Sadel till unghäst..

JessicaM

Trådstartare
Något extra man bör tänka på när man köper sadel till unghäst (4år)? Det är en D ponny, kort i ryggen och just nu växer bakdelen fortare än framdelen så hon är hög över rumpan..

Spelar det någon roll om man har en dressyr, allround el hopp sadel för skogsmulleridning, tänkte på hur de är formade och vad som är bäst för en ung häst..?

Letar efter en riktigt billig beg sadel då jag enbart ska rida i den tills hon lagt på sig några kilon..

Har ni några tips tro?

Sv: Sadel till unghäst..

Jag skulle satsat på en hoppsadel (eller allround om du trivs i det) till en unghäst. Passar bättre för skogsridning än en dressyrsadel tycker jag.
Dock kan du ju såklart ha en dressyrsadel om du vill, huvudsaken är ju att den passar hästen.

Liknande trådar

Ridning Jag kanske är ovanligt dålig på att googla, men jag har sökt svar utan att finna. Det verkar finnas många studier kring ryttarens...
Svar
10
· Visningar
3 587
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket... 44 45 46
Svar
914
· Visningar
46 976
Senast: Snurrfian
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 520
Senast: Lager
·
Hästmänniskan Hej på er! Hoppas tråden hamnade rätt nu, är lite ny och vimsig här ;) Jag ska snart börja leta häst och jag vill ha en ponny (eller... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 217
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka