Bukefalos 28 år!

Så har vi avvant!

Mitrolle

Trådstartare
Nu har fölisen flyttat! Och allt gick jättebra, hon gick rakt in i transporten och stod på benen hela vägen, var dock lite svettig vid framkomsten. Sedan ledde jag ut henne och så fick hon gå in i hagen och träffa sin nya kompis. De härjade runt ett tag i galopp och skrämde varandra men lugnade sedan ner sig och när vi åkte hem stod de och åt hö ihop. I natt skulle de få vara instängda på lösdriften så de inte skulle rymma eller något under natten.
Mamman gick runt i hagen och gnäggade, men var väldigt lugn hon med efter att fölis åkt. Lite ledsen var hon nog, men det beror nog även på att juvret spänner.
Så nu kan jag andas ut igen! :D
 
Ja det känns jätteskönt. Det hade varit bra igår och inatt också med fölen, och när vi kom blev hon så glad och ville bara kramas :love: - men det var inte överdrivet, utan hon gick tillbaka till sin kompis efter några minuter.
Och mamman är nu ihopsläppt med de andra hästarna i stallet och är helt lugn.
Tror verkligen jag valde rätt tid och metod att vänja av på!
 

Liknande trådar

Hästhantering Vad gör ni med era ettåringar? Vi har en mycket lugn ettåring, som snabbt finner sig i nya saker och har ett väldigt bra psyke. Än så...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 318
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 614
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 570
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp