Så ledsen

Jag som började hoppas lite på att livet kanske skulle bli lite bättre men nu är ångesten tillbaka med full kraft 😞 Jag väger mer än vad jag har gjort på jag vet inte hur många år och jag mår så fruktansvärt dåligt av det. Jag fattar inte hur det kan vara så förbannat svårt att bara äta till jag är mätt och motionera några gånger i veckan!

Jag har så extremt mycket jag vill göra om dagarna men jag klarar ingenting. Jag vill och vill och vill men ändå ligger jag bara under täcket och kan inte röra mig.

Jag har jättesvårt att komma igång även i vanliga fall men nu när jag har gått upp så mycket i vikt så är det ännu svårare pga ångesten. Jag vet att det är inte en enda jävel som bryr sig om min kropp förutom jag själv men jag kan inte acceptera hur jag ser ut. Jag känner mig äcklad när jag ser mig i spegeln. Jag älskar verkligen kläder men nu ger det bara ännu mer ångest eftersom nästan allt är för litet
 

Jag som började hoppas lite på att livet kanske skulle bli lite bättre men nu är ångesten tillbaka med full kraft 😞 Jag väger mer än vad jag har gjort på jag vet inte hur många år och jag mår så fruktansvärt dåligt av det. Jag fattar inte hur det kan vara så förbannat svårt att bara äta till jag är mätt och motionera några gånger i veckan!

Jag har så extremt mycket jag vill göra om dagarna men jag klarar ingenting. Jag vill och vill och vill men ändå ligger jag bara under täcket och kan inte röra mig.

Jag har jättesvårt att komma igång även i vanliga fall men nu när jag har gått upp så mycket i vikt så är det ännu svårare pga ångesten. Jag vet att det är inte en enda jävel som bryr sig om min kropp förutom jag själv men jag kan inte acceptera hur jag ser ut. Jag känner mig äcklad när jag ser mig i spegeln. Jag älskar verkligen kläder men nu ger det bara ännu mer ångest eftersom nästan allt är för litet
Kan du inte släppa allt med vikt just nu och bara vara glad för att du orkar göra lite saker med djuren? Jag fattar att det kan vara svårt men din vikt definierar inte dig. Jag är jätte imponerad av alla projekt som du fixar med :)
 
Kan du inte släppa allt med vikt just nu och bara vara glad för att du orkar göra lite saker med djuren? Jag fattar att det kan vara svårt men din vikt definierar inte dig. Jag är jätte imponerad av alla projekt som du fixar med :)
Jag försöker men det är så svårt för så fort jag ska ta på mig något annat än mysbyxor och en lös tröja så blir jag påmind om vikten eftersom allt är för litet, tight eller sitter fult pga viktuppgången 😞 Jag har så mycket fina kläder jag vill kunna använda och det finns inte en chans att jag ska kunna köpa/sy nytt av allt så det passar 😞 Och jag blir så arg på mig själv när jag inte ens kan komma ihåg/ta mig för att göra minsta lilla träning som tex plankan ett par minuter. Antingen glömmer jag som sagt, eller så skjuter ångesten i taket och det slutar med att jag inte kan göra något alls, varken träning, projekt eller promenader. Jag vill verkligen gå ut långa promenader med hundarna! Jag tycker att det är så mysigt att gå promenad på sommarkvällar men nu tar det tvärstopp pga ångesten och jag får vara glad om jag tar mig ut i 20 minuter för det är så mycket ångest bara att byta kläder (jag har inte krashat riktigt så mycket att jag går ut i smutsiga myskläder, utan BH och i 15 år gamla foppatofflor ännu 😅).

Tack! Det är bara så frustrerande när jag aldrig blir klar med projekten utan allt ligger halvfärdigt överallt. Det ser också ut som en svinstia hemma, men boendestödet kommer idag så då ska vi förhoppningsvis få bort det värsta och jag hoppas att mamma kan komma och hjälpa mig att köra till tippen imorgon och att jag är tillräckligt pigg för att orka köra iväg allt för det är nog uppe i 2-3 lass vid det här laget. Jag är så tacksam för att jag har min lokal och verkstad i källaren så jag slipper allt i lägenheten!!
 
Jag vill gå ut och gå men det är sådan extrem ångest att ta på mig kläder att jag inte klarar det 😭😭
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 185
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: Cosinus
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp