Så olyckligt kär!

Sv: Så olyckligt kär!

Vad vet vi om det? Bara för att man flörtar betyder ju inte det att man leker med någon. Jag tycker tvärtom att det är tråkigt att man inte kan ta saker för vad de är, allt är inte kärlek som räcker fram till altaret.

En flört är en fin komplimang, en energi-injektion och ett visande av uppskattning.

Jag håller med dig, men jag tycker inte att t ex låta bli svara på sms ingår i lek eller flirt. Det är brist på respekt, vilket jag tycker att man ska behålla vid både lek, flirt och altarkärlek.

Detta gäller naturligtvis inte bara vid dessa situationer utan jag tycker helt enkelt att det är ohövligt att inte svara på tilltal.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Jag tycker han visar tydligt att han inte är intresserad av något mer än en flirt. Att du sedan är lätt att jonglera, det är ju något som ligger hos dig.

Den som bär hjärtat på rockslaget kommer sannolikt att få det krossat många gånger. Det behöver inte vara fel varken på honom eller dig, men du behöver vara rädd om dig när du vet med dig att det inte är samma tyng på känslorna hos honom och dig.

Att omgivningen säger vad HAN känner ska du inte lyssna med ens ett halvt öra på, det är han som vet hur han känner - ingen annan. Han visar tydligt var han står.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Jag håller med dig, men jag tycker inte att t ex låta bli svara på sms ingår i lek eller flirt. Det är brist på respekt, vilket jag tycker att man ska behålla vid både lek, flirt och altarkärlek.

Detta gäller naturligtvis inte bara vid dessa situationer utan jag tycker helt enkelt att det är ohövligt att inte svara på tilltal.

Äsch, sånt där orkar jag inte ens bry mig om faktiskt. Om det inte är så att jag behöver svar för att t ex kunna utföra ett arbete eller liknande.

Han är som han visar, och tydligen är det inget som rimmar med TS intentioner. Då är det väl bara att tacka och gå vidare?
 
Sv: Så olyckligt kär!

Asså detta är mer komplicerat än vad ni tror. Jag ska försöka att släppa detta så länge så får väl tiden utvisa helt enkelt.... :-) När jag skrev sms:et var han i ett förhållande med en annan typ. Det är han inte längre... Jag visste ju inte detta såklart.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Någonstans här kan jag dock känna att ifall du verkligen gillar denna killen och det inte bara handlar om att du vill få bekräftelse och uppmärksamhet så go for it. Gör allting i din makt för att han ska bli din!

Varför ska man släppa en bra kille?
 
Sv: Så olyckligt kär!

I det här fallet skulle jag vilja säga att det kanske är läge att släppa för att de verkar ha diametralt motsatt åsikt om hur man sköter sina relationer.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Även folk i min omgivning säger att han gillar mig...
Ofta hör jag tjejer säga just den här meningen. Jag fattar inte. Vad spelar det för roll om random folk säger att nån gillar en om inte personen själv kan klämma fram det?

Hur gamla är ni (om jag får fråga)?
 
Sv: Så olyckligt kär!

Du tog upp det jag tänkte på.

Det spelar ju ungefär noll roll (eller kanske minsu 10?) vad andra tror och tycker. Det lär ju bara vara snubben som vet hur han känner, och även om han har hur mycket känslor som helst, spelar det ju ingen roll om detta är vad det mynnar ut i. Det räcker ju uppenbarligen inte för TS, även om han hade varit kär som en klockarkatt.

Detta är vad killen har att erbjuda. Ta det eller lämna det.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Hela hans agerande. Startade ju denna tråden för att jag var osäker och tycker att han ger mig dubbla signaler.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Menar inte att det spelar roll vad andra tycker. Vad jag menade var att folk i min omgivning ser hur han är mot mig och säger att han tycker om mig. Alltså inte bara jag som tolkar hans agerande så. Vi är runt 24 år..
 
Sv: Så olyckligt kär!

Någonstans här kan jag dock känna att ifall du verkligen gillar denna killen och det inte bara handlar om att du vill få bekräftelse och uppmärksamhet så go for it. Gör allting i din makt för att han ska bli din!

Varför ska man släppa en bra kille?

Så sant... Ibland. Vill ju inte ha en kille som inte vill ha mig men gillar den inställningen :D Får väl avvakta lite och se vad som händer.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Fråga honom vad han håller på med och vad han menar med det? Om man är intresserad av någon svarar man på ett sms om att ses utanför jobbet, det trodde jag var självklart, oavsett om det gäller en dejt för ev seriöst förhållande eller om man bara är intresserad av att ligga.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Om han nu var i ett förhållande när du skickade SMS så skicka igen nu när han är singel. Svarar han inte på det så har du svart på vitt. Eller ännu hellre; fråga honom när ni träffas på jobbet om han vill ses privat.

Bättre att veta än att du ska ödsla din tid och känslor på någon som inte är intresserad.
 
Sv: Så olyckligt kär!

Är det inte så att du är förtjust i tanken på att han gillar dig. Hans riktiga personlighet borde väl inte tillala dig, att han inte svarar, att han sänder ut motstridiga signaler? Ingen vill väl egentligen gå in i en relation med någon som flöjtar runt på det viset?
Du tror och hoppas att han är en reko kille, men egentligen vill han bara busa med dig.
Det är väl inget fel med att busa lite, vem vet, ni kanske båda blir riktigt förälskade efter ett tags busande....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Roheryn
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 598
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 495
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp