Sadel hjälp!!

Bison

Trådstartare
Har tänkt att skaffa en dressyrsadel åt mig och pållen. Nu har han en Appalosa Golden Star 17" med bomvidd 35, den ligger jättebra på honom.
Hästen är en d ponny med lite svängd rygg, han kan inte ha raka modeller som Keiffer.
Jagf är helt vilse i sadel djungel och skulle vara jätteglad för tips på en sadel som kan passa, inte en mega dyr bara.
Tack på förhand

Sv: Sadel hjälp!!

Då tycker jag att du ska köpa en Prestige (el Appaloosa som dom hette tidigare) dressyrsadel också!!! :) Dom är supersköna att rida i, stora knästöd och lagom djupa så man blir inte låst. Jag har båda hopp och dressyr från Prestige. Min är av modellen Top Dressage, den har som största knästöden av Prestiges sadlar. Den är :love: Kostar runt 15' ny men finns en hel del begagnade. :)

hade ju hoppa<ts på en lite billigare sadel :crazy: är tyvärr inte så rik :(

Du kan hitta begagnade Top Dressage under 10, har sett nån till 8 också. Hippos runt 6-7. :)

okej, känns ändå i dyraste laget för mig...
Ngn annan som har ngn idée

han är inte supersvängd i ryggen, är bara lite överbyggd bak.
Men jag har mailat om ett par prestige sadlar först, kanske kan pruta lite ;)

Liknande trådar

Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Sebastian
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: poetin
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 629
Senast: Fibusen
·
Utrustning Behöver tips på sadel till min häst. Har ingen sadelprovare i närheten och hästen är svårlastat så har ingen möjlighet att åka iväg med...
Svar
6
· Visningar
2 596
Senast: miniola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka