sadelgjord

vinkelina

Trådstartare
hade köpt gjorden före sadlen (så nu får jag ju inte lämna tillbaka den) 120 cm lång, vilet är rätt längd i vanliga fall.

men inte nu. på min wintec så måste man ju spänna jätte mycket innan man får i första hålet. testade en med resår idag, det gick lättare att få i, funkade nästan inte alls med min. så skall jag nu då köpa en med resår, eller en längre. för sen när man börjar rida så får man spänna flera hål. hästen blåser dessutom upp sig, vilket inte gör det lättare att spänna

Sv: sadelgjord

På min wintec finns det plats för att göra ett hål till på stroppen på sadeln. Kan det vara något? Eller så får det bli en ny gjord:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har köpt ny sadelgjord i resår, den förra sadelgjorden jag hade var 130 cm det är också denna. Ändå kunde jag spänna den 3 hål kortare...
Svar
9
· Visningar
894
Senast: aglaonema
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 999
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka