Sadellista BOMLÖS

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 706
  • Visningar Visningar 229 154
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellista BOMLÖS

Den orange har jag sett förut, men inte nu.
Har lagt bud på en yogamatta på tradera så får se hur dyrt det blir istället :)

Får väl skära ut passande antal och klämma in gelpaden sen när den kommer.Tack för tipset!

På stallvrås hemsida kan man hitta en del info om den, där går den även att beställa.

Jag har själv nyligen inskaffat mig en bomlös, barrefoot -london och är supernöjd.
All pratade om hur brett det skulle bli med en bomlös på en redan rund häst, men hel ärligt känner jag inte det. Både hästen och jag är supernöjda med våran London sadel, vi har även en SKITO pad under, vilket gör det hela lite bättre kanske.

London sadelen ser ju i princip ut som en dressyrsadel och är UNDERBAR att rida i, jag fick min till ett bra pris så jag chansade och köpte den komplett, annras fick jag sälja den vidare bara..

Rek verkligen denna!

Har inte sett detta inlägget förräns nu :)
Tycker oxå att det är stor skillnad mellan denna och Börjes som jag hade innan.
Den är bara en sladdrig pad med ull egentligen och jag satt som på en stor tunna, helt omöjligt att hålla in knäna. Satt och studsade i traven.

Jag gav upp och köpte en westernsadel men den passade sambons varmblod bättre.
Sen köpte jag en stocksadel som tyvärr hade för liten sits för min rumpa :o
Hade sen turen att en tjej bara 15 min från mej ville ha min sadel i utbyte mot hennes och då blev det denna, som är kanon.

Synd bara att de säljer saker som inte går att använda utan att man ska snickra själv med dem. Slutar väl med att jag köper en färdig från stallvrå, de var riktigt snygga :)

Synd bara att de säljer saker som inte går att använda utan att man ska snickra själv med dem. Slutar väl med att jag köper en färdig från stallvrå, de var riktigt snygga :)

Ja visst är de snygga:love:

Jag föll ju för den röda men hur snyggt blir det till min lilla rödblacka häst:o
Nä, det får bli en grå eller en svart till, det blir nog bäst;)

Finns det någon här som har eller har provat en Fhoenix-sadel?
Undrar Etima

*K-l*

Ni som har Star trekks dressyr sadlar, är de långa i bossor och säte i 17,17,5?
Kan de passa en väldigt kortryggad häst med?

Hmm ja de ser ju rätt långa ut med bossorna. Den gamla modellen med paneler kunde ju aldrig bli för långa då panelerna inte mätte mer än 47 cm.

Hur är kari-flexen? Vad har du den på för häst? Är du nöjd med sadeln, bekväm, ligger bra, bra material och hantverk mm?

Halloj
Jag har den på en kallblodstravare och en varmblodstravare. Har ridit dressyr med den och är överlag nöjd. Den ligger stabilt.
Men nu har jag blivit lite utseendefixerad och vill ha en sadel som ser ut som en vanlig dressyrsadel :o

kl
Hej!
Jag är som sagt inne på att köpa en Masterback Flex España. Den gamla modellen med mindre skålat säte än de nyare modellerna. Är det någon som har erfarenhet av denna modell. Jag har svårt att bestämma mig, köpa eller inte köpa? Vill gärna höra både positiva och ev. negativa omdömen.

Tack på förhand/Vivo

Jag provade en sån först innan jag beställde min. Den var helt ok, men för min del så gillar jag det skålade sätet mycket bättre. Det plana sätet blir lite som att sitta på en liten bulle.
Sen hade den för korta kåpor för mina långa ben, men det är ju en annan historia. Sadeln var stabil och hästen trivdes i den så därför beställde jag en med skålat säte och längre kåpor.
Ta hem sadeln på prov om du är osäker. Det är bara att höra av sig till MasterBack. Jättetrevliga att ha att göra med.
P.S Hur skriver man så att man får till böjen ovanför n:et i Espana? Det har jag inte lyckats lista ut.

Tack för svaret!

Jag har varit i kontakt med dem och får den gamla modellen till ett bra pris. Då jag precis har köpt en sadel med bom till min unghäst och inte är helt nöjd med passformen (för stor för mig själv) började jag kolla på bomlösa, vilket jag var inne på redan från början. Tror det är bra att kunna variera sadlar också vid inridningen. På grund av att hon växer och musklar sig mer framöver så vill jag ha en bra och användbar sadel till ett hyfsat pris.

Hur tycker du att sadeln är att rida ut på? Är den ok till det mesta? (i så fall kan jag ju sälja allroundsadeln så blir min andra hälft lite gladare;))

Krumeluren~ finns (på min dator) bredvid entertangenten på samma tangent som ¨ och ^ använd alt Gr för att få fram tecknet. Jag hittade den inte heller till en början:)

Någon här som provat Star Trekks nya allround modell? Den ser ju väldigt trevlig ut, funderar på om den kan passa till vardags ridning mest ute i naturen samt dressyr ibland.

Nu har jag beställt en masterback fix dressage. Anledningen till att det blev en fix och inte en flex var att jag fick den billigare... :D

nu ser jag fram emot min nya sadel!

Åh så härligt!! du får inte glömma att lägga ut bilder sen :)

Det ska jag komma ihåg att göra!
Sadeln blir skickad imorgon, så jag hoppas jag hinner få den innan helgen!

Jag hoppas jag blir nöjd med den!
Sist jag provade en bomlös dressyrmodell så skickade jag tillbaka den direkt... Stel och dålig kvalitet på lädret, plus att bossorna som var fasta, höll på att lossna! :eek: kommer tyvärr inte riktigt ihåh vad den hette, men det var för några år sedan när dressyrmodellerna var ganska nya.

Hur tycker du att sadeln är att rida ut på? Är den ok till det mesta? (i så fall kan jag ju sälja allroundsadeln så blir min andra hälft lite gladare;))
Jag har min till dressyrarbetet. Har tagit någon kortare skrittur med den bara. Jag har min allroundsadel till hoppning och uteritter.
Men den är enkel att rida lätt i. Det är inte alla spanska modeller, så uteritter funkar säkert det också.

Krumeluren~ finns (på min dator) bredvid entertangenten på samma tangent som ¨ och ^ använd alt Gr för att få fram tecknet. Jag hittade den inte heller till en början:)
[/QUOTE]
Tack! Jag har hittat krumeluren men inte fattat hur jag skulle få fram den. Måste prova: España. yes! det funkar!:bump:

Tusen tack för svaren!
Jag har nog bestämt mig. Så nu återstår bara att få sambon att förstå varför jag behöver köpa ytterligare en sadel. Jag har pengarna men det känns ju alltid bättre att vara överens om större inköp:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
137
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 091
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka