Bukefalos 28 år!

@tanten: Jag är tyvärr inte förvånad. När jag knaprade p-piller försökte jag alltid få dem via min läkare för att undvika BM. Av nio BM i två olika landsting har två varit ok, resten mer eller mindre rabiata idioter.

När jag ens andades första gången att jag ville blir steriliserad så hon ut som om jag försökt slå ihjäl ett barn. Kuratorn jag fick prata med för steriliseringen var ungefär lika obejktiv och professionell som den BM :meh: Det är ju jättekonstigt när man är nästan 40, har svår kronisk sjukdom och äter teratogena mediciner att man vill göra en sterilisering :banghead: Pga mitt jobb, förseningar på kliniken och helt ärligt det bemötandet har det inte blivit av ännu.

Gynekolog direkt?

Jag går den vägen numer om det inte är typ bebisrelaterat.
 
Hjärta rusar och jag bannar mej som den idiot jag är varför jag inte gjort något tidigare.
Jag är 26 och har sedan 13 år tillbaka varit tillsammans med min sambo, alltså den enda parter jag haft.
I kanske hälften av gångerna vi har sex får jag en liten blödning (typ en droppe eller något mer som kommer ut med det som kommit in så att säga) Haft det såhär så länge jag kan minnas och dum i huvudet som jag är har jag inte kollat upp det med en gång. Eller okej jag har nog inte varit dum i huvudet, mer rädd för vad sanningen kan vara. Åt minipiller tills för några månader sedan och av de fick jag allmänt konstiga blödningar, så ja jag har även skyllt dessa blödningar på pillren...
Nu har det då slagit mej med full kraft att detta kan ju vara något farligt och det gör mej livrädd! Panikande och googlande hela helgen gör att jag är övertygad om att jaha nu har jag fått cancer, tack och hej! Förstår ju att jag måste söka för detta.
Och jag är livrädd! Någon som varit med om detta? KAN det vara något annat eller? Inser ju att om jag gått med detta länge är det ju inte alls bra...
Förlåt för osammanhängande skitsnack...

När jag var runt 30 hade jag blödningar och gick till gyn. Det visade sig vara Klamydia. Fick en penicillinkur. Bra att du kommer dig iväg, det kan vara vad som helst eg, mest troligt inte cancer.
 
@Nera Nu har jag googlat lite:o. Tydligen tar det typ 10-15 år innan en cellförändring eventuellt blir något värre. Även bruk av p-piller och dylikt kan ge liknande symptom. Har du kollat 1177?

Joo men jag tänker om jag hade sex första gången säg när jag var 15 så KAN det ju hunnit. Trots att det kanske är lite otroligt ;)
Har säkert läst även på 1177, om det dyker upp när man googlar ;) åt ju minipiller innan men det är ju 3 månader sen
 
Om det är 100 % säkert att varken du eller han varit med någon annan så är risken för att ha fått cellförändringar i 20-årsåldern extremt låg, då dessa oftast uppstår ur infektion med onkogena (cancerinducerande) subtyper av HPV-virus. Trots detta är det superviktigt att gå på sina kontroller!

Jo jag är rätt säker på att han inte skulle svika mej så jag är nog 100% säker.
Men om det inte är det, varför i tusan ska det hålla på att blöda? :(
 
@Nera: För att försöka lugna dig lite mer: Jag har två riskfaktorer för livmoderhalscancer (det är därför jag tar cellprov varje år ist för var tredje, på läkares order) och har aldrig haft förändringar. Dvs ingen cancer och jag är 41 år gammal.

Du är så snäll som försöker lugna mej :bow:
Nyfikenhet bara, vad är det för riskfaktorer?
 
Jo jag är rätt säker på att han inte skulle svika mej så jag är nog 100% säker.
Men om det inte är det, varför i tusan ska det hålla på att blöda? :(

Känsliga slemhinnor. Infektion. Benigna polyper.
Blödningens orsak ska utredas, så bra att du kollar upp det!
 
Men har du haft det så länge, och det inte förvärrats, så lär väl inte cancer vara så troligt? Det brukar ju liksom inte gå obemärkt förbi år efter år.
 
Puttar upp lite.
Är det fler här inne som har haft problem med små blödningar efter sex? Har ni fått reda på orsaken?
 
Ni är så snälla som skriver om era erfarenheter.
Det får mej att hoppas lite på att det KAN vara något annat än cancer. Hoppas hoppas hoppas jag får någon annan förklaring till mina "problem" än cancer...
 
Fick ingen tid förrens om ett par veckor... Försöker nu bara intala mej att inte vara för rädd och trycka bort känslan av att det är det värsta och allt vad det kan innebära...
 
Ni är så snälla som skriver om era erfarenheter.
Det får mej att hoppas lite på att det KAN vara något annat än cancer. Hoppas hoppas hoppas jag får någon annan förklaring till mina "problem" än cancer...
Det finns ett oändligt antal orsaker till att man blöder.
Cancer är en av de mer osannolika för en ung kvinna!!!

Försök - lätt sagt... - bromsa ditt katastroftänk lite.
 
Fått svaret nu för er som undrar. Helt normal bild av cellprovet.
När jag var hos bm sa hon att om det inte visade någonting behövde jag inte fundera. Hon sa bara att en del är känsliga och blöder lätt...
Ska man nöja sig med ett sånt svar?
 
Fått svaret nu för er som undrar. Helt normal bild av cellprovet.
När jag var hos bm sa hon att om det inte visade någonting behövde jag inte fundera. Hon sa bara att en del är känsliga och blöder lätt...
Ska man nöja sig med ett sånt svar?

Ja, jag tycker du kan nöja dig med ett sånt svar.
Jag vet inte riktigt vad för åtgärder man göra - om det finns krämer eller så som funkar där
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 361
Senast: Sol
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 927
Senast: cirkus
·
Hästvård Idag small det en riktig otäck rejäl pencillin chock fick jag ikväll (eller ja inte jag utan en av hästarna naturligtvis). Hade en svag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 355
Senast: Abova
·
T
Övr. Hund Det var droppen! :mad: Var ute och gick på en härlig promenad för ett tag sen med hunden. Vi gick längs en plogad väg på en åker och...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: skrocken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp