Sadellistan 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellistan 2.0

Men, hur kan den ligga bättre om den ligger längre bak, om den är för lång när den ligger för långt fram?:confused:

Citas sadel alltså

Nu förstår jag inget alls, var har jag skrivit det?
Jag frågade hur den låg när hon sadlade längre bak, tänkte då på bomvidden. :idea: Men hon skrev sen att den låg tillräckligt långt bak.

Ja, jag menar det jag skriver. Om den är tillräckligt kort när den ligger där den ska, för ifall hon hade sadlat för långt fram med paden osv. Eller menar du något annat?

Hmmmm..:o:confused:
Hur som helst,
är den för lång när den ligger för långt fram, kan den väl inte ligga bra om man sadlar längre bak?

Det stämmer, är den för lång när den ligger för långt fram så kommer den ju inte vara tillräckligt kort om man placerar den längre bak. Men Cita skrev att den låg på rätt ställe på korten (men något långt fram när hon hade paden under) så därför undrade jag om den var tillräckligt kort när den låg där den skulle.
Förstår du mig nu eller förklarar jag så luddigt?

En underbar syntetsadel, den bästa synteten jag någonsin haft! Vid kanal skönt säte och vidare än Wintec. Ångrar grymt att jag sålde min...

Tror bommen fungerar på din häst men är osäker på vidden, jag upplevde den vidare än vad den egentligen var..

Har ganska mkt bilder om du är intresserad?

Menar du till mig? kan vara så att ibland så glömmer folk knapplån så.. :angel:

Ne tyvärr inte :p

Men kanske att Wintec funkar på din häst, kanske den blir lite smal.. Har du mätt vidden på hästen? (står på första sidan i denna tråd)

Har du ridit i den än? Isf, hur har det gått?
Är den tillräckligt kort när sadeln ligger där den ska?

Red med den idag, ligger ju där den ska känns inte vinglig och blir perfekt i bomvidd med padd, men blir nog lite för lång.
Tyckte den var väldigt djup i sätet oxå, ska ju använda den inom hoppningen framöver så jag tror jag säljer vidare denna.

J***la sk*t :devil:

Okej, tänkte väl:D
Nej, jag har inget att mäta med..men ska be våran sadelmakare att mäta åt mig:) Ja jag är jättesugen på en Wintec:D

Tumstock? Ne men det är nog bra om sadelmakaren mäter. Men varför frågar du här om du ändå ska ha ut en sadelmakare?

Jag kom på efter när du skrev att jag skulle mäta att jag skulle ringa sadelmakaren, hade helt glömt det xD

Jippie! Idag hittade jag en beg. FB i rätt stl hoppas nu bara att den finns kvar.

Såhär såg ryggen ut idag:

(uppdaterar i hopp om lite tips :p)

Ang Globus click, dressyr.
Provade en sådan i veckan o tyckte den var jätteskönt att sitta i bortsett från att det var en 17" o jag behöver 17,5".
Nu till saken.. Hästen kräver xw. En del säger att just det märket har mindre stolekar än andra sadlar, att 34" motsvarar vid.
Då undrar jag, hur stor skillnad är det mellan 34" och 36" ?
Den jag provade var en 34", men om man vill ha padd under, blir det för trångt då?
Funderar på att satsa på en 36" eftersom hon ev breddar sig lite mer o jag hellre ser att hon får plats än kläms.
Hur skulle ni göra ?
Sen är jag på jakt efter en Globus click hoppsadel, är samma stolek lämpad?
Någon som vet??:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
497
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka