Bukefalos 28 år!

Sadel till häst "utan" manke

Fillilippa

Trådstartare
Hej
Jag undrar om någon har tips på sadel som skulle passa en arab "utan" manke.
Just nu rider jag i en bomlössadel men känner att jag tappat min sits lite så skulle gärna vilja prova en annan men vet inte riktigt vilken sort. Hon behöver en sadel där hon får fria bogar. Jag rider distans så den ska vara bekväm att rida långt i :)
 
Sv: Sadel till häst "utan" manke

Jag rekommenderar Arabian Solstice som är framtagen för just araber. Det är distansmodellen men den går fint att rida dressyr och hoppa i också.

Bland annat så är bomspetsarna svepta utåt för att ge extra bogfrihet :)
 
Sv: Sadel till häst "utan" manke

Jag rider i WOW på min breda, korta häst. Har använt den till distans men också dressyr/hoppning (bara att byta kåpor) och fullkomligt älskar den. Sadeln har inga ortspetsar som ligger mot hästen samt väldigt korta paneler så bogfriheten är väldigt bra. Sätet har inga sömmar och är extremt mjukt och stötdämpande så det är ingen risk för skav eller ont i ryggen trots många mil.
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
864
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 468
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp