Bukefalos 28 år!

Sådär pinsamt privat men...

Nera

Trådstartare
I hopp om kloka svar vänder jag mej hit.
Har för några månader sedan slutat med minipiller som jag åt i ca 10 år. Mellanblödde och hade ingen riktig menscykel på dem.
Förra månaden hade jag innan mensen kom igång bruna flytningar och vid två tillfällen rosa flytningar några dagar.
Och nu fick jag igår som en liten blödning med "färskt" blod och mycket riktigt har jag idag bruna flytningar. Räknar med att mensen ska komma framåt torsdag eller så.
Detta gör mej orolig, varför blir det såhär? Är det farligt eller något fullt normalt? Påverkar de mina chanser att bli gravid?
Är 26 år
 
Hur länge ska man ge det innan man bör bli orolig att det inte kommit i balans?
Är det någon som har/haft liknande problem?
 
Jag slutade med p-piller vid nyår ungefär (1 år sedan) och har efter det haft mens i april, juni, juli, oktober, december.... Så ja det kan vara konstigt en lång tid efter man mixtrat med kroppens egen balans. Jag hade i princip ätit piller i 10 år jag med, med ett uppehåll innan då jag inte hade mens alls på 8 mån.
 
I hopp om kloka svar vänder jag mej hit.
Har för några månader sedan slutat med minipiller som jag åt i ca 10 år. Mellanblödde och hade ingen riktig menscykel på dem.
Förra månaden hade jag innan mensen kom igång bruna flytningar och vid två tillfällen rosa flytningar några dagar.
Och nu fick jag igår som en liten blödning med "färskt" blod och mycket riktigt har jag idag bruna flytningar. Räknar med att mensen ska komma framåt torsdag eller så.
Detta gör mej orolig, varför blir det såhär? Är det farligt eller något fullt normalt? Påverkar de mina chanser att bli gravid?
Är 26 år

Det kan ta ungegär ett halvår innan kroppen "blir sig själv" efter att en har slutat med hormonpreparat, men det jan ta både längre och kortare tid.

Och så undrar jag vad det pinsamma är?
 
Det kan ta ungegär ett halvår innan kroppen "blir sig själv" efter att en har slutat med hormonpreparat, men det jan ta både längre och kortare tid.

Och så undrar jag vad det pinsamma är?
Okej får väl ge det ett par månader till och se vad som händer då :)
Jag tycker det känns lite pinsamt att fråga om såna här problem och beskriva dem. Men denna gången övervann undran och nyfikenheten på ett svar.
 
Får
Och jag har hört att det kan ta upp till ett år..!
får väl ha is i magen och hoppas att det är sviter av pilleranvändandet då och att det så småningom blir normalt... Det är lite konstigt för de två första blödningarna jag fick när jag slutade kom helt utan förvarningar. Sen de två senaste har "smugit igång"
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ingen diagnos på endometrios, men för några år sedan gick jag på kontroller av cystor och dom misstänkte då att det var...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hjärta rusar och jag bannar mej som den idiot jag är varför jag inte gjort något tidigare. Jag är 26 och har sedan 13 år tillbaka varit...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
13 273
Senast: purity_666
·
Övr. Barn Vet inte om min tråd passar här men hoppas någon kan ge mej en tanke om detta. Slutade med minipiller i slutet av sommaren efter att ha...
2
Svar
23
· Visningar
1 586
Senast: Mitrolle
·
Kropp & Själ Jag tar till mitt anonyma nick igen, eftersom frågan är lite mer privat... Den här månaden uppför sig min mens, hrm, märkligt...
Svar
8
· Visningar
3 858
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp