Ja, ingen jäkel kan ju lägga ut något annat efter de nya lagarna.Såg precis en video från moskva idag. Fullt med bilar som körde ned ryska flaggor fladdrandes på taket och folk som hyllade Ryssland. Hjärntvätteriet fungerar utmärkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ingen jäkel kan ju lägga ut något annat efter de nya lagarna.Såg precis en video från moskva idag. Fullt med bilar som körde ned ryska flaggor fladdrandes på taket och folk som hyllade Ryssland. Hjärntvätteriet fungerar utmärkt.
Jag tror absolut att de har koll, men hur vet vi att det som påstås ske i klippet verkligen är vad som sker?Vilken järnkoll på invånarna. Inte så konstigt att de inte vågar protestera.
https://vm.tiktok.com/ZMLUvt1hc/
Det är inget annat än kattens lek med en livrädd råtta.Hittade videon men jag vet inte riktigt hur jag tänker. Hur tänker ni, är de oense på riktigt?
Ja vad säger man… Putin framstår inte som den mest sympatiska av människor i detta klippHittade videon men jag vet inte riktigt hur jag tänker. Hur tänker ni, är de oense på riktigt?
Nej, en jävla mobbare - men det verkar som att folk tolkar klippet som om de är oense om Rysslands expansionistiska politik. Jag kan, efter att ha sett det några gånger nu, inte riktigt se var de får det ifrån.Ja vad säger man… Putin framstår inte som den mest sympatiska av människor i detta klipp
Om han är nykterist har han blivit det sedan han blev president, under KGB-tiden i Dresden drack han tydligen en hel del öl.Det hade varit väldigt konstigt om Putin hade supit ihjäl sig, då han är övertygad nykterist.
Stroke vore mycket mer sannolikt, och meda lönnmord inte är det, med tanke på hans paranoia och totala undvikande av att träffa andra människor.
Det behövs en revolution av nåt slag i Ryssland, och det ligger nog och puttrar under ytan.
Det var precis det jag syftade på när det skrivs om att de som protesterar blir arresterade. Det hjälper ju inte att det är tusentals om det är miljontals som inte får information mer än att Putin har rätt, och håller med.Fast det bor ju jättemånga människor i Ryssland? Det kan ju lätt vara så att alla i Sverige kände en ryss som hatar Ukraina och det skulle ändå kunna vara en minoritet
Ja eller nått "litet" hjärtstopp gärna....Att jag också borde be att något händer inom honom, som att ett pulsåderbråck eller något liknande händer.
Filmklipp av presidenten i Ukraina:
Jag förstår inte varför man sänder ut representanter att förhandla med Ukraina, kommer överens om humanitära korridorer för evakuering och sedan istället bombarderar området när människor skall försöka evakuera. Är det så att kommunikationen är så dålig att överenskommelsen inte når ut till trupperna?
Ett lönnmord av en skicklig krypskytt vore bättre, jag är lite rädd för hur många liv en revolution skulle kräva
Kan inte nån typ svetsa igen bunkerdörren utifrån och blockera alla samtalSå har man ju gjort från Rysslands sida i många tidigare krig; förhandlat fram en "säker korridor" för att sedan beskjuta den när civila och sjuktransporter är på väg...
Med tanke på att han med största sannolikhet inte kommer lämna sin bunker på bra länge så är krypskytt rätt meningslöst att tänka på. I några av de senaste framträdandena visar han sig inte ens i samma rum som folk (förmodligen, det är väldigt märkliga klipp där det ser ut som att man klipper ihop två tagningar). Om han är i samma rum så är det många meter bord emellan.
Vad tror ni om ett svar från Ryssland på att våra donationer till Ukrainska armén nu är framme?
Skrämmas eller kommer de verkligen försöka göra nåt?
Ja, jag är tyvärr inte förvånad. Sa det till sambon häromdagen, att jag inte litade på den där vapenvilan. Jag trodde dock mer att de skulle "råka" tappa en bomb på fel ställe så den hamnade på civila.Så har man ju gjort från Rysslands sida i många tidigare krig; förhandlat fram en "säker korridor" för att sedan beskjuta den när civila och sjuktransporter är på väg...
Kan inte nån typ svetsa igen bunkerdörren utifrån och blockera alla samtal