Så kan löv komplettera hästens foder

Någon som vet hur det är med bok? Vi har mycket boksly i hagarna men har aldrig sett hästarna ta av det. Men de har iofs fortfarande gott om bete.

Någon som vet hur det är med bok? Vi har mycket boksly i hagarna men har aldrig sett hästarna ta av det. Men de har iofs fortfarande gott om bete.

Det ska tyvärr vara giftigt för hästar vad jag läst. Men mina hästar knaprar på bokhäcken i sin hage utan att må dåligt... så små mängder är nog ingen större fara.

Det ska tyvärr vara giftigt för hästar vad jag läst. Men mina hästar knaprar på bokhäcken i sin hage utan att må dåligt... så små mängder är nog ingen större fara.
Enligt SVA är inte Boken giftig
http://www.sva.se/djurhalsa/fodersakerhet/giftiga-vaxter-a-o-fodersakerhet
Notera att i listan finns även oönskade växter med så man måste gå in och läsa på dem för att få reda på om de verkligen är giftiga ex Baldersbrå.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 335
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara... 2
Svar
28
· Visningar
2 806
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 083
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?