Ryssland och framtiden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Charlie Hebdo kan helt enkelt inte behärska sig.
Här kommer the Putin edition.

charliehebdo-putinedition.jpg
 
Det hade varit väldigt konstigt om Putin hade supit ihjäl sig, då han är övertygad nykterist.
Stroke vore mycket mer sannolikt, och meda lönnmord inte är det, med tanke på hans paranoia och totala undvikande av att träffa andra människor.

Det behövs en revolution av nåt slag i Ryssland, och det ligger nog och puttrar under ytan.
Om han är nykterist har han blivit det sedan han blev president, under KGB-tiden i Dresden drack han tydligen en hel del öl.
 
Fast det bor ju jättemånga människor i Ryssland? Det kan ju lätt vara så att alla i Sverige kände en ryss som hatar Ukraina och det skulle ändå kunna vara en minoritet
Det var precis det jag syftade på när det skrivs om att de som protesterar blir arresterade. Det hjälper ju inte att det är tusentals om det är miljontals som inte får information mer än att Putin har rätt, och håller med.
 

Jag funderar på om det finns en risk att Ukraina kommer känna sig övergivna av väst. Det känns som en ganska liten risk väl? Eller?

Alltså i förhållande till att de skulle "ge upp" och låta sig styras av Ryssland igen menar jag. Vilket jag inte tror eller vill tro utan att presidenten bara ger starkt uttryck för att få så mycket hjälp de bara kan för att gå stopp på detta sjuka krig så fort som möjligt. Det är så otroligt tragiskt att höra fler och fler rimliga källor om hur civila och civila mål medvetet är i skottlinjen.
 
Vad tror ni om ett svar från Ryssland på att våra donationer till Ukrainska armén nu är framme?
Skrämmas eller kommer de verkligen försöka göra nåt?
 
Jag förstår inte varför man sänder ut representanter att förhandla med Ukraina, kommer överens om humanitära korridorer för evakuering och sedan istället bombarderar området när människor skall försöka evakuera. Är det så att kommunikationen är så dålig att överenskommelsen inte når ut till trupperna?

Så har man ju gjort från Rysslands sida i många tidigare krig; förhandlat fram en "säker korridor" för att sedan beskjuta den när civila och sjuktransporter är på väg...

Ett lönnmord av en skicklig krypskytt vore bättre, jag är lite rädd för hur många liv en revolution skulle kräva :crazy:

Med tanke på att han med största sannolikhet inte kommer lämna sin bunker på bra länge så är krypskytt rätt meningslöst att tänka på. I några av de senaste framträdandena visar han sig inte ens i samma rum som folk (förmodligen, det är väldigt märkliga klipp där det ser ut som att man klipper ihop två tagningar). Om han är i samma rum så är det många meter bord emellan.
 
Så har man ju gjort från Rysslands sida i många tidigare krig; förhandlat fram en "säker korridor" för att sedan beskjuta den när civila och sjuktransporter är på väg...



Med tanke på att han med största sannolikhet inte kommer lämna sin bunker på bra länge så är krypskytt rätt meningslöst att tänka på. I några av de senaste framträdandena visar han sig inte ens i samma rum som folk (förmodligen, det är väldigt märkliga klipp där det ser ut som att man klipper ihop två tagningar). Om han är i samma rum så är det många meter bord emellan.
Kan inte nån typ svetsa igen bunkerdörren utifrån och blockera alla samtal :p
 
Vad tror ni om ett svar från Ryssland på att våra donationer till Ukrainska armén nu är framme?
Skrämmas eller kommer de verkligen försöka göra nåt?

Vad skulle de göra? De har redan varit och viftat med flygvapnet utanför gränsen, och att skicka en kryssningsrobot direkt har de nog inte ens råd att riskera när vi så lägligt smackat upp egna Patriot.

Det är ju många länder att anfalla denna veckan om det ska till en hämndinsats för varje land som levererat vapen, och enda anledningen till att välja just Sverige skulle väl i så fall vara Nato...
 
Så har man ju gjort från Rysslands sida i många tidigare krig; förhandlat fram en "säker korridor" för att sedan beskjuta den när civila och sjuktransporter är på väg...
Ja, jag är tyvärr inte förvånad. Sa det till sambon häromdagen, att jag inte litade på den där vapenvilan. Jag trodde dock mer att de skulle "råka" tappa en bomb på fel ställe så den hamnade på civila.
Krig är verkligen avskyvärt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Att 'straffa' Ryssland för vad de gjort i Ukraina är definitivt inte en bra policy. De kommer inte frivilligt att göra det och det blir...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 640
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 325
Senast: skogaliten
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
674
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 845
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp