Sadel o träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 6 647
T

Tican

Vad har ni?

Själv är jag stolt ägare till en Cliff Barnsby Bonfire, ebonyfärgad (dressyr). :love: Och ett Stübben Diana. :love:

Sv: Sadel o träns?

Jag har också en clif Barnsby. Den passar mig och min häst jättebra och alla som sitter i den tycker den är jätteskön. Den ger dessutom väldigt bra knäfäste. Tränset vet jag inte märket på men även det är jag mkt nöjd med. Jag testade 7 sadlar innan min pappa hittade denna underbara sadel, som även min tränare testade och blev frälst i.
Så jag är lycklig ägare, inte bara till min häst...

Värstaskrytmonstret

Har en svart Barefoot (Cheyenne) bomlös sadel och en brun Lewa P.R. Special (passar inte hästen; används inte). Har ett antal träns däribland ett Jacson Boheme.

Jag är nöjd med allt! :love:

Jag har en Prestige appaloosa golden star hoppsadel. Svart. Ny, ca 2månader "gammal". Specialutprovad efter pollan.. :love:
En Kentaur Medea dressyrsadel. Svart. Ny, ca 2månader den me.
Specialutprovade den också! :D
Just nu har jag ett fodrat träns från hööks och ett rundsytt träns från hööks.. Men jag köper och säljer hästprylar ganska ofta :p

en frank bain dressyrsadel som kanske ska bytas :( till en olympic jessica. å en pessoa hoppsadel.

M&N träns med pullar och vanlig nosgrimma :love: och ett chetack träns.å massa andra träns.

har en wintec allround. den är superskön och så passar den pållan perfekt. har två träns, ett svart och ett "rött", vet inte märkena.

Sadel : En Henri de Rival (flatback), superskön att rida i. Passar hästen superbra. Har köpt den pga av att den är den enda sadel hittills som fungerat på min häst. Är inte ute efter att ha finast eller lyxigaste sadeln. :cool:

Träns : Ljusbrunt Cheval träns med pullarnosgrimma.

jag har en wellington elite dressyr och en zaldi star hopp.

träns har jag ett antal,bla. chetak, knightsleather, cavaletti, hööks, horse head, något märkeslöst. iolika färger och med olika nosgrimmor.

Har lånat hem en Euroriding Rubin som jag ska köpa och det enda träns jag äger är ett sidepull.
Minns inte vad det var för fabrikat men det var ganska dyrt.
:smirk:

MVH/ Stefan

Senast ändrad av en moderator:

Jag är stolt ägare till en RIKTIGT skön "no name" dressyrsadel :bow:
Tränset är ett hop-plock, men bettet är ett för dagen nyinköpt järnbett som min pålle fullständigt älskar (redan nu) :)

Sadeln är en handgjord westernsadel av roopningmodell... Sitter som gjuten på hästen och jag sitter som gjuten i sadeln.

Tränset består av nackstycke och käkrem..

Bettet är en rakt odelat bett av mässing...

Jag har en Jensen Amiral och en Henri de Rivel hopp exclusive.
Tränsen är ett Cheetakträns samt ett westernträns (enöras) av okänt märke.

Immer

Har en svart Crown Grandeé hoppsadel och är på jakt efter en dressyr.
Äger ett par träns men använder mest ett svart träns bestående av lite olika hop plock från diverse butiker och märken.
Är dock ägare till ett träns jag köpte när jag var 14 år (20 år sen nu) av en sadelmakare i Madrid för ca 75 spänn, det är det absolut finaste träns man kan uppbringa, ett läder av aldrig senare skådad kvalitet,doftar underbart, brunt, mjukt och smaaaaala underbara tyglar :love: . Det använder jag bara ibland för jag "sparar" det tills jag hittar min bruna dressyrsadel jag drömmer om.

Har en Zaldi-star. Älskar den sadeln! Hur skön som helst o rida i och en av de få sadlar som passar min häst. :)

Träns vet jag knappt vad det är för något. Inget spec. märke iaf. Svart pullarträns med mässingsspännen iaf..

Jag hade en Zaldi Atlanta o den trivdes jag enormt bra i!!

Sen är det länge sen jag varit hoppryttare, men den absolut skönaste hoppsadeln jag suttit i är en Jos Lansink.

Träns har jag aldrig brytt mig om att köpa speciella o dyra märken, har köpt "vanliga" istället så man har råd att köpa fler o kan byta alltid emellanåt när andan faller på!

Är ägare till en Stübben Maestoso sadel :love: och en Stübben Siegfried MF Spezial, och tränset.. Ja det är ett hopplock av ett Hööks träns och ett Chetak träns... :)

Det jag har är nog ingenting att skryta med, men hästen och jag är nöjda...

Har en Wintec 2000 allround och det träns som används mest är ett Gold Medal (hööks) med ganska smala remmar.

Har bara en hoppsadel för tillfället. En Morris & Nolan flatback. Tränset är ett billigt men fint Jacson.
Skall iväg och måttbeställa en Albion dressyrsadel någongång i höst.

Sadlar: Brun Barefoot Cheyenne, Brun Lewa Comet bägge används för tillfället.
Träns: Tobacco träns med engelsk nosgrimma, vet ej märket

hoppsadeln är en henri de rivel exlusiv :love: , brun.
och en svart märkeslös dressyrsadel, ska säljas då den inte ligger bra på min ponny.
+ en allroundsadel, svart.
Tränsen orkar jag inte räkna upp..... :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈