Bukefalos 28 år!

Sadel - bussgods

PrinceFair

Trådstartare
Eftersom många här verkar ha skickat/fått hem sadlar med bussgods måste jag passa på att fråga lite eftersom jag är helt lost på detta - och frågar man inte får man inget veta ;).

Jag har köpt en sadel från en person i Norrland, och på bussgods hemsida står det att sadeln nu finns på en av deras terminaler i sthlm.
Hittar inga villkor osv på deras hemsida, och eftersom de inte har helgöppet kan jag inte ringa dit förrän på måndag och fråga, så jag prövar här först.

Är det bara att gå dit och uppge fraktnumret och hämta ut sadlen?
Känns som om man skulle vilja ha en avi eller ngt, hur ska de annars veta att det är jag som ska ha den? :confused:

Och den är skickad mot postförskott/efterkrav, betalar man det på plats? Kontant?

Hoppas att ngn vänlig själ kan ge mig svar på mina frågor :bow:
 
Sv: Sadel - bussgods

avi kommer du få.. men det tar ett par dagar...eftersom du har kolliid till just ditt paket.(antar att du har det eftersom du spårat paketet) Detta nummer gör att du kan hämta ut paketet innan avin hamnar hemma hos dig.Detta numer vet bara du och säljaren +posten om.. därför kan ingen annan hämta ut din sadel Dessutom får du visa legg när du hämtar ut den.
 
Sv: Sadel - bussgods

Man brukar få ange telenummer till köparen och när paketet kommit fram ringer bussgods till dej och berättar att paketet anlänt.

Vet inte hur dom gör på större bussgodsställen där de får massor med paket dock.
 
Sv: Sadel - bussgods

:bow: tack för svaren. jag fick kollinumret av säljaren, så då är det bara att åka dit och hämta alltså :)
 
Sv: Sadel - bussgods

Måste bara få låna tråden, isället för att göra en ny..

Vad är det för skillnad på Bussgods och Smart Pak (i sthlm)? Är det samma företag eller helt olika?, De verkar liksom finnas i samma lokal?

Ska ev. skicka en sadel, jag vill vara 100% säker att rätt människa ska få den, måste alla som hämtar ut paket via id? Hur vet jag att personen har hämtat ut paketet? Få man alltid ett fraktnummer så man kan "spåra" paketet?

Som ni säkert fattar har jag aldrig skickat nått sånt stort förut :D . Vore kanon om någon kunde svara på mina virriga frågor! :bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 321
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik I torsdags får jag syn på en Star Trekk Espaniola till salu som jag ringer på. Säljaren och jag avtalar ett pris och att jag ska betala...
Svar
7
· Visningar
1 613
T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade...
2
Svar
32
· Visningar
3 271
Senast: Wiszca
·
V
Hästmänniskan ja nu ska ni kloka få hjälpa mig jag har en sadel hemma på prov från ett företag i södra sverige som tillhanda håller sadlar...
Svar
14
· Visningar
1 929
Senast: vickis-pajala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp