Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hade varit väldigt konstigt om Putin hade supit ihjäl sig, då han är övertygad nykterist.
Stroke vore mycket mer sannolikt, och meda lönnmord inte är det, med tanke på hans paranoia och totala undvikande av att träffa andra människor.

Det behövs en revolution av nåt slag i Ryssland, och det ligger nog och puttrar under ytan.
Ett lönnmord av en skicklig krypskytt vore bättre, jag är lite rädd för hur många liv en revolution skulle kräva :crazy:
 
Känner samma sak, och fruktar samtidigt en upprepning av ww2 där man väntade och backade med stödet tills det nästan var för sent.
Jag känner inte samma sak.
Jag är rätt säker på att det kommer gå bra - med utgången på det här kriget alltså.
Det kommer inte eskalera utanför Ukraina, det kommer inte bli några kärnvapen, det kommer sluta med en rysk björn som försvinner med svansen mellan benen.

De som det kommer på riktigt dåligt för är framför allt civilbefolkning i större städer som inringade hamnar i terror-artilleri.
Kharkiv och Mariupol är de som är aktuella nu.
 
Senast ändrad:
Det hade varit väldigt konstigt om Putin hade supit ihjäl sig, då han är övertygad nykterist.
Stroke vore mycket mer sannolikt, och meda lönnmord inte är det, med tanke på hans paranoia och totala undvikande av att träffa andra människor.

Det behövs en revolution av nåt slag i Ryssland, och det ligger nog och puttrar under ytan.
Nja, det vi hade i tanke är mest att han är ryss vad det gäller alkoholen, men det förklarar även varför han inte supit ner sig som så många tidigare ledare gjort.

Teorin nu är att missnöjet växer i den ryska armén och att de kan vända sig mot Putin. Det blir isf krig mellan den och Putins säkerhetsstyrkor. Det kommer hur som helst bli ett blodigt slut, Putin tänker inte stoppa utan bomba Ukraina tills det ger upp. :(
 
Teorin nu är att missnöjet växer i den ryska armén och att de kan vända sig mot Putin. Det blir isf krig mellan den och Putins säkerhetsstyrkor. Det kommer hur som helst bli ett blodigt slut, Putin tänker inte stoppa utan bomba Ukraina tills det ger upp. :(
Den ryska motsvarigheten till Sovjets KGB, FSB (Rysslands Federala Säkerhetstjänst) sägs vara extremt missnöjda med nuvarande situation.

Det fetade ordet är ett understatement.
Så det kanske blir en joint operation.
 
Jag ser ljusare på Rysslands framtid än vad många andra här ser ut att tycka.

Den unga generationen har växt upp med Internet, och har vant sig att åtminstone få smaka på västs överflöd - i många fall också resa i väst. De kommer INTE vilja cementera den gamla Sovjetmentaliteten. Den friheten betyder alldeles för mycket för varje individ.

Om 20 år, då kalla-kriget-generationen bildligt sagt är begraven - då kommer Ryssland se helt annorlunda ut.
Idag ser jag ännu ljusare på Rysslands framtid, än vad jag gjorde när jag skrev det här.
Men de kommer behöva passera en avgrund först.
 
Jag tycker det är klurigt när det läggs upp bilder och skrivs korta artiklar om alla ryssar som demonstrerar mot kriget i Ukrainan. När det är många som har kontakter och släkt i Ryssland säger att hatet mot Ukraina är stort, och att många tycker Putin gör rätt då Ukraina är ett "hot" mot Ryssland.
Med tanke på propagandan i Ryssland så vore det konstigt om den inte hade verkan?
 
1646596057186.png
 
Finns det några säkra källor på det, annat än Ukrainsk propaganda?
Men det finns ett dokument på Internet, som sägs vara skrivet av en FSB-agent. Denne skräder inte orden medan han tömmer sitt hjärta.

Detta dokument är dels alldeles för långt för att vara ett falsarium - sådana brukar vara ganska korta för att minska risken att 'skriva fel', dels har flera oberoende analytiker (däribland pensionerade FSB-agenter) som säger att skribenten har alldeles för bra koll (bl.a i detaljtätheten) på vad som skrivs för att vara psyops.

I min värld är den autentisk tills motbevisad, då den stämmer in med rätt så mycket annat jag lärt mig om detta spektakel.
 
Jag tycker det är klurigt när det läggs upp bilder och skrivs korta artiklar om alla ryssar som demonstrerar mot kriget i Ukrainan. När det är många som har kontakter och släkt i Ryssland säger att hatet mot Ukraina är stort, och att många tycker Putin gör rätt då Ukraina är ett "hot" mot Ryssland.
Med tanke på propagandan i Ryssland så vore det konstigt om den inte hade verkan?

Fast det bor ju jättemånga människor i Ryssland? Det kan ju lätt vara så att alla i Sverige kände en ryss som hatar Ukraina och det skulle ändå kunna vara en minoritet
 
Jag tycker det är klurigt när det läggs upp bilder och skrivs korta artiklar om alla ryssar som demonstrerar mot kriget i Ukrainan. När det är många som har kontakter och släkt i Ryssland säger att hatet mot Ukraina är stort, och att många tycker Putin gör rätt då Ukraina är ett "hot" mot Ryssland.
Med tanke på propagandan i Ryssland så vore det konstigt om den inte hade verkan?
Det är en stor skillnad mellan ryssar som (i princip) bara konsumerar inhemsk media vs ryssar som har ett mer öppet intag av info.
 
Jag tycker det är klurigt när det läggs upp bilder och skrivs korta artiklar om alla ryssar som demonstrerar mot kriget i Ukrainan. När det är många som har kontakter och släkt i Ryssland säger att hatet mot Ukraina är stort, och att många tycker Putin gör rätt då Ukraina är ett "hot" mot Ryssland.
Med tanke på propagandan i Ryssland så vore det konstigt om den inte hade verkan?
Såg precis en video från moskva idag. Fullt med bilar som körde ned ryska flaggor fladdrandes på taket och folk som hyllade Ryssland. Hjärntvätteriet fungerar utmärkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Att 'straffa' Ryssland för vad de gjort i Ukraina är definitivt inte en bra policy. De kommer inte frivilligt att göra det och det blir...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 721
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 327
Senast: skogaliten
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
675
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 848
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp