Bukefalos 28 år!

sadel på prov , företaget svarar INTE

V

vickis-pajala

ja nu ska ni kloka få hjälpa mig

jag har en sadel hemma på prov från ett företag i södra sverige som tillhanda håller sadlar, företaget tipsade min sadelutprovare mig att ringa till i och med att hon själv haft mycket med dem att göra.

nå jag fick min sadel och hämtade ut den på posten och prövade sadeln men den passde INTE på min häst, kom överens med tjejen att i fall inte nu sadeln skulle passa så är det okej att lämna tbx sadeln och hon skickar upp något nytt till mig.

snäll och gullig som jag är :angel: :D skulle jag i måndags ringa till detta företag och medela att sadeln inte passde och ville ha något annat i stället

MEN då när jag ringer får jag ett "telia kunde besked att nummret har upphört på kundens begäran hänvisning saknas".jag ringer min sadelutprovare och frågar i fall hon har några andra nummer eller ett mobilnummer men det har hon inte, jag ringer även nummerupplysningen och frågar i fall det finns andra nummer men de hadde inget.

så nu har jag har hemma en sadel som inte passar min häst
jag ligger inte ute med några pengar, men sadeln är ju INTE min
så nu kära bukare och övriga vad ska jag hitta på :confused: :confused:
ska jag skicka tbx sadeln till adressen där i från den kommer och hoppas på det bästa att den når ägaren eller företeget eller ska jag vänta på att någon hör av sig gällande denna sadel :confused:
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Skriv ett brev till människan, och skicka det rekommenderat med mottagarkvitto.

Immer
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Du kan ju alltid börja med att kolla företaget via t ex KFM om det finns skulder och betalningsanmärkningar. Då vet du från början vad du har att göra med.

Jag sitter i södra Sverige, frågan är var du har köpt den ifrån, jag kanske kan hjälpa dig med något (PM´a i så fall)
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Som du ser finns även jag i södra Sverige. Du får PM:a mej också, om inte Lovisaleonora kan hjälpa dej. Hon och jag bor ju i lite olika hörn av Skåne ;)

Immer
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

ojdå här ska det minnsan PMAS vill jag lova tyvärr låg skåne en aning långt bort för företget ligger i varberg :crazy:
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Jag tycker också att du ska skicka ett rekommenderat brev. :bow:
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Kontakta din konsumentrådgivare, finns hos kommunen. Dom vet vad som gäller och vad du är skyldig att göra och vad du inte behöver göra i sådana här ärenden. Det är strikt reglerat i konsumentköplagen angående återlämnande så du behöver inte undra vad som gäller.
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

jag tänkte att jag PUTTAR upp denna tråd för nu är jag på :devil::devil:

jag har fortfarande inte efter många om och men fått tag på företaget (vet ej hur det går för D-K:crazy:) men i alla fulla fall så har en sadelmakre tittat på sadeln och h*n säger som så om sadeln att den är sne ett måndagsexemplar enkelt sagt och att det enda raka är att reklamera sadeln

men det är ju INTE ens min sadel :mad::mad::mad:

ja vänner vad ska jag hitta på nu då :confused:
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Berätta gärna hur det går för oss nyfikna :D
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

B-C-G håller ljust på som bäst och gå igenom varbergs alla sadelföretag i jakt på ljust mitt företag
jag letade lite i minnet och fick fram namnet på företaget och slog upp det på hitta.se och detta PM:ade jag vidare till B_C_G och detta fick jag till svar

där låg affären innan sedan flyttade dom den utanför varberg, sedan la dom ner den. Men jag ska se om jag kan hitta ett elefonnummer till hon som ägde affären.

så ligger läget ljust nu :banana::banana:
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

Helt ärligt skulle jag skita fullständigt i detta och behålla sadeln. Finns det ingen ngn lag som säger efter X antal år som ägaren inte hört av sig så är varan din, och då kan du ju sälja den.

Var ju nästan ett år sedan du fick sadeln och företaget la ner, har dom inte kontaktat dig innan så verkar dom ju inte speciellt intresserade av att få tillbaka sadeln. Du ska ju inte behöva lägga ner en massa jobb som kanske kostar pengar för dig (?) när det är dom som har lagt ner utan att kontakta alla som har sadlar som är deras.
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

visst har jag väll go lust att sälja sadeln MEN vad händer i fall nu företaget har gått i KK och jag får ett kravbrev på ciruks 10tusen riksdaler :confused:
 
Sv: sadel på prov , företaget svarar INTE

nu ska jag uppdatera lite kring denna händelse

B_C_G känner tydligen en tjej som även hon oxå haft kontakt med detta företag i begrepp om att få sin sadel sålt via företaget och hon har varken sett till sina pengar eller någon sadel. tjejen i fråga skulle ta kontakt med mig via mejl eller PM så får vi se vad hon saknar för sadel

men nå detta har jag nu gjort

jag ringde till KMF och frågade i fall företaget har gått i KK och det har det INTE gjort
fick nummret av KMF till bolagsverket för att se i fall företaget finns kvar
på bolasverket så ffår jag svar om att företaget har avregisterat firma i september 2007 från bolagsverket får jag information om att ringa till skatteverket för att höra i fall företagte bedrivs som hobbyverksamhet i fall personen i fråga innehar f-skattsedel och är momsredovisningsskyldig
så nu sitter jag här med ett namn och ett personnummer
 

Liknande trådar

Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Aifos
·
Utrustning Hej Har köpt en begagnad sadel genom ett företag som säljer begagnade sadlar. På deras sida står det om sadlen att stoppningen är ok...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: Centaur
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 674
Senast: oki
·
K
Utrustning Letar efter en barocksadel. Men hur gör man för att få möjlighet att prova sej fram? Om jag vänder mej till en affär så har de...
Svar
1
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp