Sadellistan 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellistan 2.0

DK töm gärna din inkorg.. Vill skicka till dig... =)

Magini

En underbar syntetsadel, den bästa synteten jag någonsin haft! Vid kanal skönt säte och vidare än Wintec. Ångrar grymt att jag sålde min...

Tror bommen fungerar på din häst men är osäker på vidden, jag upplevde den vidare än vad den egentligen var..

Har ganska mkt bilder om du är intresserad?
Vill gärna se lite bilder. Kommer du ihåg hur lång den var?

Fått mail från Källqvist och enligt dom är det vidaste järnet till Knights Lady Hawk 110 och det är väll Wintecs vita järn oxå?

Undrar vem som jobbar där för fanns inga uppgifter hur lång sadeln var :smirk:

Behöver hjälp:angel: Nya bilder fixade!! (sorry om jag tjatar:p)
*puttar*

Wintecs är 105 ;) Ne så mkt information får man inte där.. Chansade när jag köpte den men den är ju så billig så det kan vara värt det.

Ang Globus click, dressyr.
Provade en sådan i veckan o tyckte den var jätteskönt att sitta i bortsett från att det var en 17" o jag behöver 17,5".
Nu till saken.. Hästen kräver xw. En del säger att just det märket har mindre stolekar än andra sadlar, att 34" motsvarar vid.
Då undrar jag, hur stor skillnad är det mellan 34" och 36" ?
Den jag provade var en 34", men om man vill ha padd under, blir det för trångt då?
Funderar på att satsa på en 36" eftersom hon ev breddar sig lite mer o jag hellre ser att hon får plats än kläms.
Hur skulle ni göra ?
Sen är jag på jakt efter en Globus click hoppsadel, är samma stolek lämpad?
Någon som vet??:confused:

Gamla Globus hade mkt bredare bomvidder än vad många andra märken hade. Men dom nya verkar vara rätt så normala. 34 är normal mot vid, 36 är vid bom och 38 är xvid bom.

Jag kan inte svara på om 34 blir för trångt med pad, du får prova med en pad under och se hur det blir. Blir det för trångt kan du prova en 36a med pad istället.

Fick just ett mail att den skulle vara ca 50cm i 16,5" :mad:. Blir dock lite fundersam då alla PM jag fått om den har det stått att den var kortare än wintecen?

Är nog dömd att köra bomlöst tills man vinner på lotto. Får bli nödlösningen med den bruna från Hööks. Tackar för alla trevliga PM

Senast ändrad av en moderator:

Den är INTE 50 cm i 16.5" det kan jag lova!

Belizzis anläggningsyta är 43 cm du kan ju kolla på bilderna men den är inte över 7 cm för lång iaf och då är min 17.5"

Senast ändrad:

Det var det jag blev så fundersam över för Wintecen är ju känd som ganska lång och den var under 50cm

Vem är det som har sagt siffran då? ÅF? Jag har en kompis med en Lady Hawk 16.5" men kruxet är att hon har den utlånad för tillfället men det skadar aldrig att fråga..

Tjohoo! :bump: Ville bara passa på att hälsa alla i sadeldjungeln trevlig helg!

Är så himla glad, har fått hjälp av D-K! :bow: :bow: :bow:

Så nu ska jag ut i sadeldjungeln och provvandra blir klart enklare mé karta & kompass!

Vad var det för size på din F-B, sa du, sa du?? Och när kommer den? :p

Det var en ÅF. Fick just PM från en som har en i 16,5 och hade mätt den till ca 46-48cm

Tipsar om att det finns en speciell sadellista för bomlösa sadlar! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
502
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 225
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka