Bukefalos 28 år!

Så himla bra fredagslektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar ju lektioner som fokuserar på ridning (tex formen) och inte att utföra en specifik övning

Fredagskursen på två ggr kommer handla om just formen på hästen.
Vi red på volter och fyrkantsspåret med fokus på hästens form. Mycket tempoväxlingar, halter från skritt och trav och att vi skulle RIDA

Jösses amalia vad bra han gick på slutet, så där så man kände fartvinden i ansiktet men utan att han sprang fort. Det var energiskt , mycket påskjut bakifrån, mjukt och stadigt :love:

I lördags var jag på tävlingsledarutbildning, what a waste of time. Eller inte hela tiden, gruppdiskutionerna var jättebra, att få nya infallsvinklar från andra klubbar.
Men föreläsaren, suck, det vara bara jagjagjag-namedropping-Scandinavium Horse show är så jävla bra tävling-jagjagjag-namedropping :rofl:

Söndag tog jag sovmorgon, det är en av de sista lediga söndagarna innan riktiga tävlingsäsongen sätter igång. Hade väl inte riktigt räknat med att sova såååå länge bara :o
Skjutsade dottern till hästen, stannade kvar och kollade också.
Muggen är helt borta igen, men han ser fördjävligt ut i pälsen. Är det försent klippa nu?

Ikväll är det hoppträning för dottern, vi ska se om vi kan köpa lite privat hoppträning. Målet är att hoppa 1 meter på aprils lokaltävling.
Samt att försöka hitta en annan hoppsadel i stallets förråd, den som används är typ gjort för en karl på 180+ (och dottern är 165)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp