Sablars tjat del 254

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sablar22

Trådstartare
Nu är det alltså dags för ett nytt avsnitt ur vår alldeles egna såpopera :smirk:

Mamman ringde mig idag för att informera mig om att vi snart kommer att få ett brev från familjerätten, hon hade varit dit och pratat med dom.
Hon vill lägga boendeutredningen på is, och återuppta den senare när hon mår bättre. Familjerätten var helt och hållet på hennes sida ang detta!
Hon sa ordagrant såhär: "Ni kan låta lilleman bo kvar hos er under tiden, det enda jag kräver är att få träffa honom på mina helger och att ni skjutsar och hämtar honom!
I dagsläget orkar jag inte med tingsrätten och boendeutredningen, och skulle dom besluta att lilleman ska bo hos mig så har jag ingen möjlighet att ta hand om honom"

Jag och sambon har diskuterat lite.. vi vill fortsätta utredningen!!
Hon var den som startade det här, och vi vill inte börja om med hela utredningen när hon anser sig vara redo igen. När det blir vet ingen..
Jag blir skogstokig, jag vill att Lilleman ska kunna slappna av och få ett besked han också. Han går ju nu och väntar på ett besked om vart han ska bo, och det tär ngt så fruktansvärt på honom.

Hon kan inte ha varit så naiv att hon trodde att detta skulle vara ngt lätt att gå igenom för någon inblandad.
Att hon lades in på psyket är inget vi är skyldiga till, och jag anser inte att vi är skyldiga att vänta tills hon är redo för Lilleman.

Kan vi begära att utredningen fortsätter, eller är det vår tur att stämma henne? :confused:
 
Sv: Sablars tjat del 254

Jag hade absolut tagit kontakt med familjerätten och begärt att fortsätta ärendet. Det är så bekvämt att bara kunna säga "jag orkar inte i dagens läge" när det väl gäller. Har ju erfarenhet även jag av en sådan mamma till bonusgrabben. När dom ska träffas så kommer alltid andra saker ivägen eller så är det helt enkelt så att man kommer försent när man ska hämta och lämna. Eller så ringer man sent på kvällen dagen innan med orden "Han kan inte komma imorgon för jag orkar faktiskt inte med honom NU IGEN". Då har man inte träffats på 14 dagar :smirk: ...

Stå på er Sablar och ge grabben en stabil tillvaro där han vet vem han kan vara trygg hos även om man "inte skulle orka" vara tipptopp pigg och glad varje dag :bow: .
 
Sv: Sablars tjat del 254

Varför är det alltid barnen som får sitta emellan???
Jag blir så ledsen. Men jag har själv barn som bor hos oss mer eller mindre tid - och jag vet att som fosterhem/jourhem har man inte så mycket att säga till om. Om möjlighet finns skall barnet givetvis tillbaka till sin "egna" familj... men vad som är möjlighet är ju mkt tänjbart begrepp!!!
Ta upp det med eran kontakt på soc. Det är deras uppgift i sista ändan att besluta om en ev fortsättning.
Älska barnet allt vad ni orkar, under tidden och i fortsättningen.
HJÄRTAT RYMMER BARA MER OCH MER JU FLER MAN FYLLER DET MED
 
Sv: Sablars tjat del 254

ancan skrev:
Ta upp det med eran kontakt på soc. Det är deras uppgift i sista ändan att besluta om en ev fortsättning.
Älska barnet allt vad ni orkar, under tidden och i fortsättningen.

Var har du fått intrycket att vi har kontakt med soc :confused:. Dom bestämmer inte ett dugg i vårt fall, har domblesut. Givetvis älskar vi barnet, vad är det för konstigheter du skriver???

//kristel, som just nu fattar ingenting men känner sig som en usel plastmamma.....
 
Sv: Sablars tjat del 254

Vi får vänta tills på måndag innan vi kan göra ngt..men att ge upp är inget alternativ hur som helst.
Håll tummarna för att advokaten ger klartecken!
 
Sv: Sablars tjat del 254

Bra fråga.. jag har dessvärre inget tillfredsställande svar på det :crazy:
Hur det fungerar för fosterhem/jourhem har jag noll koll på :o
Att sambon älskar sin son råder absolut inga tvivel om.. jag älskar honom också, kanske inte på samma sätt som hans far men ändå!
 
Sv: Sablars tjat del 254

Men ärligt talat så tror jag inte att det spelar någon roll om utredningen görs klar eller inte.
För resultatet nu skulle bli samma som mamman säger.
Och om förutsättningarna ändras så kan man göra en ny utredning.

Jag tror tyvärr inte att Lilleman kan få veta mer än så om var han skall bo.
Men han är väl snart så pass stor att han nästan kan bestämma det själv?
 
Sv: Sablars tjat del 254

Jag förstår inte hennes tväromvändning .. för två veckor sen ville hon stämma tingsrätten för att det tog sån lång tid att utreda det här. :smirk: Nu vill hon skjuta upp den.
Hur menade du med att resultatet skulle bli detsamma? (jag trög :angel: )

Det är väl först om 2 år som han kan börja bestämma mer själv om vart han vill bo.
 
Sv: Sablars tjat del 254

Jo, en utredning nu skulle nog resultera i att Lilleman skulle bo hos er.
Precis som mamman nu säger att hon tycker att det kan vara.

Men när mamman mår bättre, så kan hon ju bara begära en ny utredning efter de nya förutsättningarna.


Så det blir ju på samma vis nu och kan i alla fall ändras sedan.
 
Sv: Sablars tjat del 254

Då förstår jag bättre hur du menar :idea:

Fast jag tycker ändå att det är riktigt elakt gjort mot lilleman :cry:
Jag kunde förstå henne om det rörde sig om flera timmar/dag som det här gällde. Men vad kan det röra sig om?! En vecka sammanlagt med möten,förhandlingar etc utspridd på en period av några månader.
Det tycker jag inte är så mycket begärt av en förälder!
Känns så meningslöst att lägga allt på is nu, när det bara är ca 2mån kvar tills beslutet ska tas.

Jag förstår heller inte hur hon kan säga att hon inte klarar av att fortsätta, för det har inte hänt något sen ett bra tag före jul.
Vi har inte varit i ngn förhandling, möte etc.
Så speciellt ansträngande har det inte varit sen dess!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Detta är ett anonymt konto. Jag och den andra föräldern har gemensam vårdnad, men det är MYCKET bråk, om allt och inget. När barnet...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: Korven
·
Övr. Barn Det här blir långt och krångligt, hoppas någon har tid/ork/lust att läsa och komma med kloka svar :) Min man har tre barn sedan ett...
Svar
8
· Visningar
1 960
Senast: Mirtai
·
M
Övr. Barn Sambons sons mamma håller sonen mot vår vilja, fastän vi har avtal om växelvist boende. Hon har skickat stämningsansökan om att få hela...
Svar
8
· Visningar
1 842
Senast: Görel
·
  • Låst
Övr. Barn Här kommer hela historien. Jag och mitt ex, alltså mamman till barnet det hela handlar om, separerade i december när hon fortfarande...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
24 511
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp