Sadel till rund, svängd rygg?

linnlarssonn

Trådstartare
Jag har letat sadel till mitt varmblod i evigheter känns det som och har slut på modeller och märken som kan tänkas passa så tar emot alla sorters förslag och idéer :) det är en rund, svängd rygg utan mycket till manke med bomvidden normal mot vid! har testat en prestige golden star som låg helt okej, dock så var den lite dålig i stoppningen på mitten vilket gjorde mig lite osäker då den bryggade lite ändå troligen pga det. :cautious: såå några förslag? :D
 
Sv: Sadel till rund, svängd rygg?

Jag har två stycken Zaldi hoppsadlar (en Confort och en Oro), som funkar bra på mina bredryggade hästar. De är hyfsat svängda i bommen och de enda jag har hittat som varit vida nog till min gårdstank, förlåt min hästs rygg :p, utan att trycka på manken på henne.
OM du söker normal mot vid ska du nog kolla bomvidd 31 eller kanske 32.
 
Sv: Sadel till rund, svängd rygg?

Jag har hört att zaldisadlarna ska va lite mer svängda. Dock så hittar jag ingen bra beg? :cautious: Vill inte lägga ut massor av pengar då hästen är 20 år och rids bara lite i skogen och på hobbynivå. men ska kolla vidare lite på zaldi och se om jag hittar någon bra :D
 
Sv: Sadel till rund, svängd rygg?

Ameo vet du om zaldi star pch zaldi confort ser lika ut i bommen. Har en star som ligger jättebra men den har några år på nacken så jag börjat snegla på confort. Är du nöjd med confort.
 
Sv: Sadel till rund, svängd rygg?

har faktiskt ingen aning om skillnader/likheter mellan Zaldis olika modeller.
Conforten är skön att rida i, men jag har inte kvar den hästen längre.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
919
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
713
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Elisha
·
Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Sebastian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp