Bukefalos 28 år!

Så knepig jag är

Jag har tråkigt. Jag sitter och tycker att jag har inget att göra. Men det är ju inte sant. Jag borde bokföra och jag borde gå ut och hämta ved. Hur svårt ska det vara?

För övrigt är jag sugen på kakor. Men det blir inga kakor. De är inte bra för min vikt och jag har varken råd med kakor eller bensinen som går åt för att åka och köpa dem.

Jag borde gå en promenad också, men det är så sjukt halt. Trots broddar så får jag tassa fram. Det är inget kul väder heller.

Egentligen borde jag skola om lite mer chiliplantor också.

Känner mig så jävla knepig när det finns saker att göra, egentligen, men att jag inte får tummen ur. Ge mig en spark i röva så jag åtminstone får in ved och får bokfört.
 

Jag har tråkigt. Jag sitter och tycker att jag har inget att göra. Men det är ju inte sant. Jag borde bokföra och jag borde gå ut och hämta ved. Hur svårt ska det vara?

För övrigt är jag sugen på kakor. Men det blir inga kakor. De är inte bra för min vikt och jag har varken råd med kakor eller bensinen som går åt för att åka och köpa dem.

Jag borde gå en promenad också, men det är så sjukt halt. Trots broddar så får jag tassa fram. Det är inget kul väder heller.

Egentligen borde jag skola om lite mer chiliplantor också.

Känner mig så jävla knepig när det finns saker att göra, egentligen, men att jag inte får tummen ur. Ge mig en spark i röva så jag åtminstone får in ved och får bokfört.

Här har du en 🥾 i 🍑!
 
Bra jobbat! Drygt med halkan, har haft utsläpp i morse och knastrat runt med dubbskor men det var ju inte schwung i steget direkt. Ska det fortsätta så här får man väl gå upp och ner i trappor för att få motion men det är ju i alla fall tidseffektivt...
 
Bra jobbat! Drygt med halkan, har haft utsläpp i morse och knastrat runt med dubbskor men det var ju inte schwung i steget direkt. Ska det fortsätta så här får man väl gå upp och ner i trappor för att få motion men det är ju i alla fall tidseffektivt...
Har ju ett promenadband inomhus så jag kan inte skylla allt på halkan. Sen att det är dötrist att gå på bandet och att jag blir yr i huvudet när jag kliver av är en annan femma. Men yrseln tycker jag är rätt jobbig faktiskt och lite ångestframkallande. Brukar dra ner på tempot några minuter innan bandet stannar för att lindra lite. Men för all del, jag har en trapp i huset också.
 
Promenadband hade varit bra att ha, skulle vilja kunna motionera och titta på film samtidigt. 😁
Jag villhöver det definitivt, eller åtminstone en sån där "fotcykel"... där man bara sitter o trampar på nåt som ser ut som ett hjul med trampor på... Det vore perfekt när jag sitter och spelar datorspel, tittar på TV eller stickar som alla andra gamla pensiosar... under tiden de väntar på hemtjänsten morgon o kväll...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 736
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Funderade i morse på vad som motiverar folk att kliva upp ur sängen när inget är inbokat. Jag själv kände mig helt omotiverad att kliva...
2
Svar
27
· Visningar
2 109
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 823
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp