Sadel o träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 6 647
Sv: Sadel o träns?

Jag har en brun Lewa hoppsadel och ett mörkbrunt pullarträns.

Jag är en stolt ägare till en märkeslös sadel som glider rundor så man ibland åker av! :rofl:

Har en massa träns, en del köpta i Gbg en del på Hööks.

Jag har en Barefoot cheyenne, en FreeForm en El Paso ropingsadel och en allroundsadel jag inte vet märket på.
Det enda tränset jag vet märket på är ett Claridge House. Inte för att jag vet om det är bra eller ej men det funkar och är smidigt och bra. Och ett en-öras-träns från ChetaaK.

Jag använder min bruna dressyrsadel, en Olympic Jessica :love: samt oftast mitt bruna Jacsonträns med hannoveransknosgrimma (har ett CH samt ett par märkeslösa också).

*lånar knapp*

Den stora:
SBS flexion
2 st stubbenträns
1 st frank baines träns

Shettisen:
maxam sadel
stubben träns

Den andra shettisen kör bara.....

Sadeln är en County Competitor, brun.

Tränsen är:
*Knights King Richard, svart. Har bytt till en smalare engelsk nosgrimma.
*Knights King Arthur, svart. Med Jacson remontgrimma och pannband med mässingspluttar.
*Kingston Excellent, Tobaccofärgat.
*Börjes kandar, brunt. Används som träns.
*Stigbettsrem, svart. Kedjepannband i silver.
*Hööks billiga sidepull, brunt.

Sadlar:
Torsion endurance,
en okänt märke allround mot distans
en Tysk gammal hoppsadel
Riuz Diaz (pampas)
Ja sålde min älskade Pessoasadel förut :cry:

Några av tränsen:
Gold Medal
2 lila biothaneträns
Lila nylonträns
Svart/lila nylonträns

Ja håller på att spara ihop till ett Pessoa pullarträns :love:
De va lite av vad man samlat på sig under åren som hästägare... :smirk:

En M&N dressyrsadel som jag precis fått hem, den ligger perfekt :love:
Stübben Artus, hopp, svart
Albion Legend, dressyr som min ponny hade *Till Salu*

Är avundsjuk på Breccia_ Jag har alltid velat ha en Butet dressyr ju :D De är så fina och bra, dock något för dyra för mig :p

Träns
Vardagstränset är ett ihopplockat av ett märkeslöst och en remontgrimma som jag tror var Jacson och som håller mkt bättre än jag väntade mig.
Tävlingsträns: Ett Zaldi med pullarnosgrimma, svart, som jag köpte begagnat för 200kr, ser ut som nytt :bump: och ett Prestige med engelsk nosgrimma som jag har i dressyren, det är sämre än vad jag väntade mig för de pengarna (1700) :mad: Men det är fint och glänser mkt som ett tävlingsträns ska :D
Plus några andra gamla till ponnyn som hänger där hemma och samlar damm

Jag Har en Zaldi Star Havannah Brun

TRäns
Hcg eller något ljusbrunt med mässing,Har som tävlinsträns finare modell med pullar grimma

Horse head pullar från hööks
#vanlig# norgrimma,Brunt med mässing.
Svart o LOndon fodrat Märke ?
Brunt med vitt foder märke ?
Svart märke ?
röd brunt lusare med någon skum knäppning märke ?

Brun Torsion Endurance :)

träns varierar.. hubertus, islandsträns, nåt billigt från granngården, eller sidepull
:)

nipa skrev:
Har en devoucoux Biarritz och ett dyon träns som jag använder dagligen

Dyon träns. Är det märket bra? Har sett dom på internet och dom är så himla snygga asså :love: Ska köpa ett och ha som tävlings träns till min nya häst vi börjar tävla, ska skicka efter ett då och även en förbygel med martingal och kanske dyon skydd.
Just nu har jag en Passier hoppsadel, flatback, brun. (SKa köpa en pessoa när hästen växt klart, just nu är han bara 6 år o ganska omuskalad så det är dumt att köpa en helt nya sadel innan han är någotsånär värdigutveklad ;) ) O ett shire träns. Och det funkar superbra tycker jag=)
Till min ponny hade jag en hubertussadel, funkade jättebra och träns av okäns märke :d

Sadel: En svart Cliff Barnsby dressyr, splitterny. Men jag vet inte om jag tycker att den är så speciell. Har hästen på foder o fick sadeln med. Men det tar nog ett tag att rida in sig i den, nya sadlar är sällan jättesköna! Tycker att sätet inte är nog djupt, skulle nog hellre ha en Wellington Elite. Den sadeln är GRYMT sköööön!!!!

Träns: Stubben träns, svart med brunt foder, kanonfint!!!

:banana:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈