Bukefalos 28 år!

Så orättvist.

Gupello

Trådstartare
Den 7 juli 2005 föddes det en liten svart han-valp på morgonen hos min pojkvän, mamman är golden/labrador och pappan är golden. vid lunch hade det inte komit fler valpar. Körde ilfart till djursjukhuset där de fick sätta igång mamman, ut kom en liten tik-valp men den var tyvärr död. Mamman ultraljudades och en valp levde och det var den enda som var kvar i magen. Vi valde kejsarsnitt, de plockade ut en tik-valp som levde.
Tiken var mycket större än hanvalpen, vi funderqade inte så mycket på det men efter några veckor var han fortfarande liten, utvecklades inte på samma sätt som syrran gjorde. Han lekte inte lika mycket utan låg och sov hellre. på Lördagen den 6 augusti 2005 spydde han allt han fick i sig, åkte till veterinären som gav han vätska under huden, annars hittade hon iget fel på honom. på söndagen 7 augusti (månadsdagen) var han ännu sämre, vi åkte till djursjuket där han röntgades, de hittade ett mycket allvarligt fel, medfödd matstrupeförstoring, maten kom inte in i magsäken utan stannade i matstrupen. (ju äldre han blev ju mindre mat kom ju in i magsäcken). detta gick ingeting att göra åt så klockan 12.25 somande han in bara en månad gammal.

Vila i frid Eddie , vi kommer alltid att minnas dej, hoppas du har det bra i hundhimlen.


bilder kommer senare.
 
Sv: Så orättvist.

Henne är det verkligen inget fel på :) hon springer och biter i skor och byxben ja allt hon kommer över typ..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 636
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 154
Senast: Gnist
·
D
Övr. Hund Hej är så rädd om min lilla tik nu! Min belgiska terv har fått mycket bruna flyningar igår kväll och hon är i 7-8:e veckan nu. Jag...
2
Svar
22
· Visningar
16 158
Senast: Trolltyg
·
Övr. Hund Jag har utlovat en uppdatering om min hund, så här kommer den. Första gången jag såg henne var när jag bodde på en internatskola och...
2
Svar
21
· Visningar
1 828
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp