Sadellistan 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellistan 2.0

Ja det gör man! Är tyvärr inte tillräckligt haj på sadlar för att kunna hjälpa dig! Invänta bättre vetande! :p

Suck... själv är jag alldeles vilse och pank! Får invänta att nuvarande sadlar blir sålda först. Men man kan ju klura här så länge! Alltid lär man sig nått! :D

Ingen som kan hjälpa mig? :confused:
Tror ni att en Wintec med x-vid koppjärn skulle passa?

*putt*

Bäst är att vänta tills hästen har vuxit ur den innan du börjar kolla på olika märken för du vet ju inte än på vilket sätt hästen kommer ändra sig.

*knapplån*

Jag har precis raderat en efterlysning/annons, där det söks en viss sadel och en undran om någon vet någon till salu.

Det är otroligt tidskrävande att moderera dessa långa trådar, och om det jämt och ständigt sker regelbrott i dem kommer enda sättet att hantera dem vara att inte tillåta dem. Och det tror jag inte någon vinner på.

DÄRFÖR - vänligen följ forumreglerna ni förband er att följa när ni registrerade er på Bukefalos. Är ni osäkra finns de i korthet längst upp på denna sida och i sin helhet under Bukefalos-hjälp.

Nu har thorowgooden kommit och den var för vid utan padd.
16243595.jpg

16243596.jpg

Med vikt handuk fram
16243597.jpg

16243598.jpg

Med vikt handuk+fårskinnspadden (fårskinnspadden är rätt gammal så den fyller inte ut mycket.
16243599.jpg

16243560.jpg

16243579.jpg

16243580.jpg

Vad tror du?
Kan jag rida med handuk+padd tills hon breddar sig lite till å sen bara använda fåskinnet?
Hur tycker du den ser ut att ligga för övrigt?
:banana::banana::banana:

den ser ut att vara alldeles för lång + att den ligger för långt fram tyvärr

Kan man få lite hjälp kanske? :angel:
Eller frågade nån före? :o

Såg ju väldigt lång ut för henne, är det en 17 eller 17,5?
Ligger lite långt fram också, hur blir det om du sadlar längre bak?

det är en 17"
Sadlade 5 fingrar bakom bogbladet på henne :) men kan dra bak den ytterligare och ta nya bilder ikväll

ser nu när jag jämför bilderna att på de första bilderna ligger den längre bak och sen när jag fifflat :rofl: med padden så hamna den lite längre fram.

Diabolical_Kitten: Jag kan inte PM:a dig! :confused: Det funkar inte..Men om jag ska ta bilder på hela hästen, så blir det ju ännu längre ifrån? *trögfattad:crazy:*

Okej, jag går ut och tar lite nya bilder sen:D
Så får vi se om jag fattat rätt:crazy::p

Någon som vet något om Knights Lady Hawk?
Gillar verkligen bomlöst men nu på wintern när jag har ont och är stel så behöver jag något som hjälper mig mer med att hålla kroppen lite på plats. Drömmer om en ST Island men har tyvärr inte plånbok för den.

Fick ett PM från en vänlig själ på buke om Knights Lady Hawk som hon sade var bredare och något kortare än wintecen som jag testade förut. Har bara snabbmätt i sommrast och då var hon 115 men ska mäta ordentligt igen bara man får fingrarna ur ***

Så här ser hon ut som ska ha den. Är fortfarande under uppbyggnad som kanske syns :angel:

http://i63.photobucket.com/albums/h124/diananystrom/1-nov-2007-009.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h124/diananystrom/1-nov-2007-011.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h124/diananystrom/15-juni-2007-011.jpg
http://i63.photobucket.com/albums/h124/diananystrom/5-okt-2006-10.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
495
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 223
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 279

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka