M
_Mella_
Sv: Sadellistan 2.0
D_K Nu har jag fixat nya bilder!
D_K Nu har jag fixat nya bilder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill gärna se lite bilder. Kommer du ihåg hur lång den var?En underbar syntetsadel, den bästa synteten jag någonsin haft! Vid kanal skönt säte och vidare än Wintec. Ångrar grymt att jag sålde min...
Tror bommen fungerar på din häst men är osäker på vidden, jag upplevde den vidare än vad den egentligen var..
Har ganska mkt bilder om du är intresserad?
Men varför frågar du här om du ändå ska ha ut en sadelmakare?
Ang Globus click, dressyr.
Provade en sådan i veckan o tyckte den var jätteskönt att sitta i bortsett från att det var en 17" o jag behöver 17,5".
Nu till saken.. Hästen kräver xw. En del säger att just det märket har mindre stolekar än andra sadlar, att 34" motsvarar vid.
Då undrar jag, hur stor skillnad är det mellan 34" och 36" ?
Den jag provade var en 34", men om man vill ha padd under, blir det för trångt då?
Funderar på att satsa på en 36" eftersom hon ev breddar sig lite mer o jag hellre ser att hon får plats än kläms.
Hur skulle ni göra ?
Sen är jag på jakt efter en Globus click hoppsadel, är samma stolek lämpad?
Någon som vet??![]()
Tackar för bilderna. Hoppas jag kan få reda på hur lång den är i 16,5 för din i 17,5 såg lika stor ut som dom wintec sadlarna jag haft genom åren i 17". Så risken är att den blir för lång men håller tummarna.Den var ganska lång men jag hade 17.5"..Här finns bilder på sadeln.