Sadelgjord, åker fram

cikoria

Trådstartare
Har ett halvblodsto med bra sadelläge men sadelgjordarna åker fram och i värsta fall blir det skav och sadeln åker med. Hon har burkig mage .
Har någon stanns läst om en dyr sadelgjord som man blåser upp och sadeln stannar på plats (känns som det blir lite fel)
Undrar om det är wintec cair alt bates cair men stannar sadelgjorden kvar där dessa är sadlade?
Tänker prova beställa om jag hittar rätt sort, wintecen runt 1500 kr, eller annat förslag motages tacksamt

Liknande trådar

Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver en ny sadelgjord. Hon har lättare sadeltvång och en husse som är väldigt svag i armarna. Jag söker därför...
Svar
13
· Visningar
3 609
Senast: svea
·
Utrustning Min ponny var på sadelutprovning för ca en månad sen och vi köpte en Globus Esperanza. När den ligger där den ska ligger de. Jättebra...
Svar
7
· Visningar
7 255
Senast: lovstedt
·
Utrustning Jag börjar få brist på sadelfunderingar nu och frågar därför er om tips. Hästen är halvblod/arab med jobbigt sadel läge. Överbyggd...
Svar
14
· Visningar
3 354
Senast: Tjockisina
·
Utrustning Gah, jag börjar snart med käpphäst istället :devil:. Har ett 5årigt halvblod (6 i år) som vi först hade problemet med att hon fick...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..