Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Du lär inte bli besviken om den passar hästen. Skitgoo'! Har kollar på beg marknaden och det finns inga intressanta, så det blir till att köpa en ny:)

Du har väl haft syntetsadler innan? *funderar*
Vad har du haft för stigläder till dom? Funderar på wintec webbers, men det finns två olika sorter? Spelar det ngon roll vilka man väljer, vill ju inte att min nya sadel ska bli skavd och ful:))
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Ja, jag har typ bara haft det. :) Jag har alltid haft läderstigläder till mina.
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

När jag skulle köpa sadlar till min foderhäst för några år köpte jag en hoppsadel först en Stübben CS med vid bom.
Efter några veckor ringde jag in till affären och ville köpa en likadan fast dressyr. då upplyste sadelutprovaren i affären mig att nix så fungerar det inte! Det går inte att säkert säga at två sadlar av samma märke men olika typ ligger på samma sättde är byggda på olika vis. Så det blev ingen Stübben dressyr sadel för mig utan en Hubertus.
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Nu har jag också köpt en :love:



Gud så skön dom är! Men dom avslöjar verkligen ens "felaktigheter".. jag är ju sne, men i denna sadel känner jag verkligen HUR sne jag verkligen är.. måste ta mig tid och gå till en naprapat som kan få ordning på mig. ;o
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

ser jag fel eller är den brun? Fin vilket som:). Jag känner oxå det, jag har fortfarande inte riktigt kommit fram till hur jag ska göra i denna sadeln, skitskön som sagt men det tar tid att vänja sig. Och hästen har såklart kommit fram till att jag inte kommer åt han lika bra i sadeln som jag gör barbacka (ridit barbacka sedan oktober). Så det blir en del att jobba med, att tvinga sig att sitta rätt;). Jag plockade av knästöden, tyckte att de var alldedes för stora, utan blir det precis lagom, hur har du gjort?
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Den är brun. :) Men jag är lite kluven. Min såg ut att ligga lite i bakvikt med x-vida järnet först, men när jag ridit hade den hamnat bättre, som på bilden jag la ut. ;o Jag blir så less, exakt alla dressyrsadlar jag testat på henne har alla legat i bakvikt.

Men eftersom denna är luftstoppad blir det ju annorlunda när man rider, men jag är fortf. kluven. Kanske att jag bör testa ett vidare järn.. ett utbankat, tyvärr har jag ju sålt mina såna, men får banka ut ett annat då.

Ja knästöden var mega! Har bara hunnit rida i den en gång, kanske att jag povar ett par mindre idag elr så.
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Den lägger sig bättre när man har skrittat ett tag, då lägger sig luften där den behöver känns det som. Din såg ut att ligga lite i bakvikt, sen är det ju svårt att säga på bild. Tycker att du ska lita på din magkänsla och testa ett vidare järn, det kan ju bli bättre:) Det är ju fördelen med dessa sadler, man kan ju ändra lite själv och sedan ändra tillbaka;)

Jag plockade av mina knästöd och red utan, vulstrena är ju väldigt stoppade. Så trivdes jag bäst, men det är ju olika:)
 
Sv: Sadelfunderingar och sadelproblem- Bates caprilli

Jo, den ligger liiite i bakvikt känner jag. Men hästen gick helt underbart idag iallafall, men jag tänkte testa ett vidare och se, fast det är x-vid i, så jag får vänta tills jag hunnit lämna in ett för utbankning. :)

Ja jag kommer nog aldrig mer köpa sadlar utan utbytbar bomvidd, det är guld värt!

Jag red med småa knästöd idag och den vart genast underbar att rida i. :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter sadel till min 3,5 åring som är ca 170 i mkh. Jag är 164 och behöver 17,17,5". Det har dock varit problem att hitta nåt...
Svar
0
· Visningar
3 305
Utrustning Har lite funderingar ang min häst och hennes dressyrsadel. Hästen har den största och lääääängsta manke både jag, vänner och...
Svar
5
· Visningar
1 279
Utrustning Just nu har jag världens sadelproblem... Min nuvarande sadel (Crown Jessica m luft) har blivit för trång (31) och jag letar efter en...
2
Svar
21
· Visningar
2 003
Senast: skogersson
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 190
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp