Sådant som inte går att förklara: övernaturligt

Två gånger till så kanske det händer oförklarliga grejer? :D @Elftor @Elftor

d926b8500.gif
 
Den här tråden har utvecklats till vem som har flest högskolepoäng, typ bukes variant av vem som har längst kuk.
För att gå åt det andra hållet kan jag villigt erkänna att jag inte förstår strängteori alls.

Alltså kolla bara:
https://en.wikipedia.org/wiki/String_theory

In the AdS/CFT correspondence, the geometry of spacetime is described in terms of a certain vacuum solution of Einstein's equation called anti-de Sitter space.
 
Den här tråden har utvecklats till vem som har flest högskolepoäng, typ bukes variant av vem som har längst kuk.

Jag som blev missnöjd att jag fick en halv poäng för mycket, en halv poäng mer än vad examen krävde.... Om man inte doktorerar i teoretisk fysik så ska man nog akta sig för att tro att man förstår strängteori.
 
Jag har ofta och undrar ofta huruvida man är frisk eller inte när man hör/ser/märker saker och ting. Jag som har lätt för psykoser hör ju mängder av grejer emellanåt. Hur vet man liksom vad en hallucination är och vad som är riktigt.

Tex ibland när jag är ute och går i skogen med hunden så "hör" jag någon gå bakom mig, kollar ofta bakom mig. Ropar in hunden för att nu hör jag minsann en joggare osv. Men aldrig någon där. Det är tydligen en del av psykosen så att säga enligt läkaren. Andra som hör fotsteg osv, då är det förklarat som övernaturligt..jag förstår inte det där.

Dock en faktiskt spöklig gång som egentligen kanske inte var läskig just då men som jag tycker är läskig när jag tänker på det är när jag mötte en ljusblond blekare tjej i skogen på en av alla vovvepromenaderna. Hund som då var mera valp la inte märke till henne i början alls mer en att kika bakåt då och då och bara det är konstigt, hon gick strax bakom mig ett bra tag innan min hund vände om och hälsade lite och hon började prata med mig. Alltså mitt i skogen, ingen stig direkt eller så. Hon började prata, hade hundar hemma osv. Sen kom vi ut ur skogen, ut på en gångväg och hon sa att jag ska häråt och sen gick hon inåt skogen igen och försvann.

Jag har aldrig sett henne innan eller efter, tänkte om hon nu har hundar hemma varför går hon ensam i skogen och söker kontakt med min vovve, hon bara verkligen från ingenstans dök upp och gick bakom mig helt plötsligt, i skogen. På en väg som bara leder liksom runt. Vem går i skogen bara sådär och sen bara försvinner bara sådär. Antagligen bara någon ute på promenad men just sättet hon pratade på och hur engagerad hon var i sina hundar osv så tycker jag det är konstigt att gå en promenad själv sådär.

Såndär historia som jag tycker blir läskigare för varje gång jag tänker på den, direkt efter tänkte jag inte på det alls som konstigt.

Jag hoppas inte det finns spöken för övrigt då jag är otroligt rädd för att se något, dock så tror jag på energier, har det hänt något på en plats, om någon har dött på en plats så tycker inte jag det är konstigt att man kan få en känsla på den platsen då ju säkerligen någon energi är kvarlämnad.
 
Jag har ofta och undrar ofta huruvida man är frisk eller inte när man hör/ser/märker saker och ting. Jag som har lätt för psykoser hör ju mängder av grejer emellanåt. Hur vet man liksom vad en hallucination är och vad som är riktigt.

Tex ibland när jag är ute och går i skogen med hunden så "hör" jag någon gå bakom mig, kollar ofta bakom mig. Ropar in hunden för att nu hör jag minsann en joggare osv. Men aldrig någon där. Det är tydligen en del av psykosen så att säga enligt läkaren. Andra som hör fotsteg osv, då är det förklarat som övernaturligt..jag förstår inte det där.

Dock en faktiskt spöklig gång som egentligen kanske inte var läskig just då men som jag tycker är läskig när jag tänker på det är när jag mötte en ljusblond blekare tjej i skogen på en av alla vovvepromenaderna. Hund som då var mera valp la inte märke till henne i början alls mer en att kika bakåt då och då och bara det är konstigt, hon gick strax bakom mig ett bra tag innan min hund vände om och hälsade lite och hon började prata med mig. Alltså mitt i skogen, ingen stig direkt eller så. Hon började prata, hade hundar hemma osv. Sen kom vi ut ur skogen, ut på en gångväg och hon sa att jag ska häråt och sen gick hon inåt skogen igen och försvann.

Jag har aldrig sett henne innan eller efter, tänkte om hon nu har hundar hemma varför går hon ensam i skogen och söker kontakt med min vovve, hon bara verkligen från ingenstans dök upp och gick bakom mig helt plötsligt, i skogen. På en väg som bara leder liksom runt. Vem går i skogen bara sådär och sen bara försvinner bara sådär. Antagligen bara någon ute på promenad men just sättet hon pratade på och hur engagerad hon var i sina hundar osv så tycker jag det är konstigt att gå en promenad själv sådär.

Såndär historia som jag tycker blir läskigare för varje gång jag tänker på den, direkt efter tänkte jag inte på det alls som konstigt.

Jag hoppas inte det finns spöken för övrigt då jag är otroligt rädd för att se något, dock så tror jag på energier, har det hänt något på en plats, om någon har dött på en plats så tycker inte jag det är konstigt att man kan få en känsla på den platsen då ju säkerligen någon energi är kvarlämnad.


Att höra att någon är bakom en, har jag gjort en teori om och det är när det är håligheter i marken, dvs där marken inte är så kompakt, så blir det ett slags eko av ens egna steg. Men trots detta, så vänder jag mig om varje gång ändå.

Det du berättar om tjejen i skogen, hade fått mig ganska rädd kan jag tro. En människa som bara dyker upp från ingenstans mitt ute i ingenstans, och följer efter, nä det hade inte känts helt normalt :nailbiting: och det du beskriver om hennes sätt att prata om sina osynliga hundar, hade definitivt fått mig vaksam.
 
Tyvärr står det inte hur bra gödsel en multnande kropp är men det känns som att det skulle bli en lite väl bisarr google sökning :angel:
Men om blod och ben funkar så funkar nog resten av kroppen också :D så länge man inte är fullpumpad av medicin ... hm, intressant, de flesta är nog det mot slutet :idea: vill någon experimentera? :D

I USA finns det sk Body Farms (Googla gärna...!) dit man kan donera sin kropp. Den läggs sedan, naken, i en bur utomhus där man studerar allt möjligt som har med förmultning etc att göra. Rätt .... intressant!!
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 628
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Hej! Jag fick i fredags förra veckan en ordentlig knuff i bröstet av en häst. Gjorde ont men var inte värre än att jag skrek till och...
2
Svar
23
· Visningar
1 280
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp