och än så länge funkar concealer hyfsat 😁
Framförallt vill jag inte lägga massa pengar på fillers. Det är jag för snål för.

Har lite kråksparkar, små veck i pannan och lite bekymmersrynka. Men den känns rätt given med tanke på hur mycket jag bekymrat mig 😉

Så kort och gott gillar jag hittills att åldras rent utseendemässigt. Blev chockad när jag fick lite gråa hår. Mest för att jag inte hade väntat mig det av nån anledning.

Något jag verkligen gillar är att vara så "mjuk"! Magen är mjuk, och resten av kroppen med. Och jag gillar det!

Däremot hoppas jag slippa krämpor ett tag till. Har dåliga knän i släkten och det verkar okul att ha!
 
Har både rynkor och grått i håret. Men det gråa syns inte så mycket eftersom jag färgar håret mörkt (inte för att dölja det grå, utan för att jag gillar mörkt).

Jag får fortfarande visa leg på systemet trots mina 35 år och jag är lite ambivalent kring det. Visst är det väl lite trevligt på ett sätt, men samtidigt känner jag mig inte som 20. Jag vill inte vara 20. Och jag vill inte uppfattas som 20 heller.
 
Min mamma hade ett visdomsord uppsatt på en bokhylla när jag var barn.
"Här sitter jag 101 år och utan en rynka, men så har jag aldrig haft något roligt heller"
Det ger för mig perspektiv på det hela.
Jag har ett par rätt fula rynkor mellan ögonbrynen som kan se ut som om jag skrynklar ihop ansikte och är sur men de kommer av att jag kisar när det är stark sol. Börjar även framträda lite andra rynkor. För mig visar de bara delar av min personlighet och min historia
 
Jag har alltid haft krokiga tänder på underkäken. Jag ser inte heller framemot att det ska bli krokigare. :down:
Hittills är det enbart i överkäken mina tänder har flyttat på sig.
Jag hoppas att det inte blir något i underkäken.
Hoppas att du slipper ö h t. Det är tydligen inte alla som får så här.
 
Retinol och SPF50 är ledord för den här hudvårdsnörden. Mitt hudvårdande är nåt slags mellanting mellan en hobby och något tvångsmässigt. Kommer garanterat göra något ytterligare för att försöka föryngra utseendet någon gång, men osäker på exakt vad eller när det är dags. Överlag har jag ändå tänkt att jag har ganska schysst hy för min ålder, men det senaste året har varit väldigt tufft på alla sätt och vis så tycker att jag åldrats typ tio år, lite oklart om det är så illa rent utseendemässigt (men jag är klart mer sliten...) eller om det framförallt har att göra med att självbilden försämrats rätt drastiskt.
 
Jag är snart 45 och får fortfarande visa leg på systemet:confused: visserligen kul men på ett sätt ändå inte😂 Jag blev gråhårig redan i 20årsåldern så jag måste tona typ en gång i månaden annars känner jag mig skitgammal när utväxten är gråvit😅

Min grej är helt klart Retinol och spf50, året runt. På senare år kör jag även microneedling hemma en gång i veckan. Hudvårdsrutinerna är för mig en sååååå avslappnande ritual, och hjälper mig att varva ner från mitt stressade arbete, och på köpet har jag fått bättre hud än jag någonsin haft :)
 
Jag är snart 45 och får fortfarande visa leg på systemet:confused: visserligen kul men på ett sätt ändå inte😂 Jag blev gråhårig redan i 20årsåldern så jag måste tona typ en gång i månaden annars känner jag mig skitgammal när utväxten är gråvit😅

Min grej är helt klart Retinol och spf50, året runt. På senare år kör jag även microneedling hemma en gång i veckan. Hudvårdsrutinerna är för mig en sååååå avslappnande ritual, och hjälper mig att varva ner från mitt stressade arbete, och på köpet har jag fått bättre hud än jag någonsin haft :)
Hur funkar micro needling att göra hemma, och vad använder du för retinol?
(Helt nya begrepp för mig, men har en STOR por på näsan jag hade velat ha väck, jag googlade och micro needling ska fixa den? )
 
Hur funkar micro needling att göra hemma, och vad använder du för retinol?
(Helt nya begrepp för mig, men har en STOR por på näsan jag hade velat ha väck, jag googlade och micro needling ska fixa den? )
Just nu har jag en från skinroller, 0,5 mm. Finns massor med märken, men man ska nog se till att kvalitén på "nålarna" är BRA (typ kirurgiskt stål) annars gör det nog mer skada än nytta :)
Retinol köper jag just nu från brittiska facetheory, jag kör deras 'pro' retinol och är jättenöjd med både produkten och priset :D
 
Retinol och SPF50 är ledord för den här hudvårdsnörden. Mitt hudvårdande är nåt slags mellanting mellan en hobby och något tvångsmässigt. Kommer garanterat göra något ytterligare för att försöka föryngra utseendet någon gång, men osäker på exakt vad eller när det är dags. Överlag har jag ändå tänkt att jag har ganska schysst hy för min ålder, men det senaste året har varit väldigt tufft på alla sätt och vis så tycker att jag åldrats typ tio år, lite oklart om det är så illa rent utseendemässigt (men jag är klart mer sliten...) eller om det framförallt har att göra med att självbilden försämrats rätt drastiskt.
I vilken form använder man Retinol? Nån produkt du rekommenderar?

Själv är jag, som sagt, inte så störd av rynkor och linjer, men av slapp hud och "häng". Som gör att jag ser sur ut. Ibland blir jag eländig och kollar upp både ansiktslyft (av käklinjen) och - bröstlyft! Sedan jag gick ner i vikt är de också av typen häng. Milt uttryckt. Sen blir jag arg på mig själv som tänker så i min ålder - jag ska ju inte ut och ragga precis. Så jag kastas lite mellan olika tankegångar. Inuti är jag ju fortfarande nyss fyllda 30 så det stör lite.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
10 196
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 437
Senast: Grazing
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 516
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp